Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Jumaat, 11 Jun 2010

Skandal Peterporn: Polis Sahkan Video TULEN


Polis Indonesia mengesahkan bahawa dua video klips yang melibatkan Ariel-Luna Maya dan Ariel-Cut Tari sebagai video tulen dan bukannya hasil rekayasa/"video engineering" pihak tertentu atau aksi orang yang menyerupai wajah mereka. Oleh itu, pihak polis akan memanggil ketiga-tiga selebriti itu untuk siasatan lanjut.

Seperti yang dilaporkan sebelum ini, pihak polis sedang giat menyiasat bagaimana video-video itu disebarkan ke internet sama ada video-video itu diserahkan kepada seseorang atau dicuri atau sebab-sebab lain.

Ariel, Luna Maya, dan Cut Tari sebelum ini telah menafikan bahawa video tersebut memaparkan aksi mereka. Namun, pakar forensik digital internet seperti yang disiarkan dalam blog ini semalam mengesahkan bahawa video itu tulen dan bukannya hasil editan atau "video engineering".

Jadi, kata orang, terlajak perahu boleh diundur, terlajak kelaku negatif buruk padahnya. Persoalan seterusnya sudah tentulah berkisar tentang kewujudan 32 video yang melibatkan vokalis itu dengan wanita lain. Benarkah wujud video-video itu? Benarkah dalam 32 video itu, wujud video-video yang memaparkan aksi Ariel dengan 7 selebriti Indonesia? Jika benar, siapakah mereka? Pengesahan ketulenan video ini sudah tentu meresahkan juga selebriti-selebriti yang terlibat dalam skandal itu. Siapakah dalang yang menyebarkan video-video tersebut? Benarkah Ariel telah diperas ugut sebelum video-video itu disebarkan diinternet?

Saya tidak mahu menyentuh tentang soal hukum. Semua orang tahu bahawa zina itu salah satu dosa besar. Saya hanya mahu menyentuh tentang implikasi penyebaran video-video tersebut yang sudah tentunya akan memberikan kesan kepada individu yang terlibat. Jika individu itu sudah berumah tangga, apakah kesan penyebaran video itu terhadap rumah tangganya? Bagi yang sedang bercinta, apakah pula reaksi pasangannya? Apakah pula perasaan ibu bapa dan sanak saudara mereka? Bayangkan jika suatu hari nanti, anak-anak mereka menonton aksi jijik tersebut di internet? Apakah perasaan mereka apabila rakan-rakan mengejek perlakuan jijik ayah dan ibu mereka? Terlalu banyak implikasi apabila video seks terutamanya yang melibatkan individu ternama tersebar di internet.

Malah, video-video yang tersebar di internet pasti akan tersebar sampai bila-bila. Walaupun mereka memadamkan seribu video itu diinternet, namun perlu diingatkan bahawa mungkin ada puluhan ribu lagi video itu di ruangan maya. Dunia pernah digemparkan dengan penyebaran video seks Pamela - Tommy Lee, Kim Kardashian - teman lelaki, Paris Hilton - Rick Solomon, begitu juga beberapa skandal seks artis Malaysia, Thailand,  dan Hong Kong. Walaupun sudah bertahun-tahun, namun video-video itu masih tersebar dan ditonton oleh orang ramai. Selagi ada internet, selagi itulah video-video itu bertebaran di ruangan maya itu.

Oleh itu, sebelum melakukan perbuatan yang dilarang, pertama ingatlah Allah, kemudian ingatlah implikasinya. Mungkin sesetengah orang yakin perbuatan itu dapat disorok, namun cuba fikirkan jika Allah mahu membongkarkan perbuatan jijik mereka, sudah tentu perbuatan itu akan terbongkar bak kata peribahasa: sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh ke tanah jua!

Saya petik:

[JG] The National Police said on Thursday that three popular artists, not lookalikes, were involved in controversial sex videos currently circulating online.
“The people in the videos are down on our list to be summoned,” National Police chief of detectives Comr. Gen. Ito Sumardi told reporters.
He was referring to the lead vocalist of pop group Peterpan, Ariel, presenter and actress Luna Maya, and Cut Tari, also an actress and presenter.

A steamy sex video believed to involve Ariel and Luna was the first to surface, on June 4, followed a few days later by a video believed to feature Ariel and Cut Tari.

Ito said the police were in contact with lawyers for the three celebrities, who have been summoned to appear on Tuesday.

“According to our experts, based on the two video clips we have, the videos are genuine and not fabricated,” he said.

Ito said that unless the three were found to have intentionally distributed the videos, they would only be questioned as witnesses.

“If they intentionally distributed the videos, we can charge them under the IT or antipornography laws,” he said.

The officer emphasized that the focus of police investigations was determining how the videos found their way online.

He said police would try to determine “whether they gave the videos to somebody or whether they were stolen or what.”

One thing that was without doubt, Ito said, was that police would take firm action against whoever had distributed the videos online.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH