Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Rabu, 24 Julai 2013

[Kemas Kini] Orang Kuat PIBG dan Guru Besar Berbuka Puasa di Bilik Mandi dan Persalinan SK Sri Pristana


Gambar blog Mazidul. Orang kuat PIBG dan guru besar sedang berbuka puasa di bilik mandi dan persalinan yang menjadi kontroversi. Mungkin selepas Ramadan, mereka boleh terus menggunakan bilik itu untuk makan dan minum. Mereka rela makan di situ, makanlah, tetapi jangan paksa murid-murid makan di situ!
Gambar milik ibu yang mengadu di FB. Kelihatan tandas di sebelah bilik mandi dan persalinan.

Gambar kantin sekolah milik ibu yang mengadu di FB. Kantin ini dikatakan sedang diubah suai. Menurut blog Mazidul kerja-kerja menukar pintu kayu kepada pintu kaca sedang dilakukan sejak 1 Ramadan. Sudah 2 minggu, masih belum siap? Agak-agaknya di mana kedudukan pintu kayu yang kononnya ditukar kepada pintu kaca? Nampak? Kalau baca berita perdana, anda boleh baca alasan-alasan lain yang dikemukakan oleh pelbagai pihak. Besarkan imej untuk lihat dengan lebih jelas! Menurut ibu murid, sekolah mengarahkan murid makan di bilik itu kerana bimbang kantin akan kotor. Siapa yang betul???

Usaha "cover up" kes ini sedang giat dijalankan. Setakat ini, tiada permohonan maaf secara terbuka daripada pihak sekolah. 

Pada TM, kalau benarpun sebelum Ramadan kantin sekolah tidak dapat menampung jumlah pelajar, mengapa semasa Ramadan, pelajar masih perlu menggunakan bilik mandi dan persalinan? Jika ya pun alasan itu digunakan, mengikut logik akal, berapa banyak murid yang dapat ditampung oleh bilik itu? Mampukah bilik itu menampung ratusan murid dalam satu-satu masa? Walhal solusi mudah masalah ini ialah memasang khemah sementara yang dilengkapi kipas dan meja makan.

Jika dilihat pada gambar kantin di atas, jelas kantin itu boleh digunakan oleh beberapa orang pelajar bukan Islam. Tidak kelihatan pun kerja-kerja pengubahsuaian yang kononnya membahayakan pelajar.

Lagi mengelirukan apabila pelbagai alasan berlainan dibangkitkan oleh pihak sekolah mahupun ibu bapa untuk menjawab isu ini. Antara alasan yang didakwa diberikan oleh pihak sekolah tersebar di media  termasuklah menghormati Ramadan, kantin sekolah tidak dapat menampung jumlah murid, dan kerja menukar pintu kayu kepada pintu kaca. Ibu pelajar yang mengadu hal ini di FB pula mendakwa pihak sekolah mengarahkan murid makan di situ kerana bimbang kantin kotor. Alasan mana yang betul?

Baca percanggahan fakta di bawah ini:


Walaupun bilik mandi dan persalinan itu dibersihkan, diwangikan, namun tindakan itu tidak boleh mengubah persepsi ibu bapa bahawa bilik itu tidak sesuai untuk dijadikan sebagai tempat makan. Sebagai bapa, TM berpegang pada prinsip bahawa bilik itu tidak sesuai dijadikan tempat makan dan tidak rela anak sendiri makan di bilik itu. Ini bukan soal politik, bukan soal rasis, tetapi soal tempat makan yang selesa dan yang sepatutnya. -DCM


P/s: GB sekolah ini semakin popular, sila klik sini.

Bab ini, TM sokong KJ:




  1. Kalau susah sangat, buka puasa kat rumah je...Kantin rosak ke, apa ke, tak perlulah nak cover citer...Inilah masalah kalau kawan ngan geng songkok tinggi... Kalau x silap, geng yang jadi gb ni biasanya ramai yang kroni2. Ramai lagi yang layak tapi tak naik pangkat...Kesian Malaysia...5 tahun lagilah nampaknya nak jumpa citer2 pelik niiii.

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Rabu, Julai 24, 2013 8:58:00 PG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH