Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Khamis, 31 Disember 2009

DUN Perak BUBAR Februari, MENGUNDI Mac 2010...!!??


...“Betul.” kata Ngeh.” Dan kami dari parti DAP, PAS dan PKR sudah bersetuju untuk melantik Encik Mat menjadi Ketua Umum Pakatan Rakyat Perak merangkap Penasihat Politik, dengan elaun sebanyak seringgit sebulan!!”

Pirrraahh!!

“Betui Mat.” Kata Mus dengan wajah serius.

Aku tengok muka Nizar. Aku tengok muka Ngeh. Aku tengok muka Mus. “What the hell are you trying to do?” aku sergah depa.

“Let me put this straight.” kata Nizar. Hek..eleh.. cakap orang putih dialek ACS Kampar. Macam la aku tak tau.

“Sepatutnya DUN Perak sudah dibubarkan. Keputusan Mahkamah Persekutuan sudah dibuat. Keputusannya ialah 4-1. Kita menang. Tapi Ketua Hakim Negara , Tan Sri Zaki meminta supaya keempat-empat hakim yang membuat keputusan menyebelahi kita itu, menimbang semula keputusan mereka kerana ia akan memberikan implikasi yang sangat berat kepada Umno. Itu sebab keputusan mahkamah itu ditangguhkan ke bulan Februari.”

Aku terpegun mendengar penjelasan Nizar.

“Keempat-empat hakim yang memihak kepada kita enggan menukar keputusan mereka dan Umno tidak mempunyai pilihan lagi. Pertengahan bulan Februari ini, Mahkamah Persekutuan akan mengumumkan keputusan” jelas Nizar.

“Pasai apa nak tunggu sampai bulan Februari” aku tanya.

“BN cuba mengambil masa untuk memenangi undi Cina. Mahkamah Persekutuan akan mengumumkan keputusan pada minggu kedua, sebelum Tahun Baru Cina. Kita dah berjanji kepada rakyat..pagi kita dapat keputusan, malam tu juga kita akan bubarkan DUN. Jadi…kita kena pegang pada janji.” tambah Nizar.

“So?”

“So..DUN akan dibubarkan sebelum Tahun Baru Cina. BN akan menggunakan isu ini untuk memburukkan Pakatan Rakyat…kerana tidak menghormati orang Cina yang hendak menyambut Tahun Baru. Dan itu yang mereka mahukan…kerana mereka mahukan undi Cina kembali kepada BN.”

“So?”

“SPR akan bermesyuarat pada minggu keempat…dan mengumumkan tarikh Penamaan Calon pada minggu kedua Bulan Mac. dan tarikh pembuangan undi akan dibuat pada minggu ketiga bulan Mac!.” sambung Nizar.

“Pasai apa nak buat bulan Mac?”

“Sebab cuti sekolah!! SPR nak pakai sekolah untuk pembuangan undi!!” Mus menyampuk.


(Petikan kisah di atas dipetik daripada blog PerakExpress.com ditulis oleh Mat Saman Kati. Sila ke blog PerakExpress untuk bacaan lanjut.)

  1. Salam,
    Muslimat PAS jadi ke tak jadi bubar DUN Perak kami dah buat kerja pilihanraya.
    Jika tak jadi bubar DUN kami buat kerja untuk PRU 13.Yang penting kami bersedia kearah pilihanraya.
    Lawan tetap lawan.

    gravatar Comment by anakmuaallaf @ Khamis, Disember 31, 2009 9:29:00 PG      
  2. "Eh Aku mimpi tengah hari sebenarnya..

    Maaf ye Ngeh, kacau daun pulak kau ni..

    tengok syok tidur, you disturb my sleep la, Ngeh..

    You know, I have just met the Sultan and he had already agreed to dissolve the Dewan.."

    Marah betul Nizar pada Ngeh apabila mimpi beliau diganggu, Lebih setahun dah menanti sampai mengigau disiang hari.

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Sabtu, Januari 02, 2010 12:29:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH