Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 17 Disember 2009

1 daripada 3 Lelaki Hadapi Masalah Ejakulasi Pramatang


APAKAH YANG DIMAKSUDKAN DENGAN EJAKULASI PRAMATANG? Jangan terkejut kerana ada orang lelaki mahupun perempuan tidak tahu erti sebenar masalah ini. Menurut Wiki: Premature ejaculation (PE) is a condition where a man ejaculates earlier than he or his partner would like him to. Premature ejaculation is also known as rapid ejaculation, rapid climax, premature climax, or early ejaculation. Dengan bahasa mudahnya, si suami mengeluarkan air mani lebih dahulu sebelum isteri mencapai tahap orgasme atau kata orang kampung: belum apa-apa, dah pancit; tewas sebelum perang tamat; dan pelbagai frasa sindiran yang lain. Apa pula maksud orgasme? Ada juga orang yang tidak tahu dan malangnya ada isteri yang tidak pernah "menikmati" keadaan yang digelar sebagai orgasme. Orgasme atau an orgasm (from Greek orgasmos, from organ to mature, swell, also sexual climax) is the peak of the plateau phase of the sexual response cycle, characterized by an intense sensation of pleasure.[1] Experienced by both males and females, orgasm is controlled by the involuntary, or autonomic, limbic system, and is accompanied by quick cycles of muscle contraction in the lower pelvic muscles, which surround the primary sexual organs and the anus. Orgasms are often associated with other involuntary actions, including muscular spasms in multiple areas of the body, a general euphoric sensation and, frequently, body movements and vocalizations are expressed.


ANDA HADAPI MASALAH INI? ADAKAH ADAKAH SUAMI ANDA TERGOLONG DALAM KELOMPOK LELAKI YANG MENGHADAPI MASALAH INI? Sila tangani masalah ini dengan segera kerana masalah yang sering dianggap remeh oleh sesetengah orang sebenarnya memberikan implikasi besar kepada kebahagiaan isteri dan rumah tangga anda.

Profesor Madya George Lee Eng Geap dari Universiti Malaya dan Universiti Monash seperti yang dilaporkan di bawah ini menyatakan bahawa "Impaknya bukan sahaja kepada maruah lelaki, tetapi kepada keperluan/kepuasan pasangan serta keseluruhan hubungan pasangan yang menghadapi masalah ini."

Jika anda berhadapan dengan masalah ini, carilah penawarnya kerana setiap penyakit itu ada ubatnya. Jangan malu-malu, jangan pentingkan diri, dan jangan menzalimi isteri anda. Namun, AWAS, jangan mudah terpedaya oleh "kata-kata manis" penjual ubat di tepi jalan, kelak anda juga yang akan merana!

Selain ubatan seperti dapoxitine, terapi tingkah laku, dan rawatan topikal yang dicadangkan di bawah ini, mungkin cadangan di laman sesawang ini (Cure Premature Ejaculation-Simple Techniques) dapat membantu anda menangani masalah tersebut.

Lanjut seperti yang disalin dan ditampal di bawah ini:

[DC] As many as one in three men in Malaysia and and nine other countries in Asia Pacific could be suffering from premature ejaculation (PE), according to a study.

PE, a devastating condition for a man, is defined as a lack of control on a man's part during
intercourse, resulting in ejaculation prior to or within one minute of penetration
, said Associate Professor George Lee Eng Geap from the University of Malaya and Monash University.

Singapore's MyPaper quoted Prof Lee, who is part of the study's steering committee, as saying that PE is a problem that cuts across ethnicity and age groups."

The Asia-Pacific Premature Ejaculation Prevalence And Attitude Study surveyed nearly 5,000 men, aged 18 to 65, from 10 Asia-Pacific countries, including Australia, China, Malaysia, New Zealand, Singapore, South Korea and Thailand.

The causes of the problem are complex, ranging from the psychological to the physiological, said Prof Lee.

A person who secretly had intercourse at home, and was anxious of being found out by his parents, for instance, could develop PE later in life, he said.

The problem could also be genetic in nature, he added.

There may be a solution: Dapoxetine.

According to MyPaper, American company Janssen-Cilag had recently submitted the pill to the
health authorities in Singapore for review.

The pill is the only known medication that can treat the condition and is currently available in seven European Union countries, including Sweden, Austria and Italy.

Outside of Europe, the medicine is available only in New Zealand and South Korea.

Dapoxetine is supposed to boost the ejaculation-delaying hormone serotonin, by preventing or delaying the breakdown of serotonin in the body.

In effect, this would help maintain higher levels of the hormone in the body, which would in turn help to delay ejaculation.

Other treatments for PE include behavioural therapy like counselling, or topical treatments like sprays, numbing gels or condoms. However, there are drawbacks to some of these treatments.

For example, numbing gel or sprays can desensitise the penis, causing a loss of sexual enjoyment, said Prof Lee.

The condition can seriously injure a man's relationship with his partner. "PE can have a devastating impact on the relationship between men and their partners," said Prof Lee.

"The impact extends not just to a man's self-esteem, but also to a woman's fulfillment and, ultimately, to the entire relationship." - mypaper.com.sg/asiaone.com

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH