Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Sabtu, 18 Jun 2011

[Gambar] Anak Najib Bertunang, Spekulasi Kini Kisah Benar


Saya petik:

[Bernama] KUALA LUMPUR: Nooryana Najwa, anak perempuan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor, secara rasmi bertunang dengan Daniyar Nazarbayev dalam satu majlis di Seri Perdana, Putrajaya Jumaat malam.

Majlis pertunangan pasangan itu diserikan dengan kehadiran keluarga serta rakan mereka, selain orang kenamaan dari Malaysia dan luar negara.

Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Mizan Zainal Abidin, dan Raja Permaisuri Agong, Tuanku Nur Zahirah, berkenan menghadiri majlis itu. 

Yang turut berangkat ialah Sultan Pahang, Sultan Ahmad Shah dan Sultanah Hajah Kalsom; Tengku Mahkota Pahang, Tengku Abdullah dan Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah.

Turut hadir Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, dan isteri Puan Sri Noorainee Abdul Rahman, Tun Dr Mahathir Mohamad dan isteri Tun Dr Siti Hasmah Mohd Ali, Tun Abdullah Badawi, Menteri Kabinet, timbalan menteri serta pegawai kanan Kerajaan Pusat dan negeri.

Hadir sama, ibu Najib, Tun Hajah Rahah Mohamad Noah.

Kenamaan asing yang hadir termasuk Putera Mahkota Abu Dhabi, Jeneral Sheikh Mohammed Zayed Al Nahyan dan isteri, Sheikha Salam Hamdan Al Nahyan, serta Pengerusi Medina Council, Putera Saud Abdulaziz Al-Saud.
Nooryana Najwa, 22, adalah lulusan School of Foreign Service, Universiti Georgetown, Amerika Syarikat, sementara Daniyar, 22, menamatkan pengajian di Universiti Columbia, New York.

Pasangan itu bertemu ketika menuntut di Amerika Syarikat.

P/s: Siapa hairan anak Najib bertunang? Yang kita hairan lawatan rasmi Najib ke Kazakhstan beberapa minggu sebelum majlis pertunangan ini. Lawatan itu mencetuskan dakwaan bahawa Najib ke sana atas urusan pertunangan (merisik) anaknya. Tekaan pemimpin PR bahawa Najib ke sana kerana 2 dalam 1: bekerja dan menyelesaikan urusan keluarga ada benarnya.

Jika diperhatikan berita Bernama di atas, tiada maklumat yang jelas tentang tunang anak Najib. Tidak ada langsung perkataan "Kazakhstan" dalam berita itu. Adakah mereka takut rakyat tahu temberang PM?

Majlis pertunangan ini tampak mewah. Jemputannya hebat-hebat. Siapa yang tanggung kos pertunangan ini? Saya tidak kata Najib tidak mampu. Cuma kalau pergi merisik boleh guna pakej lawatan rasmi sebagai PM....


Anak Najib bersama dengan bakal tunang dan keluarga mentua dalam suatu majlis lain.

Nooryana Najwa, bakal suaminya Daniyar Nazarbayev, ibu Daniyar - Maira Nazarbayev dan adik Daniyar - Khanbolat Nazarbayev.



Nooryana Najwa dan Daniyar Nazarbayev

  1. Rakyat dapat access maklumat dengan lebih mudah sekarang nie.Sukar untuk menyembunyikan sesuatu...

    Cipan liar

    gravatar Comment by Miecyber @ Sabtu, Jun 18, 2011 9:58:00 PG      
  2. Tak dah isu dah hangpa ni... yang dia pi buat kerja hangpa tak mai crita... apa barang lu.....

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Sabtu, Jun 18, 2011 3:31:00 PTG      
  3. salam anom,

    Jika babitkan duit rakyat, tak kisah la dia buat apa, mesti persoal...

    gravatar Comment by Unknown @ Sabtu, Jun 18, 2011 5:37:00 PTG      
  4. kekadang betul gak cakap Tukartiub..
    "Anak nak beranc** pun guna la duit sendiri! jangan guna duit rakyat!"

    wakakaka!

    gravatar Comment by budakbalun @ Jumaat, Jun 24, 2011 3:41:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH