Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Rabu, 28 Ogos 2013

Mata Dicungkil Penyeludup Organ?




[HM] Beijing: Seorang kanak-kanak dicungkil matanya selepas dilapor diculik oleh seorang penyeludup organ.

Anggota keluarga menemui kanak-kanak berkenaan berlumuran darah tiga hingga empat jam selepas dia hilang ketika bermain di luar rumah.

Mata mangsa ditemui berhampiran tetapi korneanya hilang, menunjukkan seorang penyeludup organ bertanggungjawab terhadap serangan ngeri itu.

Polis menawarkan hadiah 100,000 yuan (RM52,800) kepada mereka yang dapat memberi maklumat hingga suspek, yang dipercayai wanita, dapat ditangkap.

“Mukanya berlumuran darah ketika ditemui. Matanya dicungkil,” kata bapa mangsa kepada Televisyen Shanxi.

Rakaman televisyen itu menunjukkan bahagian mata mangsa yang berbalut dibawa keluar dari bilik pembedahan dan ditempatkan di sebuah katil hospital, meraung kesakitan sementara anggota keluarganya menangis di sisi katil.

Budak itu didiberi dadah menyebabkan dia tidak sedarkan diri sebelum penyerang mencungkil matanya, lapor stesen televisyen CCTV menerusi lamannya di Sina Weibo, versi Twitter China.

Budak itu bermain bersendirian di luar rumahnya apabila dia diculik petang kelmarin. Ibu bapanya menyedari dia hilang selepas memanggilnya untuk masuk ke rumah kira-kira jam 8 malam. Selepas dia tidak muncul, ibu bapanya melancarkan gerakan mencari dengan dibantu oleh sanak saudara lain dan akhirnya menemuinya di sebuah padang berhampiran, kira-kira tiga jam kemudian.

“Kami tidak menyedari matanya hilang apabila menemuinya. Kami menyangka dia jatuh dan cedera di muka,” kata bapa mangsa.

Kehilangan mata mangsa hanya diketahu apabila dia dirawat di hospital.

Perdagangan organ secara haram didorong oleh permintaan yang begitu banyak. Kira-kira 300,000 orang menunggu giliran untuk menjalani pembedahan pemindahan organ sedangkan hanya 10,000 pembedahan dilakukan setiap tahun. - Agensi -28/8/13


P/s: Gila kejam!!!!


Kemas Kini:

Guo Mungkin Dapat Melihat Semula

[HM] Hong Kong: Kanak-kanak malang yang buta apabila matanya dikorek seorang wanita mungkin dapat melihat semula suatu hari nanti apabila sebuah hospital menawarkannya rawatan mata elektronik kepadanya.

Pakar mata berpangkalan di Hong Kong, Dennis Lam berkata, pasukannya akan memberikan rawatan percuma kepada Guo Bin - atau lebih dikenali sebagai Bin Bin - yang ditemui berlumuran darah dekat rumah di Shanxi, utara China bulan lalu.

Lam memberitahu media teknologi canggih itu dapat mengembalikan 40 peratus penglihatan kanak-kanak itu.

“Apabila saya mendengar berita mengenai Guo, saya sangat marah dan sedih. Saya bertanya kepada diri sendiri sama ada saya boleh membantunya.

GUO mencium pipi ibunya di sebuah hospital di Taiyuan di wilayah Shanxi.


“Sebagai doktor mata, matlamat utama kami ialah agar pesakit dapat melihat semula,” katanya.

Lam berkata, dia masih menunggu kata putus ibu bapa Guo untuk membawa kanak-kanak itu ke hospital di Shenzhen, selatan China, untuk membolehkan dia menerima sepasang mata palsu kepada Guo seawal minggu depan. 

Kamera dalam mata palsu itu akan memberikan isyarat berdasarkan bentuk objek kepada denyutan penjana elektrik yang disambungkan pada lidahnya bagi membantu Guo mengenali bentuk objek. 

Lam berkata, teknologi itu sudah pun digunakan di Jepun dan Eropah.

Matlamat akhir ialah untuk memberi kanak-kanak itu mata bionik yang disambungkan pada otak yang akan membantunya memperoleh sebahagian penglihatannya. 

“Akhirnya penglihatan Guo dapat mencapai 20 hingga 40 peratus apabila kita bercakap mengenai 10 tahun akan datang. Matlamat utama adalah untuk membantunya melihat semula,” katanya.

Kabel televisyen Hong Kong berkata, ibu bapa Guo masih menimbangkan tawaran Lam. 

Guo hilang ketika bermain di luar kediamannya dan matanya ditemui berdekatan dengan tempat itu. 

Pihak berkuasa berkata, ibu saudara Guo, Zhang Huiying menjadi suspek utama selepas darah Guo ditemui pada pakaiannya berdasarkan ujian DNA. 

Bagaimanapun, suspek membunuh diri Jumaat lalu dengan terjun ke dalam perigi di kampung itu. - AFP - 4/9/13



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH