Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, , , ,

Rabu, 17 Jun 2009

APABILA NAJIB-NASHARUDIN SEIA SEKATA & SALING IKHLAS


NAJIB:

"Datuk Seri Najib berkata beliau melihat PAS ikhlas dalam cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan seperti yang telah disuarakan oleh Presiden parti itu Datuk Seri Abdul Hadi Awang....

"Umno sentiasa bersikap terbuka dan bersedia untuk mendengar dan menimbang apa-apa cadangan yang dikemukakan oleh Pas."

"Kita kena risik-risik dulu. Macam kita nak kahwinlah, kena risik-risik dulu. Jadi tak jadi, kita tengoklah. Takdir menentukan, apa bentuk kita tak tahu lagilah."

"Kita tengok pada bentuk kerjasama yang sesuai. Selepas itu, kita boleh bincang. Tak ada masalah.
" Lanjut di sini.

NASHARUDIN:
"Pendirian kita sepertimana tuan-tuan sedia maklum, PAS sentiasa membuka ruang untuk berbincang dengan sesiapa sahaja. Ini adalah keputusan yang dibuat di Muktamar Ipoh pada tahun lepas dan perkara itu disebut sekali oleh Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ucapan dasar beliau dan saya rasa isu PAS masuk Umno, masuk Barisan Nasional (BN) tidak berbangkit sama sekali."

"Ini pendirian yang kita ambil, sedia berbincang dengan sesiapa pun dan itu pun keputusan muktamar, sudah tentulah kalau kita tutup ruang untuk adakan perbincangan ini, sedangkan kita rasa kita ada peranan yang boleh mainkan untuk bantu bangunkan negara ini."

"Respon (kali ini) yang saya rasa pertama kali agak serius daripada Perdana Menteri, dan saya sendiri bawa balik ke Presiden parti sendiri. Saya tidak boleh cakap bagi konteks parti."

"Kita tidak boleh buat keputusan secara individu. Muktamar merupakan pihak berkuasa tertinggi.
" Lanjut di sini.

AGAK-AGAKNYA, BAGAIMANA PAS DAN UMNO HENDAK BERTANDING DI MANEK URAI NANTI JIKA KEDUA-DUA PARTI INI SUDAH MAHUKAN "PERPADUAN"? BUKANNYA SAYA BENCI AKAN PERPADUAN, CUMA AGAK KELIRU DENGAN PERPADUAN YANG DIMAKSUDKAN. SATU PARTI DI PIHAK SINI, SATU LAGI PARTI DI PIHAK SANA. SEKEJAP BERSENDA GURAU, SEKEJAP TUDUH-MENUDUH DALAM CERAMAH DAN KENYATAAN AKHBAR. BUKANKAH PELIK? KALAU MAHUKAN PERPADUAN MAKA KEDUA-DUA PARTI INI MESTILAH DI BAWAH SATU PAYUNG, BUKANNYA DI BAWAH PAYUNG YANG BERLAINAN.

TERFIKIR-FIKIR JUGA MUNGKIN DI MANEK URAI NANTI, CALON KEDUA-DUA PARTI INI SALING MENOLONG KETIKA BERKEMPEN. CERAMAH KEMPEN SUDAH TENTULAH TIADA MENYENTUH@MEMBURUKKAN PARTI "LAWAN". SUDAH TENTULAH KANDUNGAN CERAMAH PULA MENYENTUH TENTANG AGENDA PERPADUAN YANG DICANANG-CANANGKAN. MUNGKIN JUGA CALON PAS AKAN BERUCAP DI PENTAS UMNO, MANAKALA CALON UMNO PULA AKAN BERUCAP DI PENTAS PAS. TIDAK MUSTAHIL KEDUA-DUA CALON INI SALING BERPIMPIN TANGAN MENUJU KE PUSAT MENGUNDI. JIKA TIDAK, APA GUNA BERCAKAP TENTANG PERPADUAN JIKA KEDUA-DUA BELAH PIHAK SALING MENUDUH ATAU MENYELONGKAR KEBURUKAN/PENYELEWANGAN PARTI "LAWAN" MASING-MASING?

JIKA PAS MAHU BERPADU, LEBIH BAIKLAH PKR @ DAP SAHAJA YANG BERTEMPUR DENGAN UMNO, KERANA DALAM SESUATU PERTEMPURAN AGAK JANGGAL DAN PELIK DUA ORANG KAWAN YANG SALING BERPADU MAHU MENUMPASKAN ANTARA SATU DENGAN YANG LAIN.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH