Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Jumaat, 9 Oktober 2015

[Video] Budak Diculik Selamat Pulang




Kajang: Kanak-kanak berusia lima tahun yang diculik dua lelaki pagi tadi sudah ditemui dan dihantar pulang oleh pemandu teksi, 5.25 petang tadi.

Kanak-kanak berkenaan ditemui di tepi jalan sebelum dia dibawa pulang ke rumahnya di Taman Cahaya Suria, Sungai Chua, di sini.

Difahamkan, pemandu teksi berkenaan mengecam wajah mangsa selepas melihat gambarnya yang menjadi viral di laman sosial sejak pagi tadi.

Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner Willey Richard mengesahkan penemuan kanak-kanak berkenaan.

"Mangsa ditemui dalam keadaan selamat dan dibawa ke Hospital Kajang untuk pemeriksaan doktor.

"Siasatan lanjut sedang dijalankan berhubung kejadian itu,"katanya.

Dalam kejadian 9 pagi tadi, kanak-kanak berkenaan dihantar ibunya ke tadika di Taman Setia, Sungai Chua sebelum didatangi dua lelaki terbabit yang berpura-pura bertanyakan lokasi ke pasar.

Suspek kemudian melarikan kanak-kanak berkenaan menaiki kereta Proton Saga berwarna hitam.

Ibu mangsa cuba mengejar kereta suspek menyebabkanya terjatuh dan mengalami kecederaan di kaki kiri.

Susulan itu, keluarga mangsa membuat laporan di Balai Polis Kajang, 9.47 pagi tadi," katanya. -9/10/15

Berkaitan:

Budak Lelaki Diculik Di Kajang Dipertemukan Semula Dengan Keluarga



Pemandu teksi yang hanya mahu dikenali sebagai Nizam menyerahkan kanak-kanak lima tahun yang diculik pada pagi Jumaat kepada bapa saudaranya. -foto AZHAR MAHFOF/The Star


KAJANG: Kanak-kanak lelaki berusia lima tahun yang diculik dua lelaki berhampiran sebuah tadika di Sungai Chua, telah dipertemukan semula dengan keluarganya.

Seorang pemandu teksi yang hanya mahu dikenali sebagai Nizam memandu pulang mangsa ke rumah keluarganya di Taman Cahaya di sini pada pukul 5.35 petang, dengan kanak-kanak itu berada di tempat duduk belakang dan memanggil ibu bapanya di rumah.

Apa yang berlaku adalah satu adegan penuh emosi apabila keluarganya berlari keluar dari rumah sambil menangis untuk memeluk kanak-kanak itu.

Kanak-kanak itu yang dilaporkan berada dalam keadaan sihat kemudian dibawa masuk ke dalam rumah.

Terdahulu, pada pagi Jumaat, salah seorang daripada dua lelaki tidak dikenali berpura-pura mahu bertanya jalan kepada ibu kanak-kanak itu.

Ketika memberi penjelasan, seorang lagi lelaki rakan sejenayah lelaki itu membawa lari anaknya dengan sebuah kereta Proton Saga warna hitam.

Ibu kanak-kanak itu dipercayai berjaya masuk ke dalam kereta penculik 'tetapi mereka kemudian meninggalkannya di tepi jalan berhampiran sebuah pasar di Sungai Chua.

Sejak itu, video kejadian itu telah tersebar luas di media sosial.

Gambar budak lelaki itu juga telah dikongsi dengan pengguna Internet meminta orang ramai untuk sama-sama mencari.

Walau bagaimanapun, maklumat palsu juga telah tersebar, mendakwa bahawa mangsa telah dijumpai manakala pesalah telah ditangkap. -Mstar/9/10/15

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH