Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Ahad, 19 Julai 2009

VIDEO KEKEJAMAN TERHADAP ORANG UIGHURS DI CHINA?



Semasa melayari Jakarta Post untuk mengetahui berita lanjut tentang kejadian letupan bom yang berlaku di Jakarta, saya sempat membaca sebuah artikel di ruangan "Popular News". Artikel yang menarik perhatian saya ialah "Diplomat Says Muslim Have More Privileges" yang berkaitan dengan polisi kerajaan China terhadap kaum minoriti di negara tersebut. Namun di balik kata-kata indah dalam artikel itu terselit satu komen di ruangan komen yang membawa saya ke laman iReport.com, iaitu sebuah laman maklumat yang kandungannya dikirimkan oleh pengguna laman tersebut. Segala maklumat yang dikirimkan tidak diedit atau disemak sebelum dikirimkan ke laman sesawang. Oleh itu, kandungan maklumatnya perlulah dinilai berdasarkan pertimbangan dan budi bicara masing-masing.

Klik pautan komen dengan menggunakan nama John Aldos tadi membawa saya kepada satu kiriman dengan menggunakan nama "James Scott" yang menceritakan keganasan yang menimpa masyarakat Uighurs di China. Kiriman tersebut ada menyertakan video yang didakwanya sebagai aksi pasukan paramilitari China yang merejam sehingga mati dua orang pelajar kolej daripada kalangan masyarakat Uighurs. Dalam kiriman itu juga ada disertakan pautan video (pembunuhan orang Uighurs di kilang mainan) yang dikatakan menjadi punca tercetusnya siri tunjuk perasaan masyarakat Uighurs baru-baru ini.

Saya masih belum melihat video-video tersebut (belum sampai hati untuk melihatnya). Jadi saya tidak berani memberikan sebarang komen tentangnya. Mudahan-mudahan pautan video itu berkaitan dengan dakwaan yang dibuat. Saya sertakan semula komen asal dan pautan video (saya kemas kini pautannya) yang dibuat oleh "James Scott" dalam iReport di bawah ini:

"Posted by: JamesScott // 3 days ago // viewed 76 times // shared 1 time
Urumqi, Arizona // embed media
* video: Chinese paramilitary forces stoning to death two Uyghur College students and so are 3000 Uyghur kids
I have attached the link and video and pictures of a horrible genocide that is going on toward Muslim Uyghurs in China! The video is shot on July 7th, 2009 as shown on the video time. This is only tip of the iceberg as such genocide is going on everday, every hour behind the closed doors since the Chinese occupation of East Turkistan!!!
The two lying are arrested two Uyghur college students and the people killing them are Chinese Paramilitary forces.

It was leaked out to Chinese media at first and I came across to it on youtube, but it is no longer there anymore.

This is all related to the July 5th demonstration in Urumqi and as reported by the Chinese Media, there are thousands of Uyghur students were arrested.(Probably much, much more as Chinese Media is not reliable at all).
This is going on for a very long time as hundreds of thousands of Uyghur College kids were brutally murdered in the similar way for the 1997 Yili Uprising and Chinese is doing it behind the screen for many, many years. This is a total genocide against the Uyghurs and you will be shocked by the extent. Western Media will never know as most things are kept behind the door. Go and visit any Uyghur family in Ghulja(Yining) or any other town where the Uyghurs live and ask them about their sons, daughters. You will be shocked that most families children at the age 14-35 were absent as they are rounded up by the police and brutally murdered.
I also sent another link where the Chinese Mob killing the Uyghur factory workers in Guangdong!
* video: Chinese Mob killing the Uyghur factory workers

We must stop this atrocity and crimes against humanity as Uyghurs nowhere to turn and Chinese are truly genociding them in their own homeland in order to make sure that East Turkistan is theirs forever and get rid of all the Uyghurs. They have already destroyed the Uyghurs culture and the ancient cities like Kashgar in order to wipe them out from earth...
* To Protect an Ancient City, China Moves to Raze It

We must do something to stop them...
May be UN intervention as needed as there are total genocide and crimes against humanity are happening everyday and night..."

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH