Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Jumaat, 7 Ogos 2009

PENANGKAPAN KETUA LTTE: BERITA YANG MANA BENAR?


(Selvarasa Pathmanathan
Foto: AP)

BERITA 1:

Tamil Tiger leader "not arrested in Thailand"


[THE NATION THAI] 7 August - Selvarasa Pathmanathan, a new leader of the Liberation Tigers of Tamil Eelam (LTTE) was arrested Malaysia, not Thailand as earlier reports, a high-ranking Thai security source said Friday (August 7).
Selvarasa was arrested from his residence in Kuala Lumpur recently, the source said, adding Thai Prime Minister Abhisit Vejjajiva was already informed of the information.

Earlier foreign news reports said that Selvarasa, leader of LTTE, Sri Lanka's recently defeated Tamil Tiger separatists, was captured in Thailand.
The source said that he was whisked from Kuala Lumpur back to Sri Lanka for further questioning.
Selvarasa assumed the leadership of LTTE overall following the death of its supreme leader, Velupillai Prabhakaran, in the separatist organisation's last stand against Sri Lankan security forces in mid-May.
Meanwhile, Thailand's Special Branch police chief Theeradej Rodphothong said the LTTE head was captured in Singapore, not in Thailand.
Lt Gen Theeradej noted that Thailand was mentioned in the news report becuase the LTTE head formerly had a Thai wife and he usually moved among three Southeast Asian countries - Thailand, Malaysia and Singapore.
The Thai premier earlier said that he was informed of the matter late Thursday (August 6) night and he had assigned the security agencies to seek more details.
Acting government spokesperson Panitan Wattanayakorn said an initial report said that Selvarasa had travelled in and out of Thailand but it was not identified where he was arrested.
Panitan, however, noted that Selvarasa reportedly was married to a Thai and lived in the northern part of the country.



BERITA 2:


Tiada maklumat ketua Harimau Tamil ditahan di KL: PM

[BERITA HARIAN] 7 Ogos - Datuk Seri Najib Razak berkata, kerajaan belum ada maklumat berkaitan laporan ketua pemberontak Harimau Tamil Sri Lanka yang baru, Selvarasa Pathmanathan ditahan di Malaysia, semalam.

Perdana Menteri berkata demikian bagi mengulas laporan agensi berita asing bahawa Pathmanathan yang menjadi buruan Interpol kerana menyeludup senjata api, ditahan di sebuah negara luar yang kemudiannya dipetik sebagai Malaysia.

Penahanan Pathmanathan dilaporkan dilakukan unit perisikan tentera negara ini sebelum dihantar ke Colombo untuk diserahkan kepada pihak berkuasa di sana.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH