Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Selasa, 31 Disember 2013

Lim Guan Eng Jawab Isu Kereta Rasmi Mercedes-Benz


Kereta rasmi Ketua Menteri Pulau Pinang diparkir di E&O Hotel, hari ini. - Gambar The Malaysian Insider oleh Hasnoor Hussain, 31 Disember, 2013.

Lim Pertahan Beli Kereta Baru, Belian untuk Jangka Panjang

[TMI] Ketua Menteri Lim Guan Eng menerangkan, kereta Mercedes-Benz S300L berwarna perak yang dibeli oleh kerajaan negeri bukan untuk kegunaannya saja bahkan bakal ketua menteri akan datang.

"Lagipun, kereta baru itu bukan milik saya. Ianya milik kerajaan negeri dan bakal berkhidmat untuk ketua menteri yang akan datang," katanya dalam sidang media hari ini.


Guan Eng memberikan penjelasan kenapa beliau menggantikan kereta Toyota Camry yang baru berusia dua bulan itu kepada Mercedes-Benz sebagai kereta rasmi kerajaan negeri.

Lim berkata, Mercedes yang dibelinya adalah mengikut keputusan Majlis Eksekutif Negeri pada 20 November lalu yang mengambil kira keselamatan ketua negeri.

Dia menambah, kereta Mercedes-Benz S300L berwarna perak itu dibeli dengan harga diskaun RM298, 263.75 tanpa insuran dan cukai.

"Dengan harga diskaun tersebut, kerajaan negeri merasakan bahawa pembelian itu adalah lumayan. Kita mahu melihat ini sebagai pembelian jangka panjang. Kereta Mercedes milik ketua minister bertahan selama 18 tahun lantas membuktikan jangka tahan kereta jenis itu," katanya.

Berita Lim yang membeli Mercedes baru itu dengan terlalu awal berikutan peembelian 15 kereta Toyota Camry sampai kepada kerajaan negeri pada 31 Oktober lalu turut menjadi kemusykilan kepada ahli majlis eksekutif negeri. Kereta itu baru dihantar semalam.

Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Mokhtar Jait (gambar) yang turut hadir berkata harga asal kereta itu adalah RM657, 218 dengan menambah diskaun cukai bagi kereta itu telah membuat pembelian ini berpatutan.

Apabila kereta Mercedes Benz S320L dibeli 18 tahun lalu, kerajaan negeri membayar RM271, 331.22, jadi harga kereta sekarang tidak banyak bezanya.

"Selepas pengecualian cukai, pembekal kereta memberikan diskaun RM100,000. Kereta ini adalah model tahun lepas. Model baru akan keluar tidak lama lagi."

Mokhtar menambah, "Sebagai Ketua Menteri, Lim berhak menggunakan Mercedes-Benz S400 dan Mercedes-Benz S300. Namun beliau hanya menggunakan satu sahaja daripada kedua itu."

Kereta lama kerajaan Pulau Pinang merupakan enam Mercedes-Benz dan sembilan Proton Perdana V6 berusia diantara 12 sehingga 21 tahun. - 31 Disember, 2013.



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH