Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Selasa, 26 Januari 2016

ADUN Jitra Enggan Tandatangan Surat Akuan Singkir Mukhriz




ALOR SETAR 25 Jan. – Exco Belia dan Sukan, Kesenian dan Kebudayaan, Pembangunan Insan, Datuk Aminuddin Omar merupakan satu-satunya Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) yang tidak menandatangani surat pengakuan hilang kepercayaan terhadap Datuk Seri Mukhriz Mahathir selaku Menteri Besar.
Aminuddin Omar

Akuinya, beberapa individu cuba mencarinya melalui pelbagai cara sejak semalam untuk memujuknya supaya berbuat demikian namun beliau tetap enggan berbuat demikian.

“Mereka telefon, saya tidak angkat. Seperti yang saya sebutkan sebelum ini, saya tetap dengan pendirian dan istiqamah untuk terus berada di belakang Mukhriz untuk terus memegang jawatan Menteri Besar.

“Saya tidak takut menyatakannya atau risau hilang jawatan sekiranya menteri besar baharu dilantik pada masa depan. Saya tetap setia bersama Mukhriz,” katanya.

Beliau ditemui pemberita selepas menghadiri Istiada Pengurniaan Bintang-Bintang dan Pingat-Pingat Kebesaran Sempena Perayaan Ulang Tahun Hari Keputeraan Sultan Kedah Ke-88 di Istana Anak Bukit, di sini hari ini.

Sejak pertemuan bersama Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) Jumaat lalu, dilaporkan se­ramai 19 daripada 21 ADUN di Kedah sudah pun menandatangani surat berkenaan sehingga semalam.

Mengulas lanjut katanya, beliau tidak mengetahui isi kan­dungan surat berke­naan kerana tidak pernah melihatnya.

“Saya tidak tahu apa yang tertulis di dalamnya tetapi saya difahamkan surat tersebut mempunyai kaitan dengan rasa tidak percaya terhadap Mukhriz,” katanya.

Sementara itu cubaan Utusan Malaysia untuk mendapatkan maklum balas daripada beberapa lagi ADUN termasuk Datuk Mohd Rawi Abd. Hamid, Datuk Suraya Yaacob serta Datuk Mohd. Tajuddin Abdullah yang turut hadir ke istiadat itu gagal kerana kesemua mereka enggan mengulas.

ADUN Gurun yang juga Timbalan Pengerusi MCA negeri, Datuk Dr. Leong Yong Kong dalam pada itu berkata, parti komponen itu yakin dengan kemampuan Perdana Menteri untuk menyelesaikan kemelut itu.

“Sebelum ini, kemelut yang hampir sama turut pernah berlaku di negeri-negeri lain dan Perdana Menteri berjaya menanganinya dengan baik. Jadi saya yakin kita sudah cukup berpengalaman untuk mengatasi perkara ini,” katanya. -Utusan Malaysia/26/1/2016



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH