Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Rabu, 28 April 2010

Sayang Betul Mereka kepada APCO!


Kerana sayang sangat UMNO-APCO (UMCO), bermacam-macam cara  "diputar" untuk menjustifikasikan tindakan kerajaan 1Malaysia membayar RM77 juta wang rakyat kepada APCO. Hendak dikatakan bodoh, ada yang belajar tinggi-tinggi. Hendak dikatakan cerdik mudah sangat dipermainkan oleh penyokong tegar Zionis dan APCO. Cuba baca sebahagian artikel ini. Saya salin dan tampal dari blog ini. Hasil tulisan Rohani Ibrahim boleh dibaca di Utusan Malaysia 22/4/2010. Antaranya dia menulis:



…Apco yang membuka pejabatnya di Malaysia pada tahun lalu mempunyai pengalaman 25 tahun dalam memberikan khidmat komunikasi strategik kepada 29 buah negara dan organisasi seperti Bank Dunia, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu, Kesatuan Eropah (EU) dan Persatuan Negara-Negara Asia Tenggara (ASEAN).


Apco mempunyai seramai 50 anggota Majlis Penasihat Antarabagsa (IAC) dari pelbagai latar belakang dan pengalaman termasuklah bekas duta, pemimpin negara dan penasihat pelbagai badan dan organisasi dunia.


Daripada 50 anggota berkenaan, tiga penasihat mempunyai pengalaman bekerja dengan Israel iaitu Doron Bergerbest-Eilon yang pernah menjadi pegawai kanan di Agensi Keselamatan Israel, Itamar Rabinovich yang pernah berkhidmat sebagai duta Israel ke AS dan menjadi presiden Tel Aviv University dan Shimon Stein iaitu bekas Duta Israel ke Jerman.


Tiga penasihat ini menjadi sasaran pembangkang untuk mengaitkan Apco dengan Israel. Bagaimanapun, majoriti daripada mereka iaitu lebih 40 penasihat Apco yang lain mempunyai latar belakang yang pelbagai.


Antara penasihat Apco yang lain ialah bekas Menteri Rusia, Igor V.Kostikov; bekas presiden Poland, Aleksander Kwasniewski; bekas Duta India ke AS, Lalit Mansingh dan bekas Duta Mexico ke United Kingdom (UK), Andres Rozental.


Penasihat lain ialah bekas Pengerusi China Ocean Shipping Company America, Gao Weijie; bekas Duta Mexico ke United Kingdom, Andres Rozental dan bekas Duta Sri Lanka ke AS, Devinda R.Subasinghe.


Turut menjadi penasihat Apco ialah pensyarah felo di London School of Economics and Political Science, Maurice Fraser; bekas Ketua Pegawai Eksekutif syarikat Kellogg, Carlos Gutierrez dan bekas pengerusi majlis Pertubuhan Perdagangan Dunia (WTO), Sergio Marchi.


Apco juga pernah menafikan kaitannya dengan Israel dalam satu kenyataan yang disiarkan dalam laman web www.apcoworldwide.com bertarikh 18 Mac 2010.

Apco menjelaskan bahawa syarikat berkenaan tidak pernah mewakili kerajaan Israel mahupun Perdana Menteri, Ehud Barak.

Kata kenyataan yang sama, 1Malaysia dilahirkan oleh Perdana Menteri sebelum menggunakan khidmat Apco.


''Apco tidak memainkan sebarang peranan dalam mewujudkan konsep 1Malaysia, konsep berkenaan digubal dan diumumkan sebelum khidmat Apco diambil," jelasnya.

Berdasarkan maklumat yang diperolehi dari laman web Apco, khidmat syarikat berkenaan di Tel Aviv, Israel ialah membantu syarikat-syarikat Israel dalam menstrukturkan pelaburan, menjalankan tanggungjawab korporat dan pemantauan media melalui penyelidikan serta khidmat analisis.


Tidak ada maklumat yang menyatakan mengenai One Israel.


''Apco menjalankan peranan mewujudkan jaringan di antara masyarakat Yahudi di seluruh dunia. Kami menawarkan khidmat memberikan kefahaman mengenai perhubungan awam masyarakat Yahudi, membantu pelanggan berhubung dengan rakan yang sesuai dan menyatakan mesej mereka secara kreatif dan efisien," jelas kenyataan tersebut.


Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin sebelum ini dilaporkan berkata, beliau tidak hairan dengan langkah pembangkang yang terus memainkan isu Apco dalam kempen Pilihan Raya Kecil Parlimen Hulu Selangor yang bakal diadakan.


"Apco adalah sebuah syarikat bertaraf antarabangsa yang dilantik oleh kerajaan bagi membolehkan Malaysia lebih dikenali dunia. Syarikat itu bukan syarikat zionis atau Israel. Untuk melakukan tugas memperkenalkan Malaysia, ia bukanlah satu tugas yang mudah, oleh itu kita memerlukan syarikat yang profesional melakukannya


"Kita hendak memberikan gambaran yang betul kepada dunia, apa itu Malaysia sebenarnya. Pembangkang sengaja memutar-belitkan fakta jadi mereka sebarkan dakyah kononnya 1Malaysia sama dengan One Israel dengan mengaitkan Apco," katanya.


Sebagai sebuah organisasi berteraskan komunikasi dan perhubungan awam Apco semestinya mengutamakan profesional tanpa dipengaruhi sebarang ideologi.


Tidak dinafikan terdapat penasihat yang mempunyai kaitan dengan Israel dalam Apco. Bagaimanapun, ia tidak bermaksud Apco merupakan satu organisasi yang berorientasikan Israel.


Sebahagian besar daripada penasihat Apco ialah profesional AS yang berjaya dalam pelbagai pengkhususan. Namun masih belum pasti sama ada mereka penyokong kuat rejim Zionis atau sebaliknya.


Ini kerana di kalangan masyarakat AS sendiri ada yang menyokong kebebasan warga Palestin melalui gerakan Americans United for Palestinian Human Rights.


Justeru, tindakan melabelkan Apco sebagai syarikat berkaitan Israel hanya kerana tiga penasihatnya berkenaan tidak lebih dari bertujuan menghasut rakyat...


Sejuk sikit hati orang kampung yang membaca rencana akhbar ini.

Hendak tanya: Adakah ejen Zionis akan memberitahu perihal dirinya sebelum bertapak di sesebuah negara? Apa, ingat Zionis itu bodoh? Kalau bodoh, takkan dengan jumlah yang kecil, 1Amerika di bawah pengaruhnya, Presiden Amerika itu menjadi bonekanya (kalau melawan, sudah tentu akan menerima nasib seperti JFK- cuba menghalang program nuklear Israel) dengan hanya berjumlah jutaan orang, Yahudi-Zionist kini menguasai dunia melalui pelbagai bidang termasuklah perbankan, ketenteraan, pendidikan, dan termasuklah syarikat konsultan seperti APCO. Ejennya bertebaran di serata dunia dengan bertopengkan pelbagai wajah.


Apalah mentaliti penyokong tegar UMCO apabila cuba mencari alasan yang “bukan hala” untuk mewajarkan tindakan kerajaan. Dia kata tidak ada maklumat yang mengaitkan Apco dengan One Israel. Takkanlah syarikat itu akan menyatakan strateginya secara jelas dalam laman sesawang. Sudah tentulah hal itu dilakukan di balik tabir, dan PM 1Malaysia menjadi sapi yang mendapat nama hasil titik peluh lembu. Jika Apco berkhidmat di Indonesia, siapa pula yang mencipta slogan ini?: 1Indonesia: Masyarakat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan, adakah orang Indonesia meniru idea PM 1Malaysia? Adakah slogan itu dicipta oleh Presidennya? Kah kah kah!

Yang dipetik dalam artikel itu hanyalah kata-kata dari menteri kerajaan dan APCO. Sudah tentulah mereka mencari alasan untuk menafikan dakwaan Ketua Pembangkang tentang peranan APCO dalam pentadbiran kerajaan 1Malaysia. Cuba tanya TPM, pernahkah dia menggadaikan tanah kepada kerajaan Singapura? Sudah tentu dia jawab tidak!


Ada orang berhujah, apa masalahnya kalau slogan sama? Biarlah 1Israel, 1Indonesia asalkan tujuannya untuk mengajak rakyat bersatu padu. Yang menjadi kebimbangan kita ialah: "Perjanjian Apco dengan kerajaan Malaysia (dalam) pasal 8, membolehkan Apco memiliki dokumen rahsia sulit negara. Maknanya pimpinan najib sudah jual Malaysia kepada israel/amerika" Ujar Dato' Mahfuz Omar dalam Facebook beliau. 



Cerita fasal APCO sudah hampir 10 kali disentuh dalam blog ini. Jadi, tidak payahlah saya tulis panjang-panjang!

Berkaitan:

JJC Lahirkan Piagam 1 Indonesia

YOGYA (KRjogja.com) - Di saat 25 Kelompok seni menyedot perhatian ribuan penonton yang memadati bahu jalan Malioboro ke suasana Yogyakarta tempo doeloe, ribuan warga DIY dan sekitarnya yang tumpleg bleg (memadati) di Alun-alun Utara Kraton Ngayogakarta Hadiningrat terhempas dalam keagungan masa kerajaan dulu. Dentaman gamelan dalam gending Raja Manggala yang begitu heroik mengiringi langkah-langkah kaki Sri Sultan HB X diikuti para tamu VIP memasuki tribun Panggung Utama JJC, sekitar pukul 19.30.
Walikota Yogyakarta Herry Zudianto mengenakan Busana Kejawen terlihat anggun saat menyampaikan sambutan. "JJC mengemas tontonan (hiburan -red) menjadi tuntunan (pendidikan -red). Jika acara semacam ini berlangsung setiap tahun, akan berdampak bagi kehidupan masyarakat Yogyakarta, antara lain di bidang seni, edukasi, eknomi, pariwisata, dan budaya," ujarnya.
Gubernur DIY Sri Sultan Hamengku Buwono X menyatakan JJC dapat menjadi hiburan spektakuler bagi masyarakat Yogyakarta. Menurutnya, event yang menampilkan ribuan seniman semacam ini akan mewadahi berkembangnya multikultur di Jogja. "Seniman harus menjadi penjaga nurani masyarakat kota Jogja, supaya tidak tenggelam di dalam kehidupan yang fana," kata Ngarso Dalem.
Di kesempatan ini, Walikota Yogyakarta menyerahkan Piagam Satu untuk Indonesia Kota Yogyakarta, yang berbunyi " 1Indonesia, Masyarakat Dahulukan, Pencapaian Utamakan, Untuk Indonesia".


Setelah ditandatangani Gubernur, piagam komitmen tersebut lalu diarak mengelilingi panggung utama.

Acara di panggung utama ini dimeriahkan oleh Tari Garapan Baru "Multiculture in Unity", yang bertema Past-Present-Future (Dahulu-Sekarang-Yang Akan Datang), yang ditarikan secara kolosal oleh kurang lebih 100 penari, dengan berbagai ciri dan tradisi. Puncak acara JJC tahun ini ditutup dengan pesta kembang api yang spektakuler, sembari diiringi oleh iringan gamelan Jawa. - (pautan - kredit untuk Milo Suam)

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH