Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 28 Ogos 2009

DR CHUA SOI LEK BERTANYA...



WAJARKAH SAYA DIPECAT?



  • DATUK Seri Dr. Chua Soi Lek menyifatkan kedudukannya kini lebih teruk jika dibandingkan dengan keadaan sewaktu beliau melepaskan semua jawatan dalam kerajaan dan parti pada awal tahun lalu.



  • Bekas Timbalan Presiden MCA itu berkata, walaupun sudah melepaskan semua jawatannya pada 2 Januari tahun lalu, namun beliau pada masa itu masih seorang ahli parti.



  • ‘‘Namun hari ini, saya tidak lagi mempunyai parti. Jadi kedudukan saya hari ini lebih teruk berbanding sewaktu saya meletakkan jawatan,’’
    kata Soi Lek.


  • Veteran MCA, Tan Sri Michael Chen Wing Sum mempersoalkan kenapa tindakan ke atas Soi Lek baru diambil sedangkan skandal seks Soi Lek telah berlalu hampir dua tahun lalu.




  • KUALA LUMPUR 27 Ogos – Datuk Seri Dr. Chua Soi Lek menyifatkan kedudukannya hari ini lebih teruk jika dibandingkan dengan keadaan beliau sewaktu melepaskan semua jawatan dalam kerajaan dan parti awal tahun lalu.

    Bekas Timbalan Presiden MCA itu berkata, sekurang-kurangnya sesudah melepaskan semua jawatan pada 2 Januari tahun lalu, beliau pada masa itu masih seorang ahli parti.

    “Saya berkhidmat kepada MCA sebagai Pengerusi Bahagian sejak 1985. Pada 2 Januari 2008 sewaktu meletakkan semua jawatan dalam parti, saya masih seorang ahli MCA.

    “Namun hari ini, saya tidak lagi mempunyai parti. Jadi, kedudukan saya hari ini lebih teruk berbanding sewaktu saya meletakkan jawatan,” katanya dalam laman blog beliau yang boleh diakses di http://drchua9.blogspot.com.

    Majlis Presiden MCA malam tadi menerima cadangan Jawatankuasa Disiplin untuk memecat Soi Lek berkuat kuasa serta merta berikutan penyebaran video skandal seks membabitkannya pada penghujung 2007.

    Berikutan skandal berkenaan, Soi Lek pada 2 Januari tahun lalu melepaskan semua jawatan parti dan kerajaan.

    Bagaimanapun bekas Menteri Kesihatan itu membuat kejutan apabila memenangi jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan parti Oktober lalu.

    Sementara itu, Soi Lek turut mempersoalkan sama ada pemecatan beliau malam tadi akan memulihkan imej MCA.

    Katanya, beliau juga tidak menyedari Jawatankuasa Disiplin MCA yang diketuai seorang peguam yang meningkat tua (Datuk Ng Cheng Kiat) layak mencadangkan penyingkirannya selepas 21 bulan beliau meletak jawatan di atas sebab yang sama.

    Dengan nada sinis Soi Lek berkata, sekiranya ada peruntukan untuk membolehkan beliau dijatuhkan hukuman mati, sudah tentu jawatankuasa itu tidak teragak-agak untuk mencadangkan beliau dihadapkan ke tali gantung.

    “Alasannya amat ketara kenapa saya perlu dipecat. Bagaimanapun adakah pemecatan saya akan memulihkan imej MCA?

    “Saya perlu membuat andaian bahawa Presiden masa ini (Datuk Seri Ong Tee Keat) sesuci dan sejernih kristal. Hanya masa yang akan menentukannya,” tegas beliau.

    Menyedari ramai yang ingin mengetahui aktivitinya selepas ini, Soi Lek memberitahu beliau akan memenuhi masanya selaras dengan status tidak berparti, mungkin dengan membaca semua kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS) yang diterima tanpa henti sejak malam tadi.

    Jelasnya, wartawan juga tidak putus-putus ‘mengganggu’ namun beliau menganggapnya sebagai pengalaman yang melucukan dan menyeronokkan.

    “Keluarga dan sahabat saya akan mengambil cuti pendek, saya perlu menikmati status tidak berparti ini, berilah saya peluang untuk berehat.

    “Orang lain mungkin berkata saya akan bekerja keras tapi sebagaimana kebiasaan saya menghadapinya dengan tenang, semoga saya dipanjangkan umur untuk menyaksikan satu lagi hari lain dan ‘pertarungan’ lain,” katanya.

    Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

    Leave a comment

    Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

    Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

    Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

    PERHATIAN:
    Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

    Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

    Terima kasih.

    BAGASI KIRIMAN TERKINI

    BAGASI KIRIMAN

    PERHATIAN

    Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

    Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
    semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

    Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

    Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

    PENAFIAN:
    Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

    -tayadihmaysia@yahoo.com







    TERIMA KASIH