Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 2 November 2012

[Kemas Kini] Suami, Isteri Curah Asid ke atas Anak Kerana Berborak dengan Lelaki




[HM] MUZAFFARABAD: Sepasang suami isteri membunuh anak perempuan mereka yang baru berusia 15 tahun selepas mangsa dilihat berbual dengan seorang pemuda, kata polis Kashmir yang ditadbir Pakistan, semalam.

Pegawai polis Khoi Ratta, Tahir Ayub, berkata Mohamad Zafar mengesyaki anak perempuannya, Anvu Sha, melakukan perbuatan tidak senonoh secara diam-diam.

Pada Isnin lalu, kata Tahir, Mohamad Zafar ternampak Anvu berbual dengan seorang pemuda di luar rumah mereka dan dia segera memukul anaknya.

“Mohamad Zafar kemudian mencurah asid ke atas Anvu dengan bantuan isterinya,” katanya.

Akibat serangan itu, Anvu melecur teruk tetapi dia tidak dibawa ke hospital untuk dirawat.

Tahir berkata, hanya keesokan harinya Mohamad Zafar membawa Anvu ke hospital di Kotli tetapi mangsa meninggal pada Rabu. Sementara itu, doktor berkata, Anvu berada dalam keadaan kritikal ketika tiba di hospital dengan hampr 70 peratus tubuhnya melecur. Insiden itu dimaklumkan kepada polis oleh kakak Anvu yang sudah bersuami dan meminta pihak berkuasa menjalankan siasatan.

Tahir berkata, ibu bapa Anvu mengaku menyimbah anak mereka dengan asid kerana menganggap anak mereka bersalah akibat menjalin hubungan sulit dengan pemuda terbabit.

“Polis menganggap kejadian itu sebagai ke bunuh,” katanya. Pakistan adalah negara yang sangat konservatif dan wanita - terutama di kawasan miskin di luar bandar - kurang mendapat perlindungan dan kebebasan. - AFP


P/s: Gila!



Kemas Kini:

Pasangan kesal bunuh anak
[HM] KHOI RATTA (Pakistan): Pasangan yang membunuh anak perempuan mereka, sedih dan menyesal atas perbuatan mereka yang didakwa untuk melindungi “maruah” keluarga mereka.

Mereka mencurah asid ke tubuh Anusha yang berusia 15 tahun di rumah mereka, minggu lalu selepas mendapai Anusha memandang remaja lelaki.


Anusha meninggal dunia dua hari kemudian selepas tubuhnyai 70 peratus melecur.

Serangan demi “maruah” biasa berlaku di kalangan rakyat Pakistan yang konservatif. Aktivis kanan berkata, lebih 900 wanita dibunuh tahun lalu kerana dituduh memalukan keluarga.

Kedua ibu bapa Anusha telah ditahan.

Ibu Anusha, Zaheen Akhtar, 42, yang dalam tahanan polis di sini, kira-kira 140 kilometer dari Muzaffarabat berkata, dia bimbang masa hadapan anaknya yang lain.

“Saya sangat menyesal dengan tindakan saya. Saya bertaubat dan sepatutnya tidak berbuat demikian. Anusha tidak bersalah. Saya rasa seperti telah membunuh semua lapan anak saya,” katanya.

Katanya, semua anaknya termasuk empat prempuan dan dua lelaki, berusia di bawah 10 tahun dan ditinggalkan bersendirian tanpa pengawasan sesiapa.

“Mereka tidak punya sesiapa kecuali Allah untuk menjaga mereka,” katanya.

Akhtar berkata, dia dan suaminya, Mohammad Zafar takut Anusha akan mengekori langkah kakaknya yang dikahwinkan pada usia 16 tahun “kerana orang ramai bercerita mengenai perangai buruknya” dan memutuskan hubungan keluarga selepas berpindah ke Karachi bersama suaminya.

Zafar, pengecat rumah berusia 53 tahun berkata, dia menarik Anusha ke dalam rumah untuk memukulnya selepas mendapati dia memandang dua remaja lelaki di luar, tetapi kini dia menyesal dengan kejadian itu.

“Ibu Anusha tidak sepatutnya berbuat begitu. Saya tidak boleh tidur dan setiap kali saya pejamkan mata, saya nampak muka Anusha yang melecur.”

Zafar berkata, ereka menunggu dua hari untuk menghantar Anusha ke hospital kerana tidak mampu sehinggalah seorang doktor tempatan memberikan mereka wang. - AFP



  1. Salam. Lor. . DCM pun dah masuk dlm senarai laman yg kena blok plak. Hebat org yg dah teruja dgn kemewahan yg berlebihan nih. Matahati kini adalah hak mereka secara mutlak tiada sesiapa yg boleh mendapatknnya kecuali org yg mahu memasuki golongan spt mrk.. kunun... perh.. .

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Jumaat, November 02, 2012 9:28:00 PG      
  2. Pandainye golongan mrk brgurau senda. Mentang2 lah dunia dihujung jari golongang spt mrk. Semua boleh aje.

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Jumaat, November 02, 2012 9:31:00 PG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH