Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Ahad, 22 November 2009

ALAT PENGUKUR ZAKAR


Pautan di bawah ini berkisar tentang usaha mencegah AIDS di Thai. Antara usaha yang sedang dilaksanakan di sana termasuklah melancarkan alat pengukur zakar pakai buang. Tujuan alat pengukur ini dicipta adalah untuk memudahkan orang lelaki mengenal pasti saiz zakar masing-masing.

Mengapa? Dengan mengetahui saiz zakar yang tepat maka mudahlah mereka membeli kondom yang sesuai dengan saiz mereka. Mengapa? Menurut Dr Somyos Kittimankhong, saiz kondom yang tidak sesuai akan menyebabkan kondom itu tercabut atau mengurangkan nikmat semasa hubungan seks, manakala kondom yang terlalu kecil pula akan menyebabkan ketidakselesaan kepada pemakai.

Katanya lagi, saiz kondom yang kurang sesuai merupakan faktor yang menyebabkan lelaki tidak mahu memakai kondom semasa aktiviti seks. Tambahnya lagi, keengganan lelaki memakai kondom menyebabkan AIDS mudah tersebar. Yang menariknya, kata Dr Somyos, tep pengukur zakar itu hanya sepanjang 49 hingga 56 milimeter (4-5 cm), cukup untuk mengukur "saiz standard zakar orang Thai".

Itu cara orang bukan Islam di Thai. Bagi orang Islam, cara paling berkesan untuk mencegah AIDS ialah jangan berzina dan melakukan seks secara rambang. Mudah! Bagi yang taat kepada perintah Allah, insya-Allah selamat. Bagi yang ingkar, maka Islam telah meyediakan hukuman syariah untuk mendidik manusia. Itulah sebab Islam tegas menghalang umatnya berzina, malah hukuman hudud bagi perlakuan ini amat tegas dan berat kerana Allah SWT Maha Mengetahui kesan perlakuan keji tersebut kepada manusia.

Namun, malang, ada sesetengah golongan "cerdik pandai" menegaskan bahawa hukuman sebat dan rejam itu kejam. Mereka lebih rela membaca di dada akhbar tentang kes zina di sana-sini serta penyebaran wabak penyakit berkaitan dengan zina daripada berjuang untuk melaksanakan hukum Allah di muka bumi ini. Malang juga apabila akal yang diberikan oleh Allah SWT gagal dipandu oleh mereka untuk mengkaji sebab Allah SWT menyuruh manusia berpegang pada hukuman hudud.

Lanjut dan detail, sila baca pautan artikel di bawah.

[DC] Men's instinctive concern over penis size will soon be discussed more openly, or even boasted about in Thailand, with the soon to be introduced official penis measuring device.
The device, a disposable paper measuring tape which is about to be launched under the Public Health Ministry's "Condom for All" campaign, will tell guys which size condoms will give them the best comfort and protection.
The tape records widths of between 49 and 56 millimetres - covering the "Thai penis size standard", said Dr Somyos Kittimankhong of the Department of Disease Control's (DDC) anti-Aids division.
The Nation reported that he, however, did not mention how men with smaller or larger sized members could take part in his department's upcoming survey of penis sizes.
The campaign was launched in response a spike in the number of gay men and sex workers contracting HIV.
A 200 million Baht (RM20 million) budget has been approved for a countrywide drive to give away free condoms to gay men and males and females aged 1525, with a special focus on ensuring that people wear the rightsize protection.
"Larger size condoms can slip off or deaden the pleasure during sex, while smaller ones will cause discomfort to wearers.
"These factors dissuade people from using condoms - which encourages the spread of HIV/Aids," said Dr Somyos.
"Making goodfitting condoms available will be useful in dealing with the reemerging HIV/Aids problem as well as promoting the widespread practice of safe sex in Thailand," he said.
The DDC's statistics showed that HIV infection rates among gay men going for testing were 17 per cent in 2003, 28 per cent in 2005 and 32 per cent in 2007, a rise that has prompted warnings of a second wave of HIV/Aids infection.
The campaign is aimed at cutting infection rates in half by 2011.
Once approved, more than 7,000 district administrations will be asked to participate in promoting the practice of safe sex and in distributing the free condoms.- The Nation/ANN

  1. Apa hang ni, hujan-hujan keluar bab pakai ukur-ukur bagai. Kenapa? lain musim lain ukuran ka? ha ha ha.

    gravatar Comment by geraugebang @ Ahad, November 22, 2009 10:19:00 PG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH