Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Isnin, 25 April 2011

Saudagar Gelang RM1000 Sertai UMCO



Blog ini ada beberapa kali menyiarkan cerita fasal artis ini tidak lama dahulu. Semuanya gara-gara perniagaan gelang magnetik artis ini. Yang menjadi hangat, apabila sesetengah pihak mendakwa gelang-gelang tersebut berasal dari China, yang boleh diperoleh dengan harga borong sekitar RM12-RM25 seutas. Biarpun disertakan bukti dan penerangan, artis tersebut tetap mempertahankan tindakannya menjual gelang magnetik di bawah jenama syarikatnya dengan harga sekitar RM1000 kepada pelangannnya (syukurlah, tiada seorang pun ahli keluarga saya membeli gelang ini). Ketika mewajarkan harga gelang syarikatnya, si artis ini mendedahkan bahawa komisen produk sahaja sekitar RM500. Wow! Apabila dinyatakan nilai itu, maka terjawablah isu harga gelang ini.

Baru-baru ini, saya terbaca fasal beberapa orang artis yang pernah bertindak sebagai jurucakap produk artis ini dikhabarkan telah meninggalkan syarikat saudagar gelang ini. Yang peliknya, mereka tidak mahu dikaitkan lagi dengan saudagar gelang ini. Nada mereka di FB seolah-olah menyatakan "keinsafan". Insaf sebab apa? Yang ini kena baca di blog AididLeaks!!! 

Semalam heboh fasal artis ini menyertai UMCO. Menurut artis ini, perjuangan parti itu selari dengan perjuangannya. Perggghhh!!! Apakah persamaan perjuangan saudagar gelang ini dengan UMCO? Sila cari jawapannya! Bagi yang masih "blur", cerita yang terkandung dalam perenggan di atas itu sudah cukup untuk  menjelaskan sedikit persamaan antara kedua-duanya. Kah kah kah!

Bagi yang tidak tahu, artis ini pernah meminta bantuan jurublog kaki fitnah No 1 UMCO untuk mematahkan serangan beberapa blog yang membuat pendedahan berkaitan dengan perniagaan gelangnya tidak berapa lama dahulu. Malah, ahli PERKASA turut mengadakan sidang akhbar untuk mempertahankan artis ini dalam isu gelang "Made in China" yang masih hangat sehingga kini. Jadi, apabila si artis ini membuat pengumuman untuk menyertai UMCO, saya langsung tidak hairan.

Yang saya hairan apabila si artis ini mendakwa pernah dipelawa menyertai sebuah parti pembangkang dan dijanjikan jawatan tinggi dalam parti itu. Parti manalah yang mahu menawarkan jawatan untuk mamat ini? Kalau Presiden KIMMA mendakwa parti pembangkang menjanjikan RM55 juta, artis ini membuat dakwaan bahawa ditawarkan jawatan tinggi. Siapa mahu percaya? Silakan!

Saya petik:
[BH] IPOH: Pelakon dan pengacara, Datuk Mizal Zaini atau lebih dikenali sebagai AC Mizal bersama isterinya, Emylia Rosnaida menyemarakkan Program Jom Masuk UMNO di sini apabila bersama 500 yang lain mengemukakan borang kemasukan sebagai ahli parti itu hari ini.

AC Mizal, 40, yang juga ahli perniagaan berjaya itu menyerahkan borang keahlian kepada Ketua UMNO Bahagian Ipoh Barat, Datuk Shamsuddin Ghaffar. 

Bercakap kepada pemberita, AC Mizal berkata, beliau menyertai UMNO kerana selari dengan perjuangannya dan selepas dipelawa oleh Ketua Pemuda Bahagian Ipoh Barat, Syamsul Baharin Putra Ahmad Shibi. 

"Saya terus menerimanya kerana selama ini saya lihat (UMNO) begitu komited dalam perjuangan demi menegakkan keadilan," katanya ketika program anjuran UMNO Bahagian Ipoh Barat.

AC Mizal turut mendedahkan bahawa beliau sebelum ini telah ditawarkan menyertai sebuah parti pembangkang serta dijanjikan jawatan tinggi dalam parti itu tetapi menolaknya kerana tidak bersetuju dengan dasar yang diperjuangkan oleh parti berkenaan.

"Adalah sukar untuk saya menerima pelawaan menyertai parti tersebut kerana saya dibesarkan dengan perjuangan UMNO yang popular dengan slogan "Dulu, Kini dan Selamanya...tambahan pula saya langsung tidak bersetuju ataupun serasi dengan dasar perjuangan yang didukung oleh mereka," katanya.

AC Mizal berkata, beliau akan bergiat secara ikhlas dan telus sebagai seorang ahli biasa Pemuda UMNO dan tidak berhasrat untuk merebut jawatan di dalam parti.

"Saya berniat untuk bergerak secara aktif dalam pergerakan Pemuda walaupun usia telah mencapai 40 tahun pada tahun ini tetapi bagi saya masih belum terlambat bagi membantu parti yang menjaga negara sejak ia ditubuhkan," katanya.

P/s: Artis ini sudah bergelar "Datuk"? Setahu saya, M Nasir dan komposer terkenal sahaja antara artis yang baru-baru ini menerima anugerah daripada Sultan Pahang. Nama artis ini tidak disebut pun oleh akhbar tersebut?


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH