Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 3 Mac 2016

[Video] Muhyiddin Ulangi Bekas AG Ada Bukti terhadap Najib




Timbalan Presiden Umno yang digantung jawatannya, Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini mengulangi dakwaannya bahawa bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail mempunyai bukti untuk mendakwa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.

Katanya, sebahagian daripada bukti yang ditunjukkan adalah aliran wang ke dalam akaun bank peribadi Najib.

Ini, katanya, adalah maklumat sama dalam carta aliran yang peguam negara sekarang, Tan Sri Mohamed Apandi Ali paparkan semasa beliau ‘membersihkan’ Najib daripada sebarang salah laku jenayah berhubung ‘derma’ M2.6 bilion dan dana RM42 juta milik SRC International yang dimiliki kementerian kewangan.

Muhyiddin berkata Gani memberitahunya banyak lagi tetapi maklumat berkenaan tidak boleh didedahkan kerana kes tersebut belum dibawa ke mahkamah.

“Saya tahu ada bukti-bukti jelas yang mengaitkan pembabitan Najib dalam skandal 1MDB dan SRC International tetapi sudah tentu bukti ini tidak boleh dikemukakan secara umum kerana kes belum dibawa ke mahkamah.

"Apapun saya serahkan kepada Peguam Negara untuk menangani masalah ini," katanya dalam sidang media di ibu negara hari ini.

Bukan lagi rahsia

Selain itu, Muhyiddin turut mengulangi bahawa beliau telah ditunjukkan beberapa bukti oleh bekas peguam negara itu.

"Ada juga beberapa bukti yang ditunjukkan kepada saya. Bukti itu mengenai kemasukkan wang dalam akaun peribadi Najib yang sekarang ini sudah tidak jadi satu perkara rahsia.

"Dalam gambar ini yang sudah diperbesarkan menyatakan apa saya sebut bukan rahsia lagi sudah terdedah.

"Ini yang dibuat oleh peguam negara dalam sidang media dia yang baru," katanya sambil menunjukkan salinan berita bergambar berkenaan.

Sehubungan itu, Muhyiddin berharap agar peguam negara dapat melakukan pendakwaan terhadap Najib memandangkan ia adalah kuasa Tan Sri Apandi Ali.

Beliau juga menafikan bahawa beliau adalah sebahagian daripada konspirasi untuk menjatuhkan Najib dan mempersoalkan sama ada perdana menteri mempunyai imuniti.

"Kalau pendakwaan kepada perdana menteri satu konspirasi bermakna perdana menteri kita tak boleh didakwa di mana-mana undang-undang.

"Adakah bermakna perdana menteri ini imuniti dan tidak boleh didakwa jika dia lakukan kesalahan?" soal Muhyiddin. -Malaysia Kini/3/3/16









Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH