Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Rabu, 26 Mei 2010

Misi Blogger UMNO Melondeh Anak Presiden MIC


Di akhbar Utusan, terpampang kenyataan TPM berkaitan dengan anak S Samy Vellu ini: Anak Presiden MIC biadap-TPM.

Di alam maya (internet), misi melondeh anak Presiden MIC ini diteruskan oleh blogger tegar UMNO.

Semalam heboh mereka menghentam tindakan PM yang menggadaikan harta negara. Alhamdullilah, ada juga blogger UMNO yang tidak buta hati sepenuhnya.

Hari ini ada beberapa blogger mengirimkan kiriman untuk melondeh anak Presiden MIC.

Contoh 1:

...Beliau yang berusia 47 tahun ini merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Maika Holdings Berhad yang pernah mengakui bahawa beliau amat rapat dengan pembantu peribadinya, K Sujatha tetapi tidak pernah melakukan hubungan seks. Saya kurang bersetuju apabila orang mengatakan beliau seorang yang biadap apabila membuat kenyataan UMNO adalah dalang di sebalik pembabitan Gerakan Anti Samy Vellu (GAS), yang telah mendesak Presiden MIC terlama di dalam sejarah itu untuk mengundur diri.

S Vell Paari yang saya tahu merupakan seorang yang amat pemurah yang pernah saya dengar. Kenapakah saya berkata demikian? Lihatlah fakta-fakta betapa pemurahnya beliau dengan pekerja beliau (K Sujatha yang merupakan pembantu peribadi beliau):

1. Mendiang Sujatha sering kali melawat rumah Vell Paari dan mereka telah dilihat sentiasa keluar makan malam bersama.
2. Vell Paari telah menemani mendiang Sujatha sebanyak dua kali ke India untuk membolehkan beliau mendapatkan rawatan.
3. Vell Pari telah membiayai pembelajaran mendiang Sujatha di peringkat Diploma dan juga Sarjana di dalam perniagaan.
4. Vell Paari juga membiayai pembelajaran adik-adik mendiang Sujatha di Australia.
5. Vell Paari telah membayar RM220,000 tunai ke atas pembelian satu unit kondominium di mana mendiang Sujatha telah tinggal.
6. Vell Paari telah menjadi penjamin ke atas pinjaman bank yang dipohon oleh mendiang Sujatha sebanyak RM200,000.
7. Vell Paari juga telah menjadi penjamin kemudahan kredit pembelian Mazda RX8 oleh mendiang Sujatha.

Bukankah Vell Paari merupakan seorang warga Malaysia yang pemurah? Mana ada majikan yang sanggup memberikan segala bentuk perhatian dan kemudahan kepada pembantu peribadinya? ...sumber di sini.

Contoh 2:

1. Vell Paari merupakan high school drop-out memegang jawatan CEO Maika Holdings Berhad, sayap pelaburan MIC yang dikatakan telah gagal dan merugikan jutaan ringgit wang pelabur-pelabur. Penulis dapati kes Maika Holdings masih menjadi buah mulut kaum India di negara ini dan mendatangkan rasa marah dan kecewa kepada kaum itu.

Hampir 66,400 pelabur kaum India yang melabur di dalam Maika Holdings tetapi mereka tidak mendapat pulangan seperti yang dijanjikan.

2. Vell Paari juga dikatakan mempunyai skandal dengan artis K. Sujatha yang membunuh diri dengan meminum racun rumput pada 25hb Jun 2007.
 
Ironinya, Vell Paari mengaku telah membiayai pelajaran Diploma dan Master K.Sujatha. Vell Paari juga dengan 'murah hatinya' telah membayar separuh daripada pinjaman kodominium milik K. Sujatha yang bernilai RM420,000 dan juga menjadi penjamin pinjaman kereta RX8 milik K.Sujatha.
 
Pokoknya, Vell Paari sangat 'bermurah hati' dan 'sangat prihatin' kepada seorang artis yang akhirnya membunuh diri. Yang menimbulkan isu ialah terdapat foto perkahwinan Vell Paari dan isterinya yang dijumpai dikoyak di kondominium K. Sujatha!

Vell Paari, lain macam aja murah hati dan keprihatinan anda itu. Dan apakah kematian K. Sujatha ada kena mengena dengan rasa kecewa yang amat sangat terhadap anak Samy Vellu itu?

3. Dan sekarang apabila Vell Paari mendapat sedikit kuasa di dalam CWC MIC, beliau sudah mula berlagak dan angkuh dengan menuding jari kepada parti UMNO, parti majoriti di dalam Barisan Nasional yang masih simpati dan toleransi dengan ketidakmampuan parti tersebut membantu BN semasa PRU-12 yang lepas...sumber di sini.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH