Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Archives

, , ,

Jumaat, 28 Februari 2014

[PANAS] Mahkamah Tinggi Arah Papa Gomo Bayar RM800,000 kepada Anwar



[TMI] Penulis blog Wan Muhammad Azri Wan Deris atau Papa Gomo diarahkan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur membayar RM800,000 kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai ganti rugi kerana memfitnah ketua pembangkang itu. 

Hakim Rosilah Yop dalam penghakimannya turut mengatakan Wan Muhammad Azri adalah pemilik blog Papa Gomo. 

Rosilah juga membenarkan permohonan injunksi tetap oleh Anwar untuk menghalang Wan Muhammad Azri mengulangi fitnahnya di blog tersebut.

Hakim juga mengarahkan Wan Muhammad Azri membayar RM50,000 kepada Anwar sebagai kos. 

Pada 21 Mac tahun lalu, Anwar memfailkan saman sebanyak RM100 juta terhadap Wan Muhammad Azri kerana memuatnaik empat siri tulisan yang memfitnahnya pada 16, 17, 19 dan 20 Mac dengan salah dan berniat jahat menyiarkan perkataan lucah dan melampau. 

Menurut penyataan tuntutan itu juga defenden telah meletakkan beberapa pautan web yang memaparkan satu siri imej dengan mengatakan lelaki itu adalah Anwar. 

Wan Muhammad Azri sebelum ini memberitahu mahkamah beliau bukanlah pemilik blog Papa Gomo. 

Peguam Anwar, N Surendran mengatakan ganti rugi tersebut adalah yang terbesar pernah dimenangi Anwar. 

"Keputusan ini adalah isyarat jelas seseorang perlu membayar selepas mencemarkan maruah individu lain," katanya. 

Surendran yang juga ahli Parlimen Padang Serai juga mengatakan "perbuatan jahat" blogger berkenaan dilakukan sebelum pilihan raya umum Mei lalu. 

"Keputusan ini juga membuktikan Anwar bukanlah orang dalam video itu," kata Surendran. - 28/2/14


, ,

Khamis, 27 Februari 2014

Wakil Duta Indonesia Dakwa Banyak Keraguan dalam Kes Bunuh dan Bunuh Diri Libatkan Pembantu Rumah di Sungai Buloh


Polis Sangkal Keraguan Indonesia Berhubung Kematian Pembantu Rumah

[AA] KUALA LUMPUR: Polis menyangkal dakwaan wakil Duta Besar Republik Indonesia (RI) untuk Malaysia bahawa terdapat banyak keraguan dalam kes bunuh dan bunuh diri yang melibatkan pembantu rumah negara itu dan dua kanak-kanakdi Taman Sri Putra, Sungai Buloh pada Selasa lalu.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Supt Junaidi Bujang berkata setelah proses bedah siasat yang dijalankan oleh di bilik mayat Hospital Sungai Buloh pada malam Selasa lalu mengesahkan kecederaan yang dialami oleh pembantu rumah dan kedua-dua kanak-kanak itu amat konsisten dengan perbuatan bunuh dan bunuh diri.

“Kesan tompokan darah yang ditemui di tempat kejadian juga sangat konsisten dengan perbuatan bunuh diri. Malah, pihak hospital juga telah mengesahkan pembantu rumah berumur 30 tahun itu yang mengalami tiga kesan luka pada bahagian tepi leher kanan pada awalnya cuba membunuh diri kerana terdapat kesan-kesan tikaman pada bahagian badan hadapan pembantu rumah itu,”.

Pembantu rumah itu kemudian membunuh diri dengan mengelar leher sendiri setelah membunuh kedua-dua anak majikannya itu yang dikenali sebagai Koay Jia Hong, 5 dan adik tirinya, Melvin Selvan Joseph, 18 bulan.

“Ketika kejadian hanya mereka bertiga sahaja yang ada di rumah berkenaan kerana majikannya itu keluar untuk menikmati makan petang. Tiada unsur-unsur pecah masuk yang ditemui di rumah itu kerana rumahnya itu berkunci dan kejadian itu hanya disedari oleh majikannya yang pulang dan mendapati empat anjing Rottweiler peliharaan keluarga itu masih tidak dimasukkan ke dalam kandang peliharaan,”.

Pembantu rumah yang dikenali sebagai Agnes dikatakan berasal dari Kepulauan Flores, Indonesia itu sememangnya tidak banyak bercakap dan juga bergaul dengan jiran-jiran.

Namun begitu, hubungannya dengan majikannya juga sangat baik ditambah lagi dengan kebolehannya bertutur dalam bahasa Mandarin.

“Tiada kecederaan fizikal yang ditemui pada badan mangsa selain kecederaan akibat kelaran yang terjadi dalam kejadian pada hari Selasa itu. Oleh hal demikian, tidak mungkin dia pernah didera oleh majikannya itu,”.

Agnes dikatakan telah masuk ke negara ini secara haram dan diambil sebagai pembantu rumah oleh keluarga majikannya sekitar tahun lalu dan pengenalan diri dan kemasukkan mangsa ke negara ini juga tiada dalam rekod.

Sehingga kini, pihak polis dan Kedutaan Besar Republik Indonesia sedang mengesan waris dan keluarga Agnes yang berada di Indonesia.

Sebelum itu, Wakil Duta Besar RI untuk Malaysia, Hermono ketika dihubungi Astro Awani memberitahu bahawa banyak keraguan dalam kes bunh dan bunuh diri yang melibatkan pembantu rumah negara itu.

Menurut, Hermono, sekalipun Agnes dituduh sebagai pembunuh kedua-dua anak majikannya itu, sudah tentu sebelum itu wujudnya suatu keadaan yang ‘luar biasa’ yang membuat dia nekad melakukan perbuatan tersebut.

“Maksud ‘luar biasa’ disini ialah seperti penderaan fizikal dan mental yang dialami oleh Agnes. Selama ini, Agnes tidak pernah mempunyai masalah dengan majikan dan jiran-jirannya itu,” kata Hermono.

Keraguan kedua menurut Hermono, terdapat sembilan anggota keluarga majikan yang tinggal di rumah itu jadi meskipun tidak ada barang yang hilang atau kesan pecah masuk pada rumah tersebut, tidak wajar terus dibuat kesimpulan bahawa Agnes adalah pembunuh kepada kedua-dua anak majikannya itu.

“Keraguan ketiga pula, melalui cara bunuh diri yang dikatakan itu. Tidak mungkin Agnes boleh mengelar lehernya sendiri kerana ianya agak janggal dan tidak masuk akal,” katanya. -Aizat Sharif/27/2/14




, , , ,

[KEJAM] Mangga Mulut Anak dan Belasahnya Hingga Mati

KEADAAN mayat Godrich Elvis yang dimangga mulutnya sebelum dibunuh bapanya.
[HM] Lagos (Nigeria): Seorang lelaki ditahan semalam selepas didakwa mengunci mulut anaknya dengan kunci mangga semata-mata untuk memaksa budak itu berhenti menjerit ketika dia memukul mangsa hingga mati.

Chris Elvis, 30, didakwa menuduh anaknya, Godrich Elvis, 4 ‘Ogbanje’ atau ‘Anak Syaitan’ dan menyalahkan budak itu menjadi punca kepada nasib malang yang menimpa dirinya sejak beberapa hari lalu.

Mengikut fail mahkamah, pengawal keselamatan itu memukul anaknya, melecurkan seluruh tubuh mangsa dengan seterika dan menguncinya dalam tong plastik.

Ibu kanak-kanak itu menghubungi polis sebaik menemui anaknya yang mati dalam keadaan yang mengerikan selepas pulang dari pasar.

Chris berpura-pura gila ketika ditahan, tetapi dia di sahkan normal, lapor International Business Times.

Dia ditahan selepas dituduh membunuh.

“Kamu, Chris Elvis, pada 10 Februari 2014 sekitar jam 5 petang di nombor 7, Jalan Adetola Adelaja , Meiran Lagos, melakukan pembunuhan ke atas Godrich Elvis, berusia empat tahun menggunakan seterika untuk melecur badan dan meletakkannya di dalam tong plastik serta mengunci tong itu dengan mangga justeru melakukan kesalahan yang boleh dihukum di bawah Seksyen 221 Undang-undang Jenayah Negeri Lagos, Nigeria 2011,” menurut kertas pertuduhan ke atas Chris.- AP/ 27/2/14


P/s: Gila kejam!!!!


, ,

Belasah Sebelum Paksa Lakukan Hubungan Intim


[HM] Subang Jaya: Seorang isteri yang tidak tahan dengan sikap panas baran suaminya termasuk sering dibelasah serta berhadapan keganasan suami ketika melakukan hubungan kelamin, bertindak nekad membuat laporan polis untuk keselamatan diri dan anak selain persediaan menuntut cerai.

Sumber berkata, kejadian terbaru di rumah mereka di sebuah pangsapuri, di sini, 13 Februari lalu, muka mangsa berusia 33 tahun itu bukan saja ditampar berkali-kali, malah turut dipukul seluruh badan oleh suaminya sebelum dipaksa menjalin hubungan seks.

Menurut sumber, kejadian ganas itu berlarutan sejak beberapa bulan lalu dan mangsa juga ditegah daripada berhubung dengan ahli keluarga bagi memastikan pelakuan lelaki berusia 35 tahun itu tidak terbongkar.

“Mangsa mendakwa tidak mempunyai lagi perasaan kasih terhadap suaminya itu,” katanya. - 27/2/13


, ,

Kanak-kanak Lelaki Diliwat Jiran


[HM] Kepala Batas: Tidak tahan menjadi pemuas nafsu jirannya, seorang kanak-kanak mengadu perkara itu kepada ibunya yang kemudian membawa kepada pembongkaran ‘hobi songsang’ lelaki terbabit yang meliwat mangsa dalam beberapa kejadian sejak setahun lalu.

Berang dengan perkara itu, ibu mangsa membuat laporan di Balai Polis Tasek Gelugor di sini, berhubung aduan kanak-kanak lelaki berusia 11 tahun itu sebelum suspek ditahan di tempat kerjanya di Prai, kira-kira jam 1.30 tengah hari semalam.

Jurucakap polis berkata, lelaki berusia 47 tahun yang sudah berkahwin dan mempunyai anak itu tinggal di Kulim, Kedah, bagaimanapun suspek akan mengambil peluang meliwat mangsa ketika pulang ke rumah ibunya di Padang Menora.

“Mangsa tinggal bersebelahan rumah ibu suspek dan berikutan itu, lelaki terbabit menggunakan peluang itu melepaskan giannya tanpa dicurigai keluarga kanak-kanak itu,” katanya. - 27/2/14


, , ,

Rabu, 26 Februari 2014

MB: Selangor Ambil Alih Konsesi Air, Umum 3 Tanggungjawab Utama



[Selangorku] SHAH ALAM 26 FEB: Kerajaan Selangor dan Kerajaan Persekutuan hari ini telah menandatangani Memorandum Persefahaman (MoU) bagi membolehkan Kerajaan Selangor mengambil alih ekuiti empat syarikat konsesi.

Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, berkata pengambilalihan ini dijangka selesai sepenuhnya dalam tempoh tiga bulan.

Empat syarikat konsesi itu ialah Puncak Niaga Sdn Bhd, Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (SYABAS), Syarikat Pengeluar Air Selangor Sdn Bhd (SPLASH) dan Konsortium ABBAS Sdn Bhd (ABBAS).

Kata Abdul Khalid keempat-empat syarikat ini akan diletakkan di bawah satu syarikat konsortium air di bawah Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) iaitu syarikat milik penuh kerajaan Selangor.

“Pengambilalihan ini melibatkan pengambilalihan pegangan ekuiti serta tangggungjawab dan tidak melibatkan pemberhentian kakitangan bukan pengurusan.

“KDEB akan membayar RM9.65 bilion kepada pemegang saham empat syarikat konsesi terbabit manakala Kerajaan Persekutuan menyuntik RM2 billion untuk membantu Kerajaan Negeri dalam urusan pengambialihan saham,” kata Abdul Khalid dalam satu kenyataan media.

Abdul Khalid berkata, sebagai balasan, Kerajaan Selangor akan mengeluarkan kebenaran merancang untuk pembinaan Loji Rawatan Air Langat 2 dan Sistem Agihan (LRAL2).


Sementara menunggu Langat 2 disiapkan, Kerajaan Selangor akan melaksanakan tiga tanggungjawab utama untuk memastikan bekalan air bersih mencukupi iaitu menjalankan program mitigasi bernilai RM900juta yang diperuntukkan oleh Kerajaan Persekutuan

Memulakan projek Horas (Hybrid Off River Augmentation System) di Sungai Selangor yang mampu membekalkan air bersih antara 600 hingga 700 Juta Liter Sehari (MLD) atau 3 bilion liter pada 2050 dengan majlis pecah tanah projek ini akan diadakan dalam tempoh dua minggu dari sekarang

Menurunkan peratusan air tidak berhasil (NRW) dari 33 peratus kepada tahap yang lebih rendah dalam tempoh enam bulan yang mana peratusan tinggi NRW yang gagal diturunkan oleh SYABAS adalah punca utama bekalan air bersih tidak mencukupi.

“Saya mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Persekutuan dan Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Panglima Dr Maximus Ongkili di atas kerjasama bagi memuktamadkan penstrukturan semula industri air di Selangor dan Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya,” kata Abdul Khalid.

Abdul Khalid berkata, MoU ini tepat pada masanya ketika rakyat bergelut dengan krisis bekalan air dan ini jelas membuktikan industri air perlu distruktur semula supaya perkhidmatannya lebih cekap dan mampan dengan kadar tariff air yang munasabah. - Mohd Ezli Mashut/ 26/2/14



[Gambar] "...kita punya dah makin besar taw, x nak lagi kasi awak pegang..."


Pada zaman sekarang memang tidak sukar untuk menemukan status laman sosial yang pelik dan bodoh daripada remaja yang dikongsikan sesama kenalan mereka. Status tersebut termasuklah yang ditulis oleh seorang remaja perempuan seperti yang dipaparkan di atas. 

Sekali baca, rasanya orang dapat menganggak maksud tulisan tersebut. Apa yang besar, apa yang dipegang mungkin sudah dapat dibayangkan oleh orang yang membaca status remaja ini. Mungkin kerana ghairah untuk memberitahu teman lelakinya hal tersebut, dia terlupa bahawa status tersebut boleh dibaca oleh kenalannya yang lain.

 Kita mohon pihak yang terlibat - ibu bapa, kerajaan, masyarakat, sekolah - dapat memainkan peranan yang lebih berkesan dalam menangani gelora dan gelodak yang dibawa oleh budaya hedosnime yang kian mencengkam hidup dan budaya anak muda hari ini.  - DCM




, , ,

Apa Balasan Kerajaan Selangor Dapat Selepas Setuju Projek Loji Langat 2?


Akhirnya, S'gor Ambil Alih Pengurusan Syarikat Air

[MK] Selangor dan kerajaan persekutuan telah mencapai satu persetujuan untuk membolehkan kerajaan negeri mengambil alih pengurusan syarikat-syarikat bekalan air, yang akan menerima pampasan RM9.65 bilion.

Kerajaan persekutuan juga akan menyuntik dana berjumlah RM2 bilion bagi membantu negeri ini menguruskan syarikat-syarikat berkenaan.

Sebagai balasan, Selangor akan membenarkan kerajaan persekutuan untuk meneruskan pembinaan loji rawatan air Langat 2.

Maklumat itu disediakan oleh seorang pegawai dari Pejabat Menteri Besar Selangor, yang menghadiri sidang akhbar untuk mengumumkan majlis menandatangani memorandum persefahaman (MOU) tersebut

Ini menamatkan pertelingkahan sejak lima tahun lalu antara kerajaan pusat dan negeri berhubung perkara itu.

Malaysiakini dilarang meliputi sidang akhbar tersebut petang ini di Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya. 


Sementara itu, Bernama melaporkan bahawa kerajaan persekutuan dan kerajaan negeri Selangor hari ini mendatangani Memorandum Persefahaman (MoU) berhubung penstrukturan semula industri bekalan air Selangor yang telah berlarutan sejak 2008, di Kompleks Perdana Putra, Putrajaya.

Memorandum tersebut ditandatangani Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili yang mewakili Kerajaan Persekutuan, manakala kerajaan negeri Selangor diwakili Menteri Besarnya, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menyaksikan detik bersejarah tersebut.- 26/2/14



Saudi Mahu Musnah Tapak Rumah Nabi



[HM] Kaherah: Pihak berkuasa Arab Saudi dikatakan merancang memusnahkan kawasan yang dipercayai menjadi tapak rumah tempat Nabi Muhammad (SAW) lahir sebagai sebahagian daripada projek pembangunan.

“Lokasi bersejarah terakhir di negara itu ialah tempat kelahiran Nabi Muhammad (SAW) dan ia amat penting kepada masyarakat Islam sedunia,” kata sejarawan dan Pengarah Eksekutif Yayasan Penyelidikan Warisan yang berpangkalan di Britain, Dr Irfan al-Alawi.

“Ramai tidak menyedari terdapat rancangan memusnahkan kawasan itu,” katanya.

Menurutnya, rancangan terbaru untuk memusnahkan tapak itu yang kini menempatkan perpustakaan kecil dibuat bagi memberi laluan kepada pembinaan kompleks moden, termasuk kediaman imam dan istana diraja.

Perpustakaan kecil yang dibina pada 1950-an itu terletak di atas atas tapak yang dipercayai ulama sebagai tempat kelahiran Nabi Muhammad (SAW).

Pemimpin Saudi yang menafikan Nabi Muhammad dilahirkan di situ menentang sebarang rancangan pemuliharaan kawasan sejarah yang mempunyai kaitan dengan Rasulullah atas alasan ia akan dijadikan tempat penyembahan.

Keluarga diraja Saudi tahun lalu menolak rancangan awal untuk menggantikan kawasan bersejarah itu dengan stesen kereta api untuk kegunaan jemaah haji atau membina perpustakaan baru.

Bagaimanapun, syarikat yang terbabit dalam pembinaan sekitar Masjidil Haram berkata, sebuah kompleks moden, termasuk sebuah istana dan kediaman imam akan dibina di kawasan itu.- Agensi /26/2/14


Pembunuhan Dua Kanak-kanak: Nama Mangsa Didedah, Disembelih dengan Dua Jenis Pisau

Foto: MyNewsHub

[AA] SUNGAI BULOH: Susulan kespembunuhan dua kanak-kanak lelakioleh pembantu rumah di Sungai Buloh.

Polis memaklumkan siasatan awal mendapati mangsa disembelih dengan dua jenis pisau.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh, Supritendan Junaidi Bujang memberitahu, pisau yang dipercayai menjadi senjata pembunuhan turut ditemui di dalam rumah itu.

Mangsa dikenali sebagai Melvin Selvan Joseph, dua tahun dan Koay Jia Hong, lima tahun. Kedua-dua mangsa mempunyai kesan kelar di leher.

Sementara suspek, yang membunuh diri dikenali dengan nama Agnes. Dia dikatakan berkhidmat dengan keluarga mangsa sejak setahun setengah yang lalu.

Junaidi memberitahu, polis menolak kemungkinan kejadian bermotifkan rompak.

Ini kerana hasil siasatan forensik mendapati tiada kesan pecah masuk ke rumah berkenaan.

Siasatan dijalankan di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh. - 26/2/14


Lanjut di sini.



, ,

Catuan Air di Selangor, Rujuk di Sini...


[Bernama] KUALA LUMPUR: Berikut senarai kawasan terbabit pelan catuan bekalan air di Hulu Langat, Kuala Langat dan Sepang bermula 27 Feb hingga 31 Mac ini, seperti diumumkan Syarikat Bekalan Air Selangor (SYABAS) pada Selasa.

WILAYAH HULU LANGAT

Zon 1
*Taman Juara Jaya
*Taman Bukit Belimbing
*Taman Sungai Besi Indah 1,2 & 3
*Taman Harmoni Indah
*Taman Puncak Utama, Seri Kembangan
*Taman Putra Budiman
*Taman Balakong Jaya
*Taman Seri Timah
*Taman Tanming Jaya
*Kawasan perindustrian Balakong
*Taman Industri Selesa Jaya, Seri Kembangan
*Taman Industri Balakong
*Taman Tanming Permai
*Taman Industri Lifong
*Taman Tanming Ria
*Taman Sungai Besi Indah Zon 1
*Juta Mines Kondominium, Seri Kembangan

Zon 2
*Kawasan Perindustrian Cheras Jaya
*Taman Impian Ehsan Seri Kembangan
*Taman Desa Karunmas Seri Kembangan
*Kampung Baru Balakong
*Taman Kasturi Cheras
*Taman Sri Indah Cheras
*Taman Bukit Emas
*Taman Cheras Jaya
*Taman Impian Indah
*Taman Taming Indah
*Taman Sejati
*Taman Seri Sungai Long
*Taman Bukit Sungai Long
*Rumah Kenangan Cheras
*Taman Dutamas
*Taman Setia Kasturi Cheras
*AEON Cheras Selatan
*Taman Industri Balakong Jaya
*Taman Setia Balakong
*Taman Sinaran
*Kawasan Perniagaan Desaria, Seri Kembangan
*Dataran C180 Balakong

WILAYAH KUALA LANGAT DAN SEPANG

Zon 1
*Kampung Olak Lempit
*Kampung Bukit Changgang
*Kampung Labohan Dagang
*Selangor Dredging
*Taman Changgang Jaya
*Kompleks Perabut Olak Lempit
*RTB Bukit Changgang
*Bandar Sri Ehsan
*Bandar Mahkota
*Bandar Sungai Emas
*Taman Arked
*Taman Ambar
*Taman Sri Dagang
*Taman Langat Murni
*Taman Langat Utama
*Taman Murnimas
*Taman Seri Telok Datok
*Taman Sri Cheding
*Sekolah Tamil Sungai Sedu

Zon 2
*Kota Warisan
*Warisan Bestari
*Taman Bunga Raya
*Taman KLIA Indah
*Tiara Heights
*Taman Ixora
*Taman Dahlia
*Taman Seroja
*Taman Mawar ( Mawar 1, Mawar 2, Mawar Perdana, Emas Villa )
*Taman Kenanga
*Taman Desa Vista
*Taman Desa Bestari
*Salak Permai


Rujuk kenyataan SYABAS di sini.

Kemas Kini:

Senarai Kawasan Catuan Air Peringkat Kedua di Lembah Klang
------
(ZON 1)

1. Taman Keramat AU1

2. Taman Keramat AU2

3. Taman Keramat AU4

4. Taman Keramat AU5

5. Seksyen 10 Wangsa Maju

6. Villa Wangsa Maju

7. Bukit Wangsa Mas

8. Bandar Manjalara

9. Sunway Harmoni

10. Sunway SPK

11. Desa Aman Puri

12. Taman Industri Ehsan Jaya

13. Seksyen 5 Wangsa Maju

14. Seksyen 6 Wangsa Maju

15. Sebahagian kawasan AU4 Keramat

16. Taman Bukit Wangsa Mas

(ZON 2)

1. Kampung Sungai Merali

2. Kampung Puah

3. Kampung Padang Balang

4. Kampung Bandar Dalam

5. Taman Ibukota

6. Air Panas Setapak

7. Taman Setapak

8. Kampung Lee Kong Chian

9. Kampung Sungai Mulia

10. Taman Suria Setapak

11. Taman Setapak Permai

12. Kampung Kuantan Gombak

13. Taman Bukit Maluri

14. Sektor A Bandar Sri Damansara (SD7-SD13)

15. Seksyen 1, Wangsa Maju

16. Seksyen 2, Wangsa Maju

17. Seksyen 4, Wangsa Maju

18. Danau Kota (kawasan A)

19. Jalan Usahawan

20. Wangsa Melawati

21. Wangsa Delima


KUALA LUMPUR
------------
(ZON 1)

1. Taman Sri Sinar

2. Taman Sri Bintang

3. Taman Bukit Sri Bintang

4. Taman Prima Pelangi

5. Taman SSPK Segambut

6. Taman Segambut

7. Taman Segambut Permai

8. Taman Segambut Damai

9. Taman Segambut Muda

10. Taman Segambut Aman

11. Taman Bukit Segambut

12. Taman Indah Murni

13. Taman Prima Impian

14. Taman Desa Segambut

15. Kampung Segambut Dalam

16. Kampung Segambut Bahagia

17. Kampung Segambut Tengah

18. Kampung Segambut Gate

19. Kompleks Kediaman Kakitangan Awam, Jalan Duta

20. Kensington Park

21. Changkat Kiara Bayu

22. Changkat Kiara Surya

23. Prima Duta

24. Menara Duta

25. Duta Ria

26. Kawasan Mont Kiara

27. Arkib Negara

28. Kompleks Kerajaan Jalan Duta

29. Masjid Wilayah KL

30. Lembaga Peperiksaan

31. Ibu Pejabat BPR

32. Persiaran Duta

33. Pusat Perkembangan Kokurikulum

34. Stadium Hoki

35. Flat DBKL Dato Keramat

36. Jalan Padang Tembak

37. Jalan Semarak

38. Jalan Gurney

39. UTM, Jalan Semarak

40. Bangunan Felda

41. Jalan Kent 1 hingga 7

42. Desa Pandan

43. Keseluruhan kawasan Permaisuri

44. Taman Shamelin Perkasa

45. Taman Bandar Damai Perdana A & B

46. Taman Seri Bahagia

47. Taman Bukit Angsana

48. Taman Minang

49. Taman Damai Indah

50. Taman Bukit Anggerik 1 & 2

51. Taman Desa Baiduri

52. Taman Bukit Segar

53. Taman Bukit Segar Masera

54. Bandar Baru Segar Utama

55. Taman Bukit Segar Jaya

56. Alam Damai & Taman Len Seng

57. Bukit Cheras



(ZON 2)

1. Jalan Ipoh Batu 4 hingga Batu 5

2. Jalan Cenderuh

3. Jalan Kuala Kangar

4. Jalan VethavanamF

5. Jalan St Thomas

6. Jalan Khalsa

7. Taman Kok Lian

8. Taman City

9. Taman Sri Kuching & Taman Niaga Waris

10. Kem Batu Kentomen

11. Taman Impian

12. Taman Eastern

13. Taman Rainbow

14. Taman Bamboo

15. Taman Million

16. Taman Sheng Cheng

17. Taman Kaya

18. Kawasan Perindustrian Segambut

19. Taman Sri Hartamas

20. Kiaraview

21. Kiaramas

22. Taman Duta Nusantara

23. Taman Duta Tropika

24. Hartamas Heights

25. Taman Pandan Jaya

26. Taman Cempaka

27. Taman Bakti

28. Taman Nirwana

29. Taman Putra Sulaiman

30. Taman Cahaya

31. Pandan Cahaya

32. Taman Dagang

33. Taman Tenaga

34. Taman Miharja

35. Taman Kobena

36. Flat Sri Melaka

37. Taman Saga

38. Taman Teratai

39. Taman Bikut Permai

40. Taman Mega Jaya

41. Tanan Seraya

42. Taman Melur

43. Kampung Cheras Baru

44. Taman Muda & Taman Mawar

45. Taman Putra





PETALING

--------



(ZON 1)

1. Desa Petaling

2. Kampung Malaysia

3. Taman Salak Selatan

4. Kampung Baru Salak Selatan

5. Taman Gembira

6. Keseluruhan Jalan Kuchai Lama

7. Taman Lian Hoe

8. Taman Salak Jaya

9. Pantai Dalam

10. Mah Sing U5

11. Tropicana Golf



(ZON 2)

1. Seksyen 1, Petaling Jaya

2. Seksyen 2, Petaling Jaya

3. Seksyen 3, Petaling Jaya

4. Seksyen 5, Petaling Jaya

5. Seksyen 6, Petaling Jaya

6. Seksyen 7, Petaling Jaya

7. Seksyen 8, Petaling Jaya

8. Seksyen 9, Petaling Jaya

9. Seksyen 18, Petaling Jaya

10. Seksyen 51A

11. Taman Sri Sentosa

12. Kampung Pasir Baru

13. Taman OUG

14. Yaman Yarl

15. Taman Perindustrian Bukit Jalil

16. PPRT Kampung Muhibbah

17. Ara Damansara

18. Bandar Utama 1-11





KLANG/SHAH ALAM

---------------



(ZON 1)

1. Sungai Kapar Indah

2. Bandar Bukit Rajah

3. Putra Height/Bukit Lancung

4. Bukit Tinggi 1

5. Bukit Tinggi 2

6. Bandar Botanik

7. Bandar Puteri



(ZON 2)

1. Taman Aman Perdana

2. Bandar Setia Alam

3. Seksyen 27

4. Seksyen 28

5. Megahub



KUALA SELANGOR

--------------



(ZON 1)

1. Kawasan Sungai Darah (kiri dari Batang Berjuntai)

2. Sepanjang Jalan Raja Musa dari Batang Berjuntai hingga ke Batu 7 Tanjung Karang

3. Universiti Selangor (Unisel) dan Taman Ilmu

4. Kampung Bestari Jaya

5. Seluruh kawasan Bukit Belimbing dan Hujung Permatang

6. Seluruh kawasan Tanjung Karang dari Pasir Penambang ke Pekan Tanjung Karang

7. Sungai Gulang-Gulang dan Parit Serong

8. Sungai Tengi Kanan

9. Seluruh kawasan Puncak Alam Fasa 1,2,3 dan Shah Alam 2





(ZON 2)

1. Kawasan Sungai Darah (kanan dari Batang Berjuntai)

2. Pekan Batang Berjuntai

3. Batu Ijok dari Jalan Datuk Muskam hingga Bukit Badong

4. Bukit Badong

5. Sepanjang Jalan Rawang dari Pekan Batang Berjuntai hingga Kampung Kuantan

6. Jalan Kelab

7. Jalan Bukit Rotan

8. Seluruh Bandar Seri Coldfields/Desa Coldfields Sungai Buloh

9. Seluruh Seri Pristana

10. Seluruh Alam Perdana

11. Kampung Sentosa

12. Kampung Seri Aman

13. Saujana Utama 3

14. Taman Alam Jaya

15. Kawasan Industri Batu 23, Ijok

16. Jalan Meru Puncak Alam (Mc Donalds)



HULU SELANGOR

-------------



(ZON 1)

1. Seluruh Bukit Beruntung

2. Seluruh Bukit Sentosa

3. Seluruh Sungai Buaya

4. Seluruh Bukit Teratai (Estate),

5. Seluruh Bandar Country Home

6. Seluruh Taman Desa Mas

7. Seluruh Saujana Rawang

8. Seluruh Taman Teknologi

9. Seluruh Taman Velox

10. Seluruh Batu Arang

11. Seluruh Kota Puteri

12. Seluruh Sungai Bakau

13. Seluruh Emerald

14. Seluruh Taman Garing

15. Seluruh Rawang Intergrated/Sungai Dua



(ZON 2)

1. Seluruh Rasa

2. Seluruh Bandar Baru Batang Kali

3. Seluruh Tamu Hill Park

4. Seluruh Taman Semarak Batang Kali

5. Seluruh kawasan Perindustrian MIEL

6. Seluruh Taman Desa Alam Ria

7. Seluruh Taman Bukit Rawang Jaya

8. Seluruh Taman Bukit Rawang Putra

9. Seluruh Taman Mutiara

10. Seluruh Bandar Baru Rawang

11. Seluruh Kampung Rajah/ Pekan

12. Seluruh Kampung Kenanga Rawang

13. Seluruh Kampung Sungai Terentang/Kampung Baru

14. Seluruh Kampung New Green Park/Taman Sri Hijau

15. Seluruh Jalan Pahang/ Maktab Polis KKB

16. Seluruh Taman Arif/Teratai KKB

17. Seluruh KKB Utama

18. Seluruh Kampung Dagang Setia/ Kampung Kelapa KKB

19. Seluruh Taman Ampang Pecah KKB

20. Seluruh Taman Ampang Indah KKB

21. Seluruh Taman Millenium KKB

22. Seluruh Taman Damai KKB

23. Seluruh Bukit Bujang KKB

24. Seluruh Taman Tanjak

25. Seluruh Taman Desa Rening Jaya

26. Seluruh Kerling

27. Seluruh Hulu Bernam

28. Seluruh Taman Bernam Jaya

29. Seluruh Taman Keliang Kalumpang

30. Seluruh Taman Bahtera Hulu Bernam

31. Seluruh Kampung Pinang Hulu Bernam

32. Seluruh Kuang

33. Seluruh Kundang

34. Seluruh Tasik Puteri

35. Seluruh Serendah

36. Seluruh Ulu Yam Lama

37. Seluruh Antara Gapi

38. Seluruh Sungai Choh.
-- BERNAMA

, ,

Pemandu Teksi Paksa Penumpang Pegang Kemaluan


[Bernama] Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) telah memulakan siasatan kes serangan seksual didakwa membabitkan seorang pemandu teksi.

Ketua Pegawai Eksekutif SPAD Mohd Nur Ismal Mohamed Kamal dalam kenyataan hari ini berkata SPAD berjaya mengesan pemandu teksi itu, dipercayai berumur 70-an dan telah dipanggil untuk siasatan.

"Kami (SPAD) akan bekerjasama rapat dengan polis dalam penyiasatan ini. SPAD mengutuk semua bentuk gangguan dan jika didapati bersalah, pemandu teksi itu berdepan risiko lesen dibatalkan mengikut Akta Pengangkutan Awam Darat 2010," katanya.

Beliau mengulas laporan The Star bertajuk 'Nightmare ride with pervert cabbie' mengenai seorang wanita berumur 20 tahun yang dipaksa meletakkan tangannya pada kemaluan pemandu teksi itu sepanjang perjalanan.

Pekerja pusat panggilan itu menaiki teksi berkenaan selepas membeli barangan dapur dekat Jalan Metro Prima di Kepong pada kira-kira 7 malam, 28 Jan lepas.

Wanita itu duduk di tempat duduk penumpang sebelah pemandu teksi itu yang kemudian mula memberi komen lucah dan seksual terhadapnya.

Pemandu itu, dipercayai berumur 70-an, didakwa meraba pahanya dan meletakkan sebilah pisau di atas papan pemuka dan pada masa sama mengeluarkan kata-kata lucah terhadap wanita yang ketakutan itu.

Mohd Nur Ismal berkata sesiapa didapati bersalah terhadap perbuatan seperti didakwa itu tidak layak menjadi pemandu teksi dan mengaibkan profesion itu. - 25/2/14


, ,

Dua Kanak-kanak Mati Dikelar, Pembantu Rumah Bunuh Diri


[Bernama] Dua kanak-kanak lelaki berusia setahun enam bulan dan lima tahun mati dipercayai dikelar oleh pembantu rumah mereka sebelum dia membunuh diri di Taman Sri Putra, Sungai Buloh dekat ibunegara semalam.

Ketua Polis Daerah Sungai Buloh Superintendan Junaidi Bujang berkata kejadian itu dipercayai berlaku sekitar pukul 8 pagi hingga 6 petang ketika ibu bapa dan anggota keluarga lain tiada di rumah berkenaan.

"Kejadian itu diketahui kira-kira pukul 6 petang selepas nenek mangsa pulang ke rumah. Dia menjumpai mayat cucunya yang berusia setahun enam bulan dan pembantu rumah warga Indonesia di bilik pembantu rumah.

"Seorang lagi cucunya yang berusia lima tahun dijumpai di tingkat atas," katanya.

Beliau berkata siasatan polis mendapati pembantu rumah berusia 30 tahun yang bekerja hampir dua tahun itu dipercayai membunuh kedua-dua kanak-kanak itu sebelum membunuh diri dengan mengelar lehernya.

Junaidi berkata tiada sebarang kesan pecah masuk dan empat anjing peliharaan keluarga berkenaan tidak menyalak ketika kejadian berlaku.

"Ketiga-tiga mayat itu dibawa ke Hospital Sungai Buloh untuk bedah siasat dan kita juga menjumpai tiga bilah pisau yang dipercayai digunakan untuk membunuh," katanya. - 26/2/14


, ,

Selasa, 25 Februari 2014

Seks dengan Lembu: Seorang Tibai, Seorang Rakam



[HM] New York: Seorang peladang dari Herkimer County, New York kebingungan apabila lembu ternakannya tiba-tiba berkelakuan pelik.

Disebabkan haiwan itu turut gagal menghasilkan susu yang banyak berbanding biasa, peladang terbabit memasang kamera pengawasan berhampiran ladangnya. Dia terkejut ketika memeriksa rakaman kamera itu apabila melihat dua lelaki cuba mengadakan seks dengan ternakan miliknya, lapor CNYCentral.com.

Peladang yang tidak mahu dikenali itu kemudian menghubungi pihak berkuasa. Susulan daripada itu, dua lelaki berkenaan, Michael Jones, 35, dan Reid Fontaine, 31, ditahan atas tuduhan salah laku seks terhadap haiwan.

Pihak berkuasa berkata, Fontaine cuba melakukan seks dengan beberapa lembu, manakala Jones merakam adegan berkenaan.

Kedua-dua lelaki itu bukan yang pertama dituduh cuba melakukan seks dengan lembu.

Pada 2008, tukang cuci warga Brazil Ferreira Paraizo dituduh mengadakan seks dengan 400 lembu. Paraizo mendakwa, dia lebih suka berasmara dengan haiwan daripada manusia.

Dalam satu penyelidikan yang dijalankan pada 2011, Jurnal Perubatan Seks mendapati lelaki yang cenderung mengadakan seks dengan haiwan berisiko menghidap kanser zakar sekali ganda berbanding mereka yang melakukannya dengan kaum sejenis. - Agensi/25/2/14


, ,

27 Kali Duduki Ujian Memandu


[HM] Dubai: Seorang lelaki warga India terpaksa bersusah-payah selama empat tahun untuk memperoleh lesen memandu di Emiriah Arab Bersatu.

Kini, dia bercadang untuk menerbitkan filem mengenai kesusahan yang dihadapinya itu. Selepas menghabiskan hampir Dh40,000 (RM35,747) untuk mengambil ujian memandu sebanyak 27 kali, termasuk terpaksa menangguhkan perkahwinannya, Namsheed Muringolihas akhirnya berjaya mendapatkan lesen memandu pada 18 Februari lalu.

Namsheed, 28, berkata, dia bertukar jurulatih sebanyak 13 kali dan pernah tidak menghadiri upacara pengebumian ahli keluarganya sepanjang tempoh empat tahun itu. “Saya tidak pernah berputus asa. Selepas setiap kali gagal, saya kumpulkan wang untuk menjalani ujian berikutnya,” katanya.

Namsheed memberitahu dia tidak dapat bercakap dan menggeletar seluruh tubuh setiap kali menjalani ujian memandu. “Malah, pada 18 Februari lalu, ketika saya mengambil ujian memandu buat kali ke-27, bapa tunang saya meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya di India. Tumpuan saya terganggu, tetapi saya berjaya lulus.

“Saya bertunang dengan Shabeena pada Ogos 2012. Tetapi perkahwinan kami terpaksa ditunda kerana saya mahu mendapatkan lesen memandu terlebih dulu.

Kini, saya boleh pulang dan berkahwin dengan senang hati,” katanya.

Namsheed yang berasal dari Kasargode, Kerala sebelum ini berniat untuk mendermakan sejumlah wang jika berjaya lulus ujian memandu.

“Sebelum ini, apabila gagal dalam bidang muzik dan filem, kawan-kawan mengejek saya. “Bila percubaan saya untuk mendapatkan lesen memandu juga mengambil masa yang lama, saya sekali lagi menjadi bahan gurauan.

“Namun, kini semua kawan mengucapkan tahniah kepada saya. “Mungkin saya akan menghasilkan filem berdasarkan pengalaman saya untuk mendapatkan lesen memandu.

“Tetapi sebelum itu saya perlu tunaikan hajat yang dibuat dan mendermakan wang untuk tujuan kebajikan,” katanya. - Agensi/ 25/2/14


,

[PANAS] Najib Razak Tersenarai 5 Pemimpin Dunia Berbelanja Boros





[Selangorku] SHAH ALAM 25 FEB: Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak digambarkan sebagai antara lima pemimpin dunia yang berbelanja boros menurut satu laporan portal Indonesia, www.merdeka.com.

Menurut portal Merdeka.com itu menyatakan Majalah The Heat di Malaysia pada November tahun lalu menerbitkan laporan tentang pembiayaan boros perjalanan ke luar negeri Najib Razak dan bayaran lembaga konsultannya dengan menghabiskan dana sebesar Rp 2,5 triliun.

Merdeka.com meletakkan Najib Razak sebaris dengan Presiden Zimbabwe Robert Mugabe yang dilaporkan akan merayakan ulang tahun ke-90 tahun ini dengan biaya Rp 11,8 miliar.

Seterusnya adalah Mantan Perdana Menteri, Italia Silvio Berlusconi yang pernah menghabiskan Rp 48,5 miliar untuk memberi hadiah kepada para artis perempuan dan acara television yang disukai beliau pada 2011.

Berlusconi juga dicatat membeli perhiasan senilai Rp 5,8 miliar untuk memberikan hadiah.

Sementara itu turut tersenarai adalah pemimpin Korea Utara, Kim Jong-un yang hobinya belanja barang-barang mewah, termasuk piano, kereta, dan teater peribadi.


Laporan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) setebal 374 halaman menemukan pengeluaran Kim Jong-un untuk belanja barang mewah mencapai Rp 8,4 triliun hanya dalam setahun yang lebih dua kali ganda daripada pengeluaran terakhir dilakukan ayahnya, iaitu Rp 3,9 triliun dalam satu tahun.

Turut dilaporkan berbelanja boros adalah Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu yang dilaporkan berbelanja memborong lilin wangi dan bunga seharga sepenuhnya Rp 294,2 miliar untuk perhiasan pejabatnya. - Mohd Ezli Mashut/25/2/14


, ,

Dr. Asri: Mana RM1 Bilion Duit zakat?


[MK] Bekas Mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainol Abidin mencadangkan satu kajian telus dibuat bagi menyiasat hal isu kutipan dan perbelanjaan wang zakat oleh badan agama.

Beliau mempersoalkan mengapa walaupun lebih RM 1 bilion wang zakat dikutip saban tahun, masih ramai umat Islam negara ini yang hidup dalam kesempitan.

"Mengapa kita masih dengar orang Islam tak cukup duit nak bayar sewa rumah dan (kemudian) murtad tapi tengok penguatkuasa beli kereta baru.

"Mana duit zakat ini? Saya bukan kata duit zakat itu diseleweng tetapi di mana duit zakat ini pergi?" kata beliau dalam Wacana bertajuk "Bagaimana Ekonomi Islam Mampu Kawal Pasaran" anjuran Sinar Harian semalam.

Beliau mengaku terdapat peningkatan dari segi kutipan.

Pensyarah itu turut mempersoalkan sikap ulama yang tidak berani bersuara menegur salah pemerintah.

"Maksud saya apa kaitan orang politik perlu hadir dalam majlis pemberian zakat. Sepatutnya kita kena terus beri kepada yang layak.

"Sebab itu perlu keberanian, sebab itu ulama yang terikat, bila ulama jadi penasihat, mereka terikat," kata beliau. -25/2/14


, , , ,

Isnin, 24 Februari 2014

Amah Dakwa Disuruh Bersetubuh Sesama Sendiri


Sekadar hiasan.
[HM] Jakarta: Isteri seorang pesara pegawai kanan polis Indonesia akan disoal siasat hari ini atas tuduhan menyeksa dan mendera 16 pembantu rumahnya.

Ketua Polis Jawa Barat Inspektor Jeneral Muhamad Iriawan berkata, pihaknya sudah mengumpul kenyataan saksi untuk membolehkan soal siasat dijalankan selepas membawa semua 16 pembantu rumah itu ke ibu pejabat polis Bogor.

Siasatan bermula selepas seorang pembantu rumah Brigadier Jeneral (B) Mangisi Situmorang, Yuliana Leiwer melarikan diri dari kediaman majikannya dan membuat laporan polis mengenai penderaan yang dilakukan isteri Mangisi, Mutiara.Monang ialah bekas Ketua Pusat Penyelidikan dan Pembangunan polis Indonesia.

Pembantu rumah itu berkata, selain penderaan fizikal dan tidak dibayar gaji, mereka juga pernah disuruh bersetubuh sesama sendiri dan diancam tidak diberi makan selama tiga hari jika enggan melakukannya. Seorang pembantu rumah terbabit, Hesti, 26, berkata, dia dipukul, dicakar dan disimbah minyak panas sepanjang bekerja di rumah Mangisi sejak 8 bulan lalu.

Lebih buruk lagi katanya, dia pernah dipaksa bersetubuh dengan pembantu rumah lelaki. - Agensi/24/4/14


, , ,

Lelaki Tikam Isteri Buat Pembedahan Plastik


Margaret
[HM] Sydney: Lelaki warga Lubnan yang menetap di Australia membunuh isterinya selepas wanita itu melakukan pembedahan plastik.

Suspek, George Tannous menikam kepala isterinya dengan gunting sebaik saja isterinya pulang daripada melakukan pembedahan plastik. 

George kemudian menyerah diri kepada polis. 

Stesen Televisyen Lubnan, MTV, melaporkan Margaret baru pulang ke rumah ketika itu dan melihat suaminya menunggu dengan gunting.

“Dia menikam muka dan kepala isterinya dan berkata, ‘saya akan jadikan awak cantik,’” lapornya.

Keluarga mangsa memberitahu, George sering memukul Margaret sebelum kejadian kelmarin. 

MTV yang memaparkan kejadian bunuh yang berlaku itu berkata, laporannya menimbulkan kemarahan keluarga mangsa di Lubnan. - Agensi/24/2/14


, ,

Pencuri "Bodoh"


[HM] London: Dua penjenayah yang memuat naik gambar mereka bersama-sama barang yang mereka curi di Facebook boleh disifatkan sebagai pencuri paling bodoh di Britain.

Kerana tindakan mereka itu menyebabkan mereka tertangkap dan dijatuhkan hukuman penjara, kelmarin.

Jonathan Dougan, 26, dan Matthew Murphy, 23, melarikan motosikal, kereta berprestasi tinggi dan sebotol champagne dari rumah mangsa sepanjang enam bulan. 

Jonathan dan Matthew yang kedua-duanya masih dalam parol kemudiannya bergaya dengan barangan yang mereka curi serta memuat naik hampir 50 gambar ke akaun Facebook mereka.


MATTHEW dan Jonathan bergaya dengan motosikal curi.

Polis berjaya menangkap kedua-duanya hasil laporan seorang mangsa yang melihat keretanya di dalam akaun Facebook seorang daripada lelaki itu.

Mereka yang berasal dari Salford itu dipenjara sembilan tahun empat bulan setiap orang

“Kedua-dua mereka kibni mempunyai banyak masa untuk mengenang kembali kebodohan mereka. 

“Selama berbulan-bulan mereka menjalankan jenayah pecah rumah secara sistematik dan dapat melarikan motosikal serta kereta mewah. 

“Namun akhirnya, mereka tersilap langkah dan kami berharap mereka sedar dan berubah selepas keluar dari penjara nanti,” kata sumber polis. - Agensi/24/2/14


, , ,

Penangan "Pil Kuda dan Sokong Komunis"


Presiden PAS Diperintah Bayar RM2 Juta dalam Penghakiman Ingkar

[TMI] Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang (gambar) diarahkan membayar saman RM2,000,000 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu dalam penghakiman ingkar yang diperolehi oleh Mohd Shamsul bin Mat Amin, calon PKR DUN Bukit Besi, Terengganu.

Selain itu, Abdul Hadi juga diarahkan membayar 5% faedah dari writ difailkan sehingga penyelesaian penuh dan kos tindakan sebanyak RM1,500.

Ini berikutan kegagalan Abdul Hadi memfailkan pembelaan terhadap saman yang dikemukakan oleh Shamsul sebelum ini.

Bagaimanapun, Peguam PAS, Asmuni Awi ketika dihubungi The Malaysian Insider berkata, pihaknya akan memfailkan permohonan untuk mengenepikan perintah itu di Mahkamah Tinggi Kuala Terengganu esok.

"Kita menerima perintah itu hari ini dan kita akan failkan permohonan untuk mengenepikan perintah itu esok juga.

"Saya yakin perintah ini boleh diketepikan berdasarkan etika pengurusan kes ini," kata Asmuni kepada The Malaysian Insider.

Abdul Hadi disaman oleh Shamsul ekoran dakwaan Abdul Hadi bahawa ada calon PKR yang menjual pil kuda menjelang pilihan raya umum ke 13 lalu.

Ekoran dakwaan itu, PAS telah meletakkan calonnya di tiga kerudi DUN di Terengganu yang sepatutnya ditandingi oleh PKR.

Ia menghasilkan pertandingan tiga penjuru antara calon BN, PAS dan PKR ditiga DUN Di Terengganu termasuk Bukit Besi yang ditandingi Shamsul.

Sebelum ini, menjelang pilihan raya kecil Kuala Besut, Shamsul meminta Abdul Hadi menarik balik dan memohon maaf berikutan kenyataannya menjelang pilihan raya umum itu kerana orang ramai menganggap beliau yang didakwa Abdul Hadi itu.

“Saya minta (Datuk Seri) Abdul Hadi Awang, dedahkan siapa yang dia fitnah sebagai pengedar pil kuda dan sokong komunis ketika berceramah di Tebakang, Alor Limbat, ketika kempen Pilihan Raya Umum (PRU) lalu,” kata Shamsul dalam sidang media itu.

Ekoran kegagalan Abdul Hadi berbuat demikian, beliau telah memfailkan saman itu.

Permohonan saman Shamsul diuruskan oleh Tetuan Vasudevan & Co yang berpangkalan di Kajang, Selangor. – 23 Februari, 2014.


P/s: Kes ini ada kaitan dengan "pengkhianatan" PAS di Kota Damansara semasa PRU13.


BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH