Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, , ,

Sabtu, 18 Julai 2009

RABBI YISROEL WEISS: KAMI SOKONG HAMAS!


"Kami merasai kesengsaraan anda, kami menangis apa yang anda tangiskan."
"Ini ialah tanah air anda, namun tanah air ini telah dijajah, secara haram, secara tidak adil oleh orang yang merampasnya, yang mencuri nama Judaisme dan identiti kami, " kata Rabbi Yisroel Weiss.


Itulah luahan wakil kumpulan Yahudi Ortodok dari kumpulan Neturei Karta yang juga anti-Zionist kepada pemimpin Hamas, Ismail Haniya. Kunjungan pertama ini juga sebagai memberikan tanda sokongan mereka kepada Hamas. Kumpulan ini sebelum ini pernah mengadakan kunjungan yang sama sewaktu pemerintahan Fatah.


Semasa lawatan itu, pemimpin Hamas, Ismail berkata bahawa beliau tidak pernah berdendam dengan orang Yahudi, tetapi berdendam kepada negara haram Israel.


Kumpulan Yahudi Ortodok yang bertentangan dengan fahaman Zionisme ini mempercayai bahawa orang Yahudi tidak sepatutnya memiliki negara sendiri sebelum/sehingga datangnya Messiah. Golongan ini juga mempunyai hubungan baik dengan musuh Israel termasuk dengan Presiden Iran Ahmadinejad yang pernah berpelukan dengan ahli kumpulan ini sewaktu di Holocaust Denial Conference pada bulan December 2006. Keterangan lanjut seperti yang dilaporkan di bawah ini:


[TIMESonline.UK] 17 Julai - A group representing an anti-Zionist, ultra-Orthodox Jewish sect have paid a brief visit to the Gaza Strip to express their support for Hamas.

The trip was the first by members of the Neturei Karta sect since Hamas – whose charter calls for the destruction of Israel – seized control of the tiny coastal territory two years ago.

The Orthodox group's opposition to Zionism comes from the belief that Jews should not have their own state until the coming of the Messiah and has seen them embrace Israel's enemies – including President Ahmadinejad of Iran, whom Neturei Karta members famously hugged at a Holocaust denial conference in December 2006.

Four sect representatives from the US sat down with Ismail Haniya, the Hamas Prime Minister, yesterday after arriving in Gaza from Egypt on Wednesday night in a group of around 200 pro-Palestinian activists including the British MP George Galloway.


"We feel your suffering, we cry your cry," one of the group, Rabbi Yisroel Weiss, said as they arrived in Gaza.

"It is your land, it is occupied, illegitimately and unjustly by people who stole it, kidnapped the name of Judaism and our identity."

Hamas has killed more than 250 Israelis in suicide bombings and is considered a terrorist group by Israel, the United States and European Union.

During yesterday's meeting, according to an account on a Hamas website, Mr Haniya told the group that he held no grudge against Jews, but against the state of Israel itself.

Neturei Karta, Aramaic for "Guardians of the City," was founded some 70 years ago in Jerusalem by Jews who opposed the drive to establish the state of Israel. Estimates of the group's size range from a few hundred to a few thousand.

Representatives of the sect had previously visited Gaza when it was ruled by Fatah, Hamas's more secular rival. A member of the group acted as Yassir Arafat's adviser on Jewish affairs, and a delegation travelled to Paris in 2004 to pray for the Palestinian leader's health as he lay dying in a hospital.

Months later, another group participated in a conference in Lebanon with Hamas and Hezbollah militants."

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH