Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Khamis, 12 November 2009

Inikah "PENDEDAHAN" Yang Dimaksudkan Oleh Syed Kickdefella?



Saya salin dan tampalkan di sini dari SayNoToMunafiqeen. Adakah ini termasuk dalam perkara yang mahu didedahkan oleh Syed Kickdefella?

Pertama - Isu umrah


Umrah ini bukanlah atas usaha Ir Arifahmi tetapi lebih merupakan anugerah TG Hj Nik Aziz kepada seorang individu yang bertungkus lumus membantu kerajaan Kelantan untuk mewujudkan model perbankan Islam yang benar benar Islamik.

Individu ini dengan rela hati tanpa meminta sebarang bayaran telah sanggup untuk memperkenalkan PMBK kepada Kuwait Finance House di Kuwait bagi mendapatkan model perbankan Islam yang diamalkan di sana.

Sebagai balasan, kerajaan negeri Kelantan bersetuju untuk menaja kos umrah individu terbabit dan perkara ini diputuskan di dalam mesyuarat dan bukannya diputuskan di rumah oleh TG Hj Nik Aziz dan Ir Arifahmi.

5 orang telah berangkat ke Kuwait dan 3 orang daripadanya telah pulang ke Malaysia selepas selesai urusan perbincangan dengan Kuwait Finance House.

Dalam masa yang sama, TG Hj Nik Aziz sedang menunaikan umrah di Makkah dan individu terbabit berhajat untuk turut serta dengan TG Hj Nik Aziz di Makkah.

Adan orang berbudi, takkanlah Ir Arifahmi nak biarkan individu tersebut terbang berseorangan ke Makkah? Maka, atas dasar adab dan hormat, Ir Arifahmi menemani individu terbabit ke Makkah dan menunaikan umrah bersama sama dengan rombongan TG Hj Nik Aziz.

Isunya, kos umrah itu bukan dibuat secara peribadi tetapi dibuat di dalam mesyuarat dan diminitkan.

Jadi, tidak timbul soal penyalahgunaan kuasa atau penyelewengan kewangan.

Wallahu a'lam.

Kedua - Isu memberikan tekanan kepada kakitangan yang mendedahkan penyelewengan kepada SPRM

Sebelum ini, kickdefella mendakwa dirinya dianiaya kerana beliau bukanlah individu yang menyalurkan maklumat kepada SPRM.

Tetapi, jika diteliti penjelasan kickdefella, beliau begitu membela kakitangan PMBK terbabit. Sekiranya beliau mendakwa kakitangan tersebut bukan beliau, kenapa beliau tidak dedahkan sahaja nama kakitangan tersebut kepada TG Hj Nik Aziz supaya namanya dapat dibersihkan?

Soalnya, bukan laporan yang dibuat kepada SPRM. Soalnya adalah laporan palsu serta tuduhan palsu yang dibuat kepada SPRM.


Ketiga - Isu dihalau daripada pejabat

Isu ini perlu dilihat dalam konteks keseluruhan dan bukan hanya dalam konteks kickdefella "dihalau" keluar daripada pejabat.

Secara ringkasnya begini : -

Pihak PMBK dan Persatuan Peniaga yang menaungi para peniaga di Pasar Besar MPKB pada awalnya telah bersetuju dengan syarat syarat pemindahan dan telah bersetuju untuk berpindah seperti mana yang telah diputuskan.

Namun, atas hasutan dan tangan tangan jahat kickdefella dan seorang Exco, para peniaga ini telah menuntut perkara baru yang tidak terkandung di dalam perjanjian awal.

Pihak yang mahu mencalarkan imej PMBK amnya dan imej Ir Arifahmi khususnya telah menghasut pihak peniaga untuk mengadakan demonstrasi di hadapan bangunan PMBK atas alasan Ir Arifahmi enggan bertemu para peniaga.

Untuk pengetahuan, pada tarikh tersebut, Ir Arifahmi perlu menguruskan satu urusan melibatkan PMBK Sawit di Gua Musang dan meminta agar perjumpaan itu ditetapkan pada suatu tarikh yang lain.

Kesempatan ini telah diambil oleh Exco yang "tak sabar sabar untuk jadi MB Kelantan" untuk menerima "kunjungan" para peniaga terbabit. Exco ini dengan penuh angkuh membawa para peniaga ini ke Bilik Mesyuarat PMBK dan pencerobohan beliau ini telah dihalang oleh beberapa pihak.

Walaupun beliau seorang Exco, namun itu tidak bererti beliau boleh melakukan apa sahaja yang beliau suka di PMBK.

Walaupun telah dihalang, Exco terbabit telah berjaya masuk ke dalam Bilik Mesyuarat bersama sama lebih kurang 20 orang peniaga dan beliau sendiri telah mengunci pintu Bilik Mesyuarat daripada dalam.

Hasilnya, kickdefella dan beberapa orang peniaga lagi telah gagal masuk dan telah diarahkan keluar daripada bangunan PMBK.

Staff PMBK tidak pernah mengunci Bilik Mesyuarat tersebut seperti mana yang didakwa oleh pihak tertentu. Kickdefella pula bukanlah dihalau daripada pejabatnya tetapi dihalang masuk ke Bilik Mesyuarat PMBK atas alasan "onar" yang ingin dilakukannya.

Jadi, soal beliau dihalau ini tidak timbul sama sekali.


Keempat - Isu pejabat beliau diberikan kepada pegawai yang lain tanpa dimaklumkan kepada beliau.

Bilik itu sememangnya diperuntukkan kepada beliau dan beliau amat jarang masuk ke pejabat tersebut sejak zaman CEO PMBK yang lama lagi.

Sehubungan dengan itu, akibat daripada ruang yang terhad dan pertambahan beberapa orang pegawai, maka ruang pejabat beliau telah dikecilkan bagi memberi ruang pejabat kepada seorang pegawai baru.

Tidak lama selepas itu, oleh kerana kickdefella tetap tidak menunjukkan minat untuk hadir ke pejabat, maka ruang yang masih berbaki itu pun telah dijadikan ruang pejabat untuk seorang lagi pegawai baru.

Walaupun ruang pejabat beliau telah diberikan kepada pegawai baru dan kickdefella tetap tidak hadir ke pejabat, namun gaji kickdefella tetap dibayar dan tidak pernah tertunggak.

Hatta, walaupun kontrak beliau telah ditamatkan serta merta, namun baki gaji beliau yang berjumlah lebih RM20 ribu tetap dibayar menerusi sekeping cheque bertarikh 9 Nov 2009 yang dikepilkan bersama sama dengan surat penamatan kontrak yang diterima beliau.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH