Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Rabu, 8 Ogos 2012

Ahli Keluarga Dedah Punca Kanak-kanak Perempuan Ditindih Hingga Mati



[HM] BUKIT MERTAJAM: Tindakan tujuh ahli keluarga dan seorang pembantu rumah menindih seorang kanak-kanak perempuan hingga sesak nafas sebelum meninggal dunia pada Ahad lalu, didakwa tidak mempunyai sebarang kaitan dengan upacara keagamaan melampau atau pemujaan.

Sebaliknya, mereka dikatakan bertindak begitu kerana kanak-kanak berusia dua setengah tahun itu didakwa tidak duduk diam dan membuat bising ketika kumpulan berkenaan sedang bersembahyang mengingati kematian datuk mangsa, baru-baru ini.

Seorang ahli keluarga terbabit yang tidak mahu dikenali berkata, semuanya berpunca daripada seorang ibu saudara mangsa dikatakan berang kerana mendakwa kanak-kanak terbabit mengganggu majlis mereka.

Menurutnya, emosi wanita berkenaan memang tidak stabil sejak kematian bapanya kira-kira tiga minggu lalu.
Katanya, dia mengalami tekanan perasaan yang teruk berbanding seorang yang baik sebelum ini.

“Apabila kanak-kanak terbabit membuat bising, ibu saudara mangsa itu mendakwa kanak-kanak itu dirasuk hantu.

“Dia kemudiannya minta ahli keluarganya yang lain dan sesiapa yang berada dalam bilik itu termasuk pembantu rumah memegang mangsa bagi mententeramkannya hinggalah berlaku kejadian tindih-menindih itu,” katanya.

Menurutnya, dia minta kejadian itu tidak dikaitkan dengan sebarang aktiviti tidak baik termasuk pemujaan atau sebagainya.
Katanya, semuanya berlaku kerana mereka terlalu sedih dengan kematian datuk mangsa hingga gagal mengawal perasaan.

Seorang lagi ahli keluarganya berkata, ibu saudara mangsa itu berubah sejak kematian bapanya dan berpewatakan bukan seperti dirinya sebelum ini.

“Semua ahli keluarga akan mendengar cakapnya sebelum ini kerana dia jenis orang yang baik, mungkin sebab itulah apabila dia minta menindih kanak-kanak itu semua orang lakukannya tanpa membantah.

“Saya juga percaya ketika kejadian mereka dalam keadaan letih dan kelaparan kerana tidak minum dan makan sepanjang hari,” katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Azman Abd Lah berkata, siasatan masih lagi dijalankan bagi melengkapkan siasatan.

Harian Metro juga difahamkan, mayat kanak-kanak terbabit, Chuah Wan Xuan akan dituntut ahli keluarganya dari Unit Forensik, Hospital Seberang Jaya (HSJ) untuk disemadikan di Bukit Berapit, di sini petang ini.

Semalam, akhbar ini melaporkan Chuah maut berikutan tidak dapat bernafas selepas ditindih tujuh ahli keluarganya dan seorang pembantu rumah warga Indonesia dalam kejadian di Taman Bukit Minyak Indah, di sini.

Ahli keluarga yang menindih mangsa ialah ibu, bapa, nenek, ibu dan bapa saudara serta dua sepupunya.


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH