Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, , , , , ,

Ahad, 6 Disember 2015

DAP Kesal Pemimpin PAS Fitnah Amanah, Mohamad Sabu




KUALA LUMPUR, 6 DIS: Tuduhan PAS kononnya Presiden Parti Amanah Negara, Mohamad Sabu, adalah alat serta jurucakap DAP adalah fitnah yang tidak bertanggungjawab.

Menurut Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng, pihaknya membantu Amanah mengikut apa yang mampu berdasarkan semangat setiakawan Pakatan Harapan.

“Ia sama seperti DAP membantu PKR kerana kita sama-sama rakan komponen Pakatan Harapan,” katanya, memberi contoh usaha, setiakawan dan bantuan DAP kepada Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar, yang diserang Barisan Nasional dalam kes pertemuannya dengan Jacel Kiram, anak kepada pemimpin Sulu di Filipina.

Beliau kesal dengan tuduhan PAS yang tidak adil itu kerana menuduh Mohamad Sabu sebagai jurucakap DAP dan Amanah sebagai proksi DAP.

“Biar saya jelaskan di sini, Mohamad Sabu adalah pemimpin Amanah, beliau adalah jurucakap Amanah. Saya adalah Setiausaha Agung DAP, saya hanya boleh menjadi jurucakap DAP dan bukannya Amanah.

“Namun kita bersatu hati dan bantu-membantu antara satu sama lain kerana kita ada bersama dalam Pakatan Harapan,” ujarnya sewaktu merasmikan Konvensyen Biasa DAP Wilayah Persekutuan 2015 di ibu pejabat parti di sini hari ini.

Semalam, media menyiarkan kenyataan pemimpin veteran PAS, Datuk Mustafa Ali, yang menuduh Mohamad Sabu sebagai alat atau jurucakap DAP, dan mendakwa Amanah adalah proksi DAP.

Sebelum Pakatan Rakyat berpecah atas sikap PAS yang mahu bermain dengan isu hudud yang bertentangan dengan Dasar Bersama Pakatan Rakyat, UMNO dan BN sering menyebarkan fitnah menuduh PAS sebagai proksi DAP.

Guan Eng yang juga Ahli Parlimen Bagan menjelaskan kini keadaan sudah terbalik apabila pimpinan PAS pula menggunakan taktik kotor UMNO-BN terhadapnya dahulu untuk memfitnah Amanah dan DAP.

“Ini adalah gaya politik UMNO yang dilakukan sejak zaman berzaman. Sekarang PAS gunakan taktik UMNO untuk menyerang Amanah dan DAP,” jelasnya.

Beliau yang juga Ketua Menteri Pulau Pinang menjelaskan bahawa Mohamad Sabu adalah pemimpin yang tegas, berani dan beramanah.

Katanya, Mohamad Sabu pernah dilantik sebagai ahli lembaga sebuah anak syarikat kerajaan negeri Pulau Pinang dan dibayar elaun atas kapasiti sebagai wakil PAS, tetapi setelah beliau keluar PAS, beliau telah meletak jawatan daripada syarikat kerajaan tersebut.

“Inilah amanah. Malah, selepas itu beliau terus membantu kerajaan negeri Pulau Pinang tanpa dibayar apa-apa elaun,” tambah beliau. – Roketkini.com

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH