Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Jumaat, 4 Jun 2010

LIWAT II: Tangguh 14 Julai, Dokumen Tidak Dibekalkan kepada Peguam Bela


Perbicaraan ditangguhkan. Doktor hebat ini menggunakan pelincir (KY Jelly) ketika memasukkan alat untuk memeriksa jubur pelakon utama. Bukankah pelincir yang sama boleh dikatakan sebagai pelincir yang digunakan oleh peliwat pelakon utama drama ini? Saya petik:
[Justice For All] Mahkamah mula bersidang pada jam 9:54 tadi. Pendakwa raya, Datuk Mohd. Yusof memohon kebenaran mahkamah memanggil saksi, doktor pakar bedah am HKL, Dr. Mohd. Razali Ibrahim ke kandang saksi, angkat sumpah dalam bahasa Inggeris.

Dan prosiding hari ini dibuat dalam bahasa Inggeris.

Dr. Mohd. Razali menerangkan kepada mahkamah bidang tugas atau skop tugas beliau yang membabitkan bahagian tubuh dari leher ke bawah.

Dr. Mohd. Razali berkata, semua peralatan yang digunakan untuk tujuan pemeriksaan Mohd. Saiful telah distreril (nyah kuman).

'' protoscope & equipment used to examine Saiful already sterilised''

Beliau turut mengulang kenyataan semalam, peralatan yang dimasukkan melalui dubur Mohd. Saiful untuk tujuan pemeriksaan, disapu dengan K.Y. gel terlebih dahulu sebagai pelincir (melincinkan).

Razali berkata sesetengah cecair yang digunakan mungkin akan membawa sedikit kemudaratan di bahagian yang di sapu

Pendakwa raya turut bertanyakan adakah sayfoooooool punya tu disumbat dengan plastik? Dr itu memberitahu tidak.

------------------------------------

[MK] Peguam Karpal Singh memberitahu mahkamah bahawa hari ini pasukan pembela telah mengemukakan notis usul, yang disokong oleh afidavit, untuk mendapatkan akses kepada dokumen-dokumen tertentu. Usul tersebut adalah untuk mendapatkan dokumen tambahan mengenai nota klinikal, laporan, bahan dan spesimen.


Menurutnya, Mahkamah Persekutuan telah memutuskan bahawa pihak pembela boleh memohon untuk mendapatkan dokumen-dokumen tersebut pada mana-mana tahap prosiding, dan kerana itulah pihak pembela melakukannya sekarang.

Hakim Datuk Mohamad Zabidin membenarkan soal balas terhadap Dr Mohd Razali ditunda kepada 14 Jun untuk mendengar permohonan tersebut.

8.40am: Wartawan yang menunggu di luar Mahkamah Tinggi Jalan Duta dibenarkan masuk ke bilik perbicaraan.

Beberapa polis berpakaian biasa kelihatan merakamkan orang ramai hadir memasuki bilik perbicaraan. Perkara itu dilihat dilakukan sejak beberapa hari lalu. Kira-kira 70 orang berada di galeri awam.

Perbicaraaan kes kontroversi liwat bersambung hari ini dengan pasukan pembelaan akan menyoal-balas pakar daripada Hospital Kuala Lumpur Dr Mohd Razali Ibrahim.
Dr Mohd Razali semalam semalam mengaku bahawa terdapat kesan mani pada sampel yang diambil.
Pihak pembelaan akan dibantu pakar forensik Dr David Wells, profesor kriminologi di University Melbourn yang didatangkan daripada Australia semalam. Dr David juga mengetuai perubatan forensik klinikal di Victorian Institute of Forensic Medicine.
9.36am: Kedua-dua pihak pendakwaan dan pembelaan dan pendakwaan memohon bertemu dengan hakim mahkamah tinggi Mohamad Zabidin Mohd Diah dalam bilik. Tidak jelas tujuan perjumpaan itu.

Bagaimanapun, selepas 10 minit, kedua-dua pihak kini kembali ke bilik perbicaraan. Sehinggga 9.46 pagi, semua pihak masih menunggu ia dimulakan.

9.54am: Mohamad Zabidin Mohd Diah memulakan perbicaraan. Dr Mohd Razali Ibrahim mengambil tempat dan mula ditanya beberapa soalan oleh pihak pendakwaan Mohd Yusof Zainal.

9.55pm: Dr Razali memberitahu mahkamah bahawa pemeriksaannya terhadap pengadu (Saiful) dilakukan menggunakan peralatan yang disteril.

Katanya, semasa pemeriksaan itu, Saiful tidak menunjukkan sebarang tanda terdapat sesuatu dimasukkan ke dalam dubur.

Dr Razali, ketika menjawab soalan Mohd Yusof juga memberitahu lembapan yang ditemui dalam kawasan perianal Saiful boleh disebabkan oleh material berasaskan cecair.

Berkaitan:
*
Kes Anwar Tangguh Pada 14 Julai

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH