Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Selasa, 14 Julai 2015

Wanita Bersemuka dengan Perogol Demi Cari Ketenangan



SEORANG wanita yang menjadi mangsa rogol dan hampir dibunuh 15 tahun lalu, membuat keputusan untuk berjumpa dan memaafkan penjenayah tersebut.

Rosalyn Boyce, dari Surrey, England, berbuat demikian demi mencari ketenangan selepas hidupnya menjadi kacau-bilau sejak tragedi hitam itu.

Dalam kejadian tersebut, Boyce yang ketika itu berusia 32 tahun dan merupakan ibu kepada dua anak, dirogol oleh seorang lelaki yang memecah masuk ke rumahnya.

Bukan setakat dirogol, lelaki bernama Lee Hill itu juga mengugut untuk membunuhnya. Namun nasib Boyce agak baik kerana sempat bergelut dan pisau yang dipegang Hill patah.

Hill berjaya ditahan polis beberapa hari kemudian, tetapi ia tidak menjadikan hidup Boyce lebih baik. Bukan hanya dihantui perasaan takut dan trauma yang berpanjangan, tetapi kejadian itu juga memusnahkan perkahwinannya.

Rosalyn Boyce: "The attack was about power and control... Now I am the one who has the control"http://t.co/RfoKg1zIol— Restorative Justice (@RJCouncil) July 12, 2015

Important #restorativejustice story on the Mirror's website. Rosalyn Boyce explains why she met the man who raped her http://t.co/RMWxnDOneV— Jon Collins (@jonbcollins) July 11, 2015

Rosalyn Boyce, who has bravely waived her anonymity, said: realised that the attack was about power and control. But now I am the ...— Badru WISE de BîðøÑ(@BadruWISE) July 11, 2015

"Sebelum kejadian itu, rumah tangga kami bahagia. Saya masih ingat bagaimana suami saya menangis ketika saya memaklumkan hal itu kepadanya. Dia tak dapat menerimanya," kata Boyce.

Suami Boyce sedang menerima rawatan di hospital kerana pneumonia pada malam kejadian.

Sejak itu, hidup Boyce tidak teratur. Dia terpaksa berpindah dari rumahnya, dan setiap malam akan minum sehingga mabuk.

Boyce berkata, dia mengambil keputusan untuk memaafkan Hill selepas anak perempuannya mengakui trauma yang dialami ibunya memberi kesan kepadanya.

"Saya tak mahu anak saya juga hidup dalam ketakutan.

"Ketika saya beritahu saya sudah memaafkannya, dia menangis. Dan buat pertama kalinya selepas 15 tahun, saya rasa bebas," cerita Boyce. -Astro Awani/12/7/15


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH