Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Selasa, 21 September 2010

Wanita Dipercayai Mangsa Rogol & Bunuh Ditemukan dalam Keadaan Reput & Berulat


Saya petik:

[HM] HULU SELANGOR: Mayat seorang wanita ditemui dalam keadaan reput dan berulat di kawasan semak berhampiran Jalan Kasturi, Bukit Sentosa, di sini, Jumaat lalu.

Mayat terbabit ditemui seorang pengumpul besi buruk yang sedang mengutip barangan lusuh di kawasan timbunan sampah berhampiran lokasi mayat itu dibuang kira-kira jam 5 petang.
Ketua Polis Hulu Selangor, Superintendan Norel Azmi Yahya Affandi berkata, mayat mangsa yang sudah mula reput ditemui dalam keadaan tertiarap ditutupi dengan kepingan papan dan kotak di kawasan pembuangan sampah di hadapan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina Bukit Tagar, Jalan Kasturi, di sini.

Menurutnya, polis tidak menolak kemungkinan mangsa dirogol sebelum dibunuh kerana mendapati seluar jean berwarna biru yang dipakai mangsa dalam keadaan terlucut hingga ke bahagian bawah paha.

“Siasatan awal polis tidak menolak kemungkinan mangsa mati akibat dipukul dengan objek tumpul di bahagian kepalanya hingga menyebabkan mangsa mengalami kecederaan parah.

“Tiada kesan kecederaan ditemui pada badan mangsa namun, kepala dan muka mangsa didapati sudah berulat. Berdasarkan keadaan fizikal, mangsa dipercayai sudah mati dalam tempoh kira-kira tiga hari,” katanya.
Menurutnya, polis gagal mengenal pasti identiti mangsa berikutan tiada dokumen pengenalan diri ditemui.

“Ketika ditemui, wanita terbabit hanya memakai kemeja-T berbelang putih dan kuning. Mangsa dipercayai berusia lingkungan 20-an dan 30-an.

“Mangsa berambut panjang dan berkulit cerah namun polis belum dapat mengenal pasti identiti termasuk bangsanya kerana tidak menemui dokumen pengenalan diri bersama mayatnya,” katanya.

Menurut Norel Azmi, polis yang menjalankan siasatan di tempat kejadian menemui dua kayu beluti yang mempunyai kesan darah dan rambut mangsa dipercayai digunakan sebagai senjata oleh suspek untuk membunuhnya.

Beliau berkata, mayat mangsa sudah dihantar ke Hospital Sungai Buloh untuk dibedah siasat.

“Kami masih menunggu hasil laporan bedah siasatan daripada hospital untuk mengenal pasti sama ada benar mangsa dirogol dan punca kematiannya.

“Orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian pembunuhan itu atau kehilangan ahli keluarga boleh menghubungi kita atau mana-mana balai polis berhampiran untuk membantu siasatan dan membuat pengecaman,” katanya.

Difahamkan, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan.

Polis juga turut meminta orang ramai yang melihat atau mempunyai maklumat mengenai kejadian itu tampil membantu polis dalam menyelesaikan kes itu.

* Gambar sekadar hiasan.

Berkaitan:
* Gadis nyaris diperkosa bekas banduan
GUA MUSANG: Seorang gadis berusia 22 tahun nyaris menjadi mangsa rogol seorang bekas banduan dipercayai menggunakan taktik pukau sebelum memperdaya mangsa kononnya terkena buatan orang.
Dalam kejadian kira-kira jam 9 pagi itu, gadis terbabit yang baru selesai bertugas di sebuah kedai 24 jam di bandar Gua Musang, dihampiri lelaki berusia 30-an itu memaklumkan dia terkena buatan orang sebelum menawarkan diri untuk membantu. 

Gadis itu kemudian diperdaya lelaki berkenaan ke masjid berdekatan kononnya untuk mengubatinya.

Bagaimanapun, perbuatan lelaki berasal dari Marang, Terengganu itu dikesan sepasukan Skuad Amru bersama penguat kuasa Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Kelantan (JAHEAIK) yang menyerbu masjid berkenaan selepas menerima maklumat orang ramai mengatakan ada pasangan berkhalwat di situ.

Pegawai Agama Jajahan Gua Musang, Anuar Hashim berkata, sebaik tiba di lokasi, lelaki terbabit sedang menjampi sesuatu sambil memegang bahu gadis itu...

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH