Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Khamis, 14 Mei 2009

PILIHAN RAYA DI PERAK?


Tiba-tiba terbaca berita terkini tentang krisis politik di Perak. Benar atau tidak belum tentu lagi. Jika benar, alhamdullilah akhirnya krisis yang tidak sepatutnya berlanjutan ini bakal berakhir selepas terbentuknya kerajaan yang akan dipilih oleh rakyat Perak nanti. BN atau Pakatan Rakyat, biarlah rakyat Perak yang menentukan. Itulah yang sewajarnya, bukan mahkamah yang sepatutnya menentukan kerajaan yang bakal menerajui negeri Perak. Jika sekadar khabar angin, sekurang-kurangnya khabar angin itu memberikan sedikit harapan kepada rakyat yang sudah mual dengan apa-apa yang berlaku di negeri Perak.

"Malaysian public.
Thursday, May 14, 2009
BREAKING NEWS: UMNO's Giving In. Will Call for By-Election in Perak

This is an info i received from my source within UMNO. It seems that UMNO has decided to give in to mounting pressure calling them to dissolve the Perak Assembly and call for fresh elections. Announcement will be made within this week or next week, according to my source.

Apparently, UMNO realizes that the more that delay this issue, the bigger the negative effect it will have on UMNO and BN. The longer this crisis continues, the worst it gets for UMNO's national profile and intra-BN relations, according to my soruce.

My source elaborates that UMNO is reeling from internal pressure within Barisan Nasional in which component parties are calling for UMNO's head. This scandal will result in them losing more of what little left of their credibility with their electorate.

The Palace is also under tremendous amount of pressure and they too are losing credibility day by day. They too would like to see this issue resolved amicably. If this persists, they will not be respected by anyone in the state or outside. And all this because of UMNO's refusal to go back to the people.

International pressure is also slowly rising. Malaysia's good name is being smeared due to the 7th May incident. Openly, the government is seen as being disrespectful to rule of law, democracy and separation of powers. It's will effect us economically in the long run as investors do not want to invest in countries whose governments are not interested in rule of law.

UMNO also wants to stop the court process from continuing. As long as the battle continues in the courts, the credibility of our courts will also suffer.

So in order to save itself from being abandoned by their allies and prevent economic catastrophy in Malaysia and not to mention a total wipe-out in the next General Election, UMNO has decided to bite the bullet and call for by elections.

My source also say that UMNO is not confident of recapturing the state should the by-election be called. The most they say they can hold on to is 15 Malay seats. But it's better than losing the entire country to Pakatan Rakyat.

I hope my source is right as so far all of the Perak Revelations that Malaysiawaves have proven to be correct i.e. Malaysiawaves was the only blog that predicted the crossing over of a DAP rep when all attentions were concentrated on the 2 PKR reps.

Let's pray that Najib Tun Razak does the right thing.

TQ

Tulang Besi
" - http://www.malaysiawaves.com

  1. Pak Jay

    Aku tak percaya Pak...
    Apa yang aku tahu Umno itu penakut deh....

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Khamis, Mei 14, 2009 3:00:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH