Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, , , ,

Isnin, 26 Mac 2012

Hassan Ali Nafi Walaupun Ada Dokumen Bukti, Kemuka Tuduhan Peribadi Azmin yang Dimainkan Jurublog Pro-UMNO Sejak Sekian Lama untuk Alih Isu



Cerita Azmin itu dan ini sudah kedengaran sejak dahulu lagi. Tuduhan demi tuduhan dilemparkan, ada pihak yang mendakwa mempunyai bukti salah laku Azmin semasa menjadi SU DSAI ketika beliau berada dalam Kabinet Che Det. Laporan polis juga dibuat, laporan SPRM juga dibuat. Ironinya, sehingga kini tiada pendakwaan dibuat. Malah isu pasir, isu penyalahgunaan dana wakil rakyat, isu dana RM10 juta yang melibatkan LGE, isu pemberian tender di Perak, dan macam-macam lagi dakwaan masih tidak didakwa sehingga kini. Yang pasti, seorang pembantu wakil rakyat PR, mendiang TBH, kehilangan nyawa dalam keghairahan SPRM mencari bukti salah laku pemimpin PR.

Dalam hal ini, TM tidaklah mengatakan bahawa pemimpin PR adalah malaikat, tidak melakukan sebarang kesalahan, cuma jika ada pihak yang mempunyai bukti yang sahih, maka buatlah pendakwaan bagi memastikan Malaysia bebas daripada pemimpin yang korup dan tidak bermoral.  Memandangkan semua agensi penguatkuasaan di bawah kerajaan pusat, sukar sangatkah agensi ini mencari bukti salah laku tersebut?

Noh Omar baru-baru ini turut mendakwa mempunyai bukti penyelewengan kerajaan Selangor berkaitan dengan beberapa perkara termasuk industri pasir yang kini memberikan pulangan berlipat ganda berbanding semasa dikendalikan di bawah BN. Namun apabila dipanggil untuk memberikan keterangan di hadapan SELCAT, bayang pun tidak nampak, bukti pun entah ke mana. Yang pasti, 1Malaysia ingin mengetahui gerangan wanita yang menjadi teman dansanya di sini. Siapakah wanita itu?

Yang memualkan apabila HA mengutip dakwaan dan fitnah blogger pro-UMNO yang sejak sekian lama berlegar-legar di internet untuk menutup atau mengalih dakwaan salah laku yang didedahkan oleh Azmin. Jika Azmin mengemukakan dakwaan itu bersama-sama dengan dokumen bukti, HA hanya mengemukakan tuduhan bersifat peribadi bersumberkan tulisan-tulisan pencacai UMNO di internet. Apa bukti yang ada di tangan HA?

Berdasarkan laporan media, MB Selangor mengesahkan perbelanjaan RM300 ribu yang digunakan untuk mengubah suai pejabat HA sambil menegaskan segala urusan dijalankan mengikut prosedur. Sebaliknya, kedua-dua exco yang didakwa oleh HA menggunakan wang rakyat untuk mengubah suai pejabat masing-masing melebihi kos RM300 ribu menafikan tuduhan HA dan menjemput wartawan ke pejabat mereka untuk membuat penilaian.

 Selain mengemukakan dokumen penggunaan RM300 untuk tujuan ubah suai pejabat, Azmin juga mendakwa HA menggunakan kuasa dan membelakangkan arahan kerajaan negeri untuk mengeluarkan senarai persendirian melibatkan 83 buah syarikat dan diberikan secara terus kepada pihak JKR dengan membelakangkan prosedur, membelakangkan perundangan, membelakangkan arahan walaupun ada arahan perbendaharaan yang hanya memberikan kuasa kepada Pegawai Kewangan Negeri yang disebut sebagai kelulusan khas dari segi perolehan. Dalam hal ini, hanya Pegawai kewangan Negeri yang berkuasa untuk memberikan kelulusan termasuk rundingan terus. Cerita dan video di sini.

 
Berita Berkaitan:

[SH] PETALING JAYA - Bekas Exco Kerajaan Negeri, Datuk Dr Hasan Mohamed Ali menafikan tiga perkara yang didakwa oleh Azmin Ali di Dewan Undangan Negeri Jumaat lalu, sebaliknya menuntut Timbalan Presiden PKR itu menjawab lima persoalan sebelum mempersoalkan kredibiliti pihak lain.

Salah satu persoalan, menurut Hasan, beliau mahu Azmin menjelaskan dari mana sumber kewangannya bersama isteri untuk membeli saham mencecah RM2juta pada 1992 hingga 1994.

Katanya, Azmin juga perlu menafikan laporan Pengerusi Yayasan Pembangunan India Malaysia S.A Vickneswaran yang mendakwa dia bersama isterinya termasuk seorang ipar memiliki saham mencecah RM8.5juta pada awal 90-an.

Hasan terus menuntut Azmin untuk menafikan tuduhan adik kandunganya, Ummi Hafilda yang mengatakan dia sudah lapan bulan tidak menziarahi ibunya yang kini berusia 78 tahun dan berada dalam keadaan uzur.

“Saya telah menjawab segala tohmahan Yang Berhormat, sekarang giliran Yang Berhormat Bukit Antarabangsa pula untuk menjawab bagi pihak rakyat negeri ini yang ingin tahu setelah bertahun-tahun tidak mendapat respon mengenainya,” katanya pada sidang media di rumahnya di sini, hari ini.

Malah, Hasan berkata, Azmin juga perlu menyahut cabaran para blogger yang memintanya untuk menjalankan ujian DNA ke atas anaknya di klinik diiktiraf kerajaan untuk menentukan kesahihan biologinya.

Menurutnya, beliau mahu Azmin menafikan tuduhan dibuat dalam buku karangan Syed Hussin Al-Attas bertajuk 'Tuhan, Politik dan Seks' yang mendakwa Azmin mengetahui hubungan intim isterinya bersama Penasihat PKR merangkap ketua pembangkang.

Hasan menegaskan, beliau menimbulkan persoalan tersebut kerana padanya Azmin tidak mempunyai 'locus-standi' untuk berbicara mengenai soal intergriti, ketelusan dan soal kredibiliti.

“Banyak pihak yakin selagi dia (Azmin) tidak membersihkan diri dan keluarga terhadap tuduhan-tuduhan ini, selagi itulah mereka menasihat Yang Berhormat menutup mulut sahaja dan lebih sesuai untuk mencermin muka sendiri sebelum menuduh orang lain,” katanya.

Hasan berkata, beliau merasakan tuduhan jahat dilakukan Azmin terhadapnya selama ini mungkin disebabkan kerisauan dialami Pakatan Rakyat (PR) terhadap kejayaan siri jelajah politiknya sejak dipecat dari Pas dan digugurkan sebagai Exco.

“Saya merasakan mereka (PR) termasuk Azmin melihat saya sebagai ancaman kepada mereka.

“Inilah saya rasa sebab barangkali mereka mencari jalan dalam minggu-minggu terakhir ini untuk ‘menebas’ saya bermati-matian dalam sidang Dewan Undangan Negeri (Dun),” katanya.



 P/s: Pelik! Apabila PR mengemukakan bukti UMNO negeri cuba dan telah menggadaikan tanah rizab Melayu di Selangor, langsung tidak kedengaran komen daripada HA. Walhal pendedahan yang dibuat lengkap dengan dokumen yang berkaitan.

Siapa lagi percaya auta HA? Anda?


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH