Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Ahad, 28 Jun 2009

DEBAT: NIK AZIZ lwn NAJIB & LIM KIT SIANG lwn ONG TEE KEAT


Belum pun cabaran debat Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat disahut oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, hari ini tokoh DAP, Lim Kit Siang dalam blognya mencabar Menteri Pengangkutan Datuk Ong Tee Keat yang juga Presiden MCA untuk berdebat tentang Skandal PKFZ. Lim dalam blognya menegaskan:

I challenge Ong to a series of five public debates in Kuala Lumpur, Ipoh, Penang, Malacca and Johore Baru on the RM12.5 billion PKFZ scandal where he could be assisted by former Transport Ministers Tun Dr. Ling Liong Sik and Datuk Seri Chan Kong Choy as well as former Port Klang Authority (PKA) Chairmen Tan Sri Ting Chew Peh, Datuk Yap Pian Hon and Datuk Seri Chor Chee Heung.

Ong had often boasted that he is not afraid of any public debate with any person on any subject. My first question to him today is whether he dare to accept this challenge to five public debates on the PKFZ scandal in Kuala Lumpur, Ipoh, Penang, Malacca and Johore Baru. Once he dare to say yes, I will appoint my representative who can finalise with his representative on the date, time and venue for the series of five public debates on the RM12.5 billion PKFZ scandal. Lanjut di sini


Sebelum itu, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat menegaskan bahawa beliau bertekad untuk berdepan secara terbuka dengan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Razak menerusi "mujadalah"(debat) tentang beberapa persoalan yang menyentuh Islam serta kenyataan beliau yang menyamakan UMNO dengan komunis dan ajaran sesat Ayah Pin. Respons TG juga berkaitan dengan beberapa kritikan yang dilemparkan terhadapnya termasuklah daripada ulama pro-UMNO selepas beliau menentang secara terbuka terhadap usaha sekerat dua pemimpin PAS untuk berbincang dengan UMNO tentang idea Kerajaan Perpaduan dan laporan polis yang dibuat terhadapnya oleh Pemuda UMNO. Beliau menegaskan:

"Hari ini saya nak beritahu bahawa saya sudah siapkan draf surat khusus untuk Presiden Umno.

"Saya nak minta Presiden Umno berdepan dengan saya bulat-bulat, secara terbuka, tidak secara sulit kerana perkara ini telah terbuka secara umum sejak 1951, tak habis-habis.

"Saya mahu penjelasan kerana apa Umno tolak Islam dan kerana apa Umno lawan PAS sedangkan PAS ini guna Islam (dalam dasar parti, perjuangan dan pemerintahannya).

"Saya nak tahu, tak kena di mana (ajaran) Islam menyebabkan Umno menolak Islam, sebaliknya guna (mengambil sistem) sekular dan kebangsaan.

"Saya berhasrat benar-benar ingin tahu kenapa Umno yang sudah Islam 500 tahun, Melayu pun sudah Islam 500 tahun, menolak Islam, sedangkan Islam menyebut, 'rahmatan lil-'aalamin', rahmat bagi seluruh dunia, bukan laknatan." Lanjut di sini.


BERANIKAH MEREKA MENYAHUT CABARAN DEBAT ITU?
SAMA-SAMALAH KITA TUNGGU&LIHAT DAN SETERUSNYA MENILAI "KEJANTANAN" DUA ORANG TOKOH KERAJAAN BN ITU NANTI.

KEMAS KINI:
Mungkinkah kenyataan di bawah ini akan dijadikan alasan terbaik oleh PM untuk tidak menyahut cabaran TG Nik Aziz?
* Cabaran debat Nik Aziz, Najib tidak perlu - Tengku Adnan
* Tun Abdullah: Lebih baik berbincang daripada berdebat
* Jangan layan Nik Aziz
* Buang masa debat dengan Nik Aziz - Dr. M

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH