Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Sabtu, 12 Januari 2013

[Gambar] Majlis Ramah Mesra IPF Bersama dengan PM di Semenyih...Jangan Terkejut Tengok Gambar





Pengsan?

Kredit kepada tuan punya gambar.


Menurut maklumat di blog Omak Kau,  himpunan ini diadakan di Dataran Tesco, Semenyih, Selangor bermula pukul 9.30 pagi. Bagi yang tengok atau baca berita media perdana, mungkin tahu tentang perhimpunan ini.

Menurut blog OK, rakyat, khabarnya, diangkut dengan bas dari merata-rata tempat di sekitar negeri Selangor. Majoriti rakyat yang hadir adalah daripada kaum India, bersesuaian dengan majlis yang dianjurkan, iaitu Majlis Ramah Mesra IPF (Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia).

Namun perkara yang mahu ditonjolkan ialah bungkusan berisi beras, gula, tepung, dan tidbits yang telah diagih-agihkan kepada orang yang menghadiri majlis itu. Difahamkan, dua buah treler panjang digunakan untuk mengangkut onde-onde tersebut.

Suasana menjadi kelam kabut apabila orang ramai berebut-berebut mengambil onde-onde tersebut sehingga ada yang jatuh pengsan.

Untuk melayakkan orang ramai mendapatkan onde-onde tersebut, mereka dikatakan perlu memakai baju-T sama ada berwarna merah atau biru yang mempunyai lambang BN dan angka 1 dengan wajah PM.

Benarkah begitu? -DCM


 P/s: Lihat gambar dan nilai sendiri.  Klik di sini untuk perbandingan.


Kemas Kini:

Saya jumpa berita berkaitan:

IPF Janji Terus Sokong BN

[Bernama] SEMENYIH: Parti Barisan Kemajuan India SeMalaysia (IPF) berjanji akan terus menyokong calon Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Presidennya Datuk M. Sambathan berkata IPF juga akan berusaha memastikan kemenangan calon BN, sekalipun jika mereka sendiri tidak dapat bertanding pada pilihan raya umum itu.

"Kita (IPF) berjanji kepada Perdana Menteri bahawa IPF akan menyokong dan membantu kemenangan calon BN tanpa mengira parti, asalkan calon itu dari BN," katanya di sini Sabtu.

Beliau berucap pada majlis ramah mesra IPF bagi menyatakan sokongan kepada kepimpinan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak di Dataran Tesco Bandar Rincang di sini, yang disertai kira-kira 15,000 anggota parti itu dan parti komponen BN.

Majlis turut dihadiri Najib yang juga Pengerusi BN.

Sambathan turut yakin usaha IPF untuk menjadi anggota BN akan menjadi kenyataan kelak susulan kehadiran Najib pada majlis IPF Sabtu.

"Ini merupakan kali pertama seorang Perdana Menteri menghadiri majlis mesrarakyat anjuran IPF, selain perhimpunan agung IPF. Ini memberi keyakinan kepadakami bahawa IPF akan diterima sebagai komponen BN, itu tujuan perjuangan selama21 tahun," katanya.

Pada majlis itu, Najib mengakui IPF memberi sumbangan besar dalam memastikan kemenangan calon BN pada pilihan raya sebelum ini.

"Hari ini saya hadir kerana nak iktiraf peranan IPF. IPF yang ditubuhkan oleh mendiang Tan Sri M. G. Pandithan, telah menjadi rakan setia BN selama ini.

"Gelombang merah IPF telah beri banyak sumbangan kepada kejayaan BN dalam masa pilihan raya umum dan pilihan raya kecil sebelum ini. Saya yakin tuan-tuan pasti memberi sumbangan yang besar dalam PRU ke-13 nanti," katanya.

Turut hadir Timbalan Pengerusi BN Selangor Datuk Seri Noh Omar, Setiausaha Agung BN Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor, Pengerusi MCA Selangor Datuk Donald Lim Siang Chai dan Naib Presiden MIC Datuk M. Saravanan, serta Timbalan Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Maglin Dennis D'Cruz dan Timbalan Menteri Luar A. Kohilan Pillay.


Tambahan:

Bas-bas yang didakwa mengangkut tetamu majlis IPF


..

Sumber gambar di sini.

Gambar dari FB




  1. macam mau kasi ayam makan - tabur beras semua ayam2 mari..........

    gravatar Comment by Unknown @ Ahad, Januari 13, 2013 1:02:00 PG      
  2. Laaa....mati2 aku ingat dia org nak agih2kan barang2 keperluan dekat mangsa2 bencana.....kasihan aku tengok korang nie.....inilah bencana nyer biler UMNO/BN terus berkuasa......dibuat rakyat mcm peminta sedekah.....apa lagi....JOM UBAH

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Ahad, Januari 13, 2013 4:59:00 PG      
  3. Nasib baik aku baca sampai habis...aku ingatkan perkara ini berlaku di India...

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Ahad, Januari 13, 2013 5:57:00 PG      
  4. Selagi bn memerintah, beginilah nasib rakyat dperlaku sbegitu rupa.. Mereka selalu melaungkan 'negara kte lbih bgus dri negara yg dmana rkyatnya hdup mnderita' tq bn sbb kami mmg spatut xperlu lyan laungan kamu sbb kamu dh berjaya bktikan sebaliknya... Maka sesuailah bg Malaysia bertukar pemerintahan kpd yg lebih layak..

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Isnin, Januari 14, 2013 1:42:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH