Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Khamis, 26 Februari 2015

Kumpulan Busker Sanggah Demo Aman Sekat Rezeki Mereka



Genji Buskers: Kutipan Bertambah Waktu Demo

Kumpulan penyanyi jalanan, Genji Buskers mengakui jumlah kutipan wang diterima daripada pengunjung bertambah sewaktu demonstrasi jalanan berlangsung khususnya depan pusat membeli belah Sogo.

Vokalisnya Mustam Mustapa berkata sebelum ini mereka beberapa kali mengadakan persembahan depan pusat membeli-belah itu ketika demonstrasi berlangsung dan mendapat jumlah kutipan yang lebih berbanding hari biasa.


"Saya telah melalui beberapa episod perhimpunan aman sebelum ini termasuk yang tidak aman.

"Bila berlaku himpunan aman sebenarnya, ia impak yang bagus (pendapatan meningkat). Saya juga pernah lalui benda yang sama, waktu ada kereta polis terbalik, waktu itu saya busking," katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Sebelum ini Astro Awani melaporkan kumpulan Caliph Buskers mempertikaikan perhimpunan 'Kita Lawan' yang dianggotai aktivis Adam Adli sebagai mengganggu periuk nasi pemuzik jalanan.


Pada Sabtu lalu perhimpunan 'Kita Lawan' bagi mendesak pembebasan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim berlangsung di Sogo yang menyaksikan aktivis Adam Ali dan ahli Majlis Pimpinan Pusat PKR, Fariz Musa ditahan.

Mereka ditahan bawah seksyen 143 Kanun Keseksaan itu berkaitan dengan Akta Himpunan Aman 2012 bagaimanpun dibebaskan keesokkan harinya.

Menurut Mustam lagi, ketika perhimpunan itu berlangsung Sabtu lalu, Caliph Buskers tidak berada di situ kerana mengikut stesen radio Hot FM ke Port Dickson.

Dapat kaw kaw

"Saya pun tak tahu dia bercakap bagi pihak siapa," katanya yang sudah lima tahun menjadi penyanyi jalanan.


"Yang perform di Sogo pada hari itu adalah kumpulan Sentuhan Buskers, mereka dapatkaw kaw (banyak) income (pendapatan) pada hari itu, saya tahu kerana ada yang beritahu. Separuh dari beg mereka penuh duit," katanya lagi.

Menurutnya lagi, beliau khuatir ada pihak yang berada di belakang Caliph Buskers sehingga mereka berani mengeluarkan kenyataan sedemikian memandangkan usia kumpulan insan istimewa cacat penglihatan itu masih baru.

Sementara itu, seorang lagi penyanyi jalanan Nik Jidan turut mengakui pendapatannya meningkat ketika demonstrasi berlaku namun sekiranya sudah disembur dengan gas pemedih mata beliau tidak dapat meneruskan nyayian.


"Makin banyak dapat pendapatan ketika berdemonstrasi, namun tidak tentu juga kalau FRU sudah sembur kita tidak juga dapat perform," katanya.

Beliau berkata, kebiasaanya sebelum hari demonstrasi berlaku, beliau sudah menjangkakan sesuatu yang akan berlaku dengan mengikuti perkembangan semasa.

"Biasa kalau hari demo saya tidak akan fokus kepada wang yang diterima tapi saya akan bawa gitar ke jalan raya dan menyanyi lagu rakyat atau lagu yang sesuai dengan keadaan waktu itu," katanya. - Anne Muhamad/Malaysia Kini/26/2/15


P/s: Caliph Busker kantoi. Siapa di belakang mereka?


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH