Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 15 Ogos 2014

Kiki Kamaruddin Sertai Perkasa




[The Malaysian Insider] Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) negeri Selangor semalam menyerahkan kad dan sijil keahlian kepada Siti Fairrah Ashyikin Kamaruddin atau lebih mesra dengan panggilan Kiki, yang mengejutkan negara dengan tindakan ganasnya membuli seorang warga tua selepas terlibat dalam satu kemalangan jalan raya.

Yang Dipertua Perkasa Selangor Abu Bakar Yahya berkata, Kiki bersama seorang lagi ahli baru Mohd Syahidzuan Samsudin menerima keahliannya di pejabat Perkasa negeri pada jam empat petang semalam.

“Kutipan wang yang dikutip Perkasa Selangor juga akan diserahkan kepada Kiki dalam satu majlis bersama penyerahan wang bantuan ke Gaza.

“Kami akan panggil rakan media untuk penyerahan. Kami hanya mengadakan kutipan bantuan kewangan kepadanya. Itu sahaja,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Mahkamah Sesyen Kuantan pada 22 Julai lalu menjatuhkan hukuman denda RM5,000 dan diperintah melakukan khidmat sosial selama 240 jam dalam tempoh tiga bulan.

Hakim Datuk Zainal Abidin Kamaruddin menjatuhkan hukuman itu selepas Kiki, 30, mengaku bersalah dan memohon maaf atas perbuatannya itu terhadap warga emas, Sim Siak Heong, 68.

Berdasarkan pertuduhan, Siti Fairrah didakwa dengan sengaja melakukan khianat terhadap sebuah kereta jenis Toyota Corolla yang dipandu oleh Siak Heong dengan cara mengetuk menggunakan kunci stereng di bonet hadapan, bonet atas dan cermin kenderaan itu yang menyebabkan mangsa kerugian RM500.

Kejadian didakwa berlaku di kawasan letak kenderaan Pusat Transformasi Bandar (UTC), Jalan Sekilau di Kuala Lumpur kira-kira pukul 1.10 petang, 14 Julai lalu.

Mengikut fakta kes, tertuduh bertindak memarahi mangsa dan turut merampas kunci kereta serta pengunci stereng milik mangsa berikutan berlaku perlanggaran kecil antara mangsa dan tertuduh yang menaiki kereta jenis Peugeot dengan nombor pendaftaran CDM 25.

Abu Bakar ketika ditemui media awal bulan ini berkata tindakan Kiki yang sedia meminta maaf atas kelakuannya itu wajar dicontohi rakyat Malaysia.

Katanya, Perkasa Selangor tidak sesekali mempertikaikan keputusan mahkamah terhadap Kiki, kerana percaya sesiapa yang bersalah harus dihukum.

“Kiki sudah meminta maaf, bahkan dia juga mengakui kesalahan yang dilakukan serta menerima hukuman yang dikenakan terhadapnya.

“Lebih menarik perhatian, dia langsung tidak melawan hukuman yang dikenakan dan tidak merayu untuk diringankan hukumannya. Ini menunjukkan beliau menerimanya dengan hati terbuka,” katanya seperti dilaporkan media.

Kiki semasa ditemui media di luar mahkamah pada hujung bulan lalu ternyata kesal dengan tindakan dilakukannya.

Katanya, ekoran kejadian itu, banyak ugutan yang diterima dan tidak senang dengan ugutan sedemikian.

"Saya berjanji tidak akan mengulangi perbuatan tersebut pada masa akan datang. Hakikatnya, saya menerima hukuman atas perbuatan tersebut kerana kini hidup dalam keadaan trauma dan tertekan.

"Saya diekori hingga ke rumah, diugut rogol beramai-ramai, dicerca dan dimaki hamun di laman-laman sosial," katanya kepada media ketika ditemui di luar mahkamah. – 15 Ogos, 2014.


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH