Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Isnin, 17 Jun 2013

[Gambar] Bukti Erdogan Mendapat Sokongan Rakyat Turki

















Petikan dari blog Omakkau;

Perdana Menteri Republik Turki, Receb Tayyib Erdogan berucap di hadapan penyokongnya dalam perhimpunan yang dianjurkan oleh Parti Keadilan dan Pembangunan (AKP) di Istanbul.

Perhimpunan tersebut membawa mesej 'Hormatilah Kehendak Rakyat'.

Sebahagian petikan dari ucapan PM Turki:

> Saya mahu katakan kepada Kesatuan Eropah (EU) agar jagalah batas sempadan kamu, adakah kamu memiliki autoriti asal untuk mengambil sebarang keputusan menentang kami? Saya tidak mengiktiraf dengan keputusan-keputusan EU kerana Turki bukanlah negara yang memiliki keanggotaan penuh EU.

> Saya mahu bertanya kepada semua yang berada di Istanbul..jawablah dengan suara yang kuat agar kesemua bandar-bandar di Turki dan dunia mendengar jeritan kamu serta mereka yang merancang mahu merosakkan Turki menggeletar di hadapan kaca televisyen..mereka semua sedang melihat kita.

Erdogan: Adakah kamu semua berdiri teguh di sebalik demokrasi?

Orang ramai: Yaaaaaa.

Erdogan: Adakah kami melaksanakan undang-undang?

Orang ramai: Yaaaaaaa.

Erdogan: Kamu semua akan pertahankan kehendak rakyat?

Orang ramai: Yaaaaaaa.

Erdogan: Adakah kamu semua menyokong saya?

Orang ramai: Yaaaaaaa.

> Kita adalah anak cucu cicit Empayar Seljuk yang mana telah menghimpunkan Timur Tengah di bawah satu panji..kita juga adalah anak cucu cicit Empayar Uthmaniyyah yang telah menghimpunkan 3 benua di bawah satu panji.

> Erdogan menceritakan, salah seorang ahli parlimen pembangkang mewakili Parti Rakyat Republik (CHP) telah berkata kepadanya, "permasalahan kami bukannya di Dataran Taksim tetapi dengan kerajaan," Lalu Saya (Erdogan) berkata kepada mereka, "sesiapa yang mahu menjatuhkan kerajaanku dia mesti bekerja keras untuk memenangi pilihanraya parlimen akan datang dan bentuklah kerajaan."

> Dalam ucapan, Erdogan menuduh ahli-ahli parlimen dari parti pembangkang CHP menyokong dalang di sebalik kejadian yang berlaku (demonstrasi Dataran Taksim). Beliau menegaskan, ini adalah cara mereka (politik/dasar) kerana mereka telah gagal dalam peti undi.

> Erdogan menjawab kepada pihak-pihak yang menyangka bahawa apa yang berlaku di Turki sekarang ini adalah kesinambungan dari 'Arab Spring', "kamu semua sewajarnya mesti tahu bahawa Turkey Spring telah bermula pada tahun 2002 tetapi kamu tidak mengendahkan ia, padahal kamu ada mata, namun kamu tidak melihat.'

> "Hari ini tidak ada sesiapa pun dari ratusan ribu yang telah datang berhimpun membawa molotov (bom petrol) atau teringin membuat kerosakan dan membakar," ujar Erdogan.

> Wahai siaran-siaran berita antarabangsa; BBC, CNN, dan REUTERS..sembunyikanlah gambar ini dan sembunyikan pemandangan ini..pada beberapa hari yang lalu, kamu telah menyiarkan rakaman-rakaman dan berita yang mengelirukan tentang Turki. Jika kamu semua mahu mengambil gambar tentang Turki, datanglah ke sini yang menampilkan pemandangan sebenar Turki.

> Turki bukanlah sebuah taman seumpama Dataran Taksim dan rakaman gambar yang disiarkan oleh 'orang yang berat sebelah' tidak menggambarkan kedudukan sebenar Turki..pemandangan yang kamu semua lihat hari ini adalah Turki yang sebenar.



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH