Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Sabtu, 7 September 2013

Artis Nafi Berkahwin, Ustaz Akui Nikahkan Artis Itu, Mufti Kata Boleh Jatuh Talak




[Mstar] PETALING JAYA: Teka teki mengenai kesahihan pernikahan Bront Palarae terjawab apabila Penolong Pendaftar Nikah Kawasan Masjid At-Taqwa Taman Tun Dr Ismail, dekat sini iaitu Ustaz Muda Ali mengesahkan menjadi jurunikah perkahwinan aktor tersebut pada 31 Ogos lalu.

Menurut Muda Ali, dia telah menikahkan Bront atau nama sebenarnya Nasrul Suhaimin Saifuddin, 34, pada Sabtu lalu di Masjid At-Taqwa selepas solat Asar.

"Benar, saya telah menikahkan Bront Sabtu lalu. Majlis itu diadakan secara sederhana.

"Pada mulanya saya tidak tahu yang saya telah mengahwinkan seorang pelakon memandangkan ketika akad nikah, saya menyebut nama sebenarnya (Bront).

"Tetapi selepas membaca akhbar mengenai berita perkahwinannya, barulah saya tahu dia seorang artis," katanya yang dihubungi mStar Online di sini pada Khamis.

Akhbar Utusan Malaysia pada Isnin lalu melaporkan Bront telah selamat bergelar suami dengan sekali lafaz kepada seorang wanita yang merupakan kenalan lamanya dalam satu majlis tertutup di Masjid At-Taqwa Taman Tun Dr Ismail, Kuala Lumpur.

Majlis pernikahan tersebut hanya dihadiri oleh saudara terdekat pasangan itu.

Kedua-dua mempelai telah dinikahkan oleh Muda Ali dengan mas kahwin sebanyak RM30.

Laporan itu menyebut Bront enggan menghebahkan berita perkahwinannya atas alasan dia perlu menjaga hati ramai pihak.

Dia juga telah mengarahkan jurugambar memadam gambar-gambar yang dirakamkan selain meminta perkahwinan berkenaan tidak dilaporkan dalam akhbar.

Bagaimanapun menerusi portal gua.com pada 3 September lalu, Bront bermain teka-teki mengenai pernikahan tersebut selain mendakwa pada tarikh berkenaan dia berada di sebuah stesen radio.

Malah Bront juga memberitahu jarinya tidak berinai selain meminta portal berkenaan bertanya sendiri daripada sumber yang menyebarkan berita tersebut.

Dalam pada itu, Muda Ali berkata, dia terkejut apabila membaca berita mengenai penafian perkahwinan aktor berkenaan.

Malah jurunikah itu meminta Bront untuk menghebahkan kepada masyarakat mengenai perkahwinan berkenaan agar tidak timbul sebarang fitnah pada masa akan datang.

"Biasanya menjadi perkara wajib dalam Islam untuk menjemput kenalan untuk menghebahkan perkahwinan dan jika tidak, cukup jika menguar-uarkan ikatan yang dijalinkan itu,” tegasnya.

Sementara itu, Penasihat Jabatan Agama Islam Johor (JAIJ), Datuk Noh Gadut berkata, sekiranya Bront tidak mengaku berkahwin dan berkata masih bujang berserta niat apabila ditanya mengenai statusnya, perkahwinan itu mungkin boleh jatuh talak.

"Sekiranya Bront berniat mahu menyembunyikan status diri, ia boleh membahayakan perkahwinannya kerana ia boleh jatuh talak.

"Tetapi kita pun tidak pasti apakah tujuannya merahsiakan perkahwinan yang sepatutnya menjadi berita baik," katanya.

Tambah Noh Gadut, walaupun Islam mewajibkan umatnya menghebahkan sesebuah perkahwinan bagi mengelak fitnah, namun sesebuah pasangan itu berhak merahsiakan perkahwinan.

"Bront memang ada hak untuk merahsiakan perkahwinannya kerana dia mungkin ada sebab-sebab tertentu.

“Jadi tanyalah aktor itu apa sebabnya. Dan kita pula jangan nak tuduh dan kritik sembarangan terhadap pasangan yang enggan mendedahkan status mereka. "Mungkin mereka mempunyai alasan kukuh yang tidak dapat nak dielakkan," tuturnya.

Sementara itu menerusi Berita Harian pada Jumaat, Bront mengesahkan sudah bernikah dengan seorang wanita yang dikenalinya pada 1999.

Masih enggan mendedahkan identiti isterinya Bront berkata, wanita berkenaan bekerja sebagai penerbit di sebuah agensi pengiklanan di ibu negara.

Dia juga memohon maaf kerana merahsiakan pernikahan itu selain meminta agar isu berkenaan tidak disensasikan. -6/9/13



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH