Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Jumaat, 20 November 2015

Husam Seru Menantu Hadi Jangan Lebih Buruk daripada Firaun




Datuk Husam Musa hari menempelak ahli Majlis Syura Ulama PAS Zaharudin Muhammad agar tidak bersikap lebih buruk daripada diktator Mesir Firaun dengan menetapkan syarat debat secara sebelah pihak.

Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Salor itu berkata demikian sewaktu merujuk cabaran debat menantu presiden PAS itu kepada beliau yang ditetapkan berlangsung esok di kolej milik PAS di Gombak.

"Sehebat dan segagah Firaun sekali pun, bila hendak ditentukan masa, tarikh, tempat dan bentuk pertarungan antara Nabi Musa dan profesional sihir diraja, Firaun berunding dengan Musa.

"Tidak ada keputusan unilateral atau sebelah pihak dilakukan. Pada hal Firaun itu diktator yang paling tersohor. Runding tetap berlaku.

"Itu aturan daripada dunia peradaban silam. Ia kekal hingga kini sebagai amalan bersopan yang diikuti di mana-mana," kata Husam dalam kenyataannya.

Walaupun tidak menyebut nama Zaharudin, Husam dipercayai merujuk kepadanya memandangkan beliau mencabarnya berdebat dan menetapkan terus tarikh, masa dan tempat debat berlangsung.

Zaharudin yang dikenali dengan nama jolokan 'Din Ayam' pada hujung Oktober lalu mendakwa Husam cuba menjatuhkan kerajaan PAS Kelantan seperti kejatuhan PAS Kedah sebelum ini.

Beliau kemudian menerusi akaun Facebook miliknya mencabar Husam berdebat dengannya mengenai kejatuhan PAS Kedah dan Terengganu dan menetapkan debat itu berlangsung pada 10 pagi 21 November, 2015 di Kolej Universiti Islam Zulkifli Muhammad (KUIZM) di Gombak.

Husam berkata, sehingga kini beliau tidak pernah dihubungi secara rasmi bagi menyertai debat itu.

"Rupanya ada juga insan ingin mempamerkan keberaniannya yang luar biasa dengan menetapkan sendiri tarikh, tempat, masa dan segalanya berkait apa dikatakan debat saya dan beliau.

"Saya tentunya tidak lebih baik daripada Nabi Musa dan dia tentunya tidak lebih buruk berbanding Firaun.

"Mengapa untuk isu 'debat' yang tidak sehebat mana pun, perlukan eksploitasi serendah itu? Dunia sudah menjadi begitu sempit untuk satu pengaturan yang bersopan?" soalnya.

Katanya, Zaharudin yang disifatkannya seperti seorang "hero", secara bersendirian menetapkan tarikh esok untuk Husam bertemu dengannya di KUISZM.

"Saya tidak ada masalah menemui beliau di mana-mana jua tetapi biarlah resam diikuti ramai digunakan.

"Janganlah kerana beliau begitu hebat, insan kerdil lain kena mengikut semua telunjuknya, hatta tarikh debat pun hanya beliau yang mesti tentukan seorang diri," kata Husam yang kini berada di China dan hanya akan pulang pada 22 November.

Sementara itu dalam kenyataan sama, Husam menyambut baik kesediaan Setiausaha Agung PAS Datuk Takiyuddin Hassan menemui beliau berhubung dakwaannya terhadap pembalakan dan pentadbiran Kelantan.

Namun, menyatakan kesediaan itu hanya diketahuinya melalui lidah rasmi PAS tanpa sebarang makluman secara langsung, beliau berharap pertemuan itu dapat diadakan seminggu selepas beliau pulang ke tanah air.

Katanya, laporan sama mendakwa Takiyuddin sudah menghantar jemputan rasmi, namun notis itu belum diterimanya setakat 14 November iaitu tarikh akhir beliau berangkat ke China.

"Memandangkan notis itu amat singkat, saya sangat menghargai jika setiausaha agung PAS dan Dewan Harian Pusat dapat menangguhkan, sekurang-kurangnya seminggu selepas saya berada dalam negara.

"Ini untuk membolehkan masa dan keadaan lebih selesa bagi saya menyediakan apa-apa persiapan yang perlu," katanya. – The Malaysian Insider/20 November, 2015.






Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH