Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, , , ,

Jumaat, 30 Mac 2012

[Gambar/Video] Gadis Dirogol Bergilir-gilir, Dicekik, & Dibakar Akhirnya Meninggal Dunia



Berita Agensi melaporkan seorang gadis Ukraine berusia 18 tahun meninggal dunia semalam setelah hampir tiga minggu peristiwa dia dirogol bergilir-gilir, dicekik, dan dibakar oleh sekumpulan pemuda. Kes yang menggemparkan Ukraine itu dilabel sebagai antara jenayah paling kejam yang pernah berlaku di negara itu.

Makar Oksana telah diperlakukan dengan kejam oleh tiga pemuda yang kemudiannya mencampak mangsa di suatu kawasan pembinaan dalam suatu serangan di bandar Mykolayiv, selatan Ukraine  pada 10 Mac lalu, jelas pendakwa.


Mangsa yang dijumpai oleh orang awam yang melalui kawasan pembinaan itu kemudiannya dimasukkan ke hospital dengan 55 peratus kesan terbakar dan berada dalam keadaan kritikal. Kecederaan serius yang dialami mangsa telah memaksa pihak hospital memotong kaki dan lengannya.



Oksana Makar akhirnya meninggal dunia akibat kecederaan parah di sebuah hospital pakar di bandar timur Donetsk. Jantungnya berhenti berdegup selepas pendarahan berlaku di bahagian paru-parunya walaupun pihak hospital telah melakukan tiga percubaan untuk memulihkannya, kata Fistal Emil, Ketua Perubatan Pusat Donetsk Burns.

"Bayangkan. Mangsa telah dicekik dan mereka (penyerang) fikir dia telah meninggal dunia. Jadi, mereka membakarnya. Dia terbaring di sana selama 10 jam dalam cuaca sejuk beku dan menghidu kesan pencemaran di kawasan tersebut," kata Fistal.

Kes itu telah mencetuskan kemarahan rakyat Ukraine, mendedahkan ketidakcekapan pihak berkuasa dalam menguatkuasakan undang-undang dan tahap masalah sosial di bandar-bandar perindustrian seperti Mykolayiv yang dibelenggu masalah dadah dan AIDS.

Salah seorang penyerang Oksana dikatakan menyewa sebuah flat yang menjadi lokasi mangsa dirogol dan dicekik, sebelum dibakar dalam usaha untuk menutup jejak mereka.

Media Ukraine mendakwa penyerang yang terlibat adalah anak golongan atasan yang mempunyai hubungan dengan pihak berkuasa tempatan. Walau bagaimanapun, nama-nama mereka belum lagi diumumkan kepada media secara rasmi.

Ketiga-tiga suspek telah ditangkap pada 11 Mac tetapi pihak berkuasa telah membebaskan dua daripada suspek. Tindakan tersebut telah mencetuskan demonstrasi penduduk tempatan serta kumpulan feminis Femen yang mengadakan bantahan topless di pejabat am pendakwa Ukraine di Kiev.

Selepas bantahan tersebut, dua lelaki itu ditahan semula pada 13 Mac lalu. Dua suspek kemudiannya didakwa atas kesalahan merogol secara bergilir-gilir dan seorang lagi atas kesalahan merogol dan dan cubaan membunuh. -DCM




P/s: Kejam gila! 

Berdasarkan laporan Kyivweekly, ketiga-tiga suspek kini akan didakwa atas kesalahan membunuh dan jika disabitkan bersalah akan berhadapan dengan hukuman penjara seumur hidup

"Sebelum ini, ketiga-tiga mereka dituduh atas kesalahan merogol dan cuba menyembunyikan perbuatan jenayah, manakala seorang suspek dituduh atas kesalahan cubaan membunuh," kata Ketua Perhubungan Awam MIA, Volodymyr Polishchuk.

"Selepas mangsa meninggal dunia, ketiga-tiga suspek akan didakwa di bawah Bahagian 2 Perkara 115 Kanun Jenayah Ukraine, jika disabitkan kesalahan, suspek akan berhadapan dengan hukuman penjara seumur hidup" 

Bagi TM, nyawa wajar dibalas dengan nyawa. Bagi kes seumpama ini, adakah pejuang hak asasi manusia masih mahu menghapuskan hukuman mati yang dilaksanakan di negara-negara tertentu termasuk negara kita, Malaysia?



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH