Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Khamis, 22 Mac 2012

Mati KELAPARAN Kerana Malas Bekerja




Chang Jiang Times menyiarkan berita tentang seorang penganggur yang ditemukan mati di rumahnya di China. Wang Xiaolin, 42, yang tidak bekerja secara konsisten sejak lulus daripada institusi pengajian tinggi lebih 10 tahun yang lalu dipercayai mati kerana kelaparan.

Kali terakhir Wang dilihat adalah pada 5 Mac oleh seorang bekas guru sekolah rendah di kampungnya di Shiyan,  wilayah Hubei.

"Saya berjalan melintasi kawasan rumahnya dan memberinya sebatang rokok. Tubuhnya sangat kurus," kata Liu.

Seminggu kemudian, jiran mengesyaki sesuatu terjadi kerana tidak melihat kelibat Wang. Liu  memeriksa rumahnya dan mendapati Wang sudah mati di atas katilnya.

"Dia tidak makan apa-apa selama beberapa hari dan berkemungkinan besar dia mati kerana kelaparan," kata seorang penduduk kampung.

Xionghou Liu berkata, Wang bertugas sebagai guru di sebuah sekolah menengah selepas menamatkan pengajian di sebuah universiti pada tahun 1995, tetapi tidak lama selepas itu dia berhenti.

"Dia tidak pernah membantu ibunya di ladang atau di rumah. Kira-kira 14 tahun lalu, dia telah memukul ibunya sehingga menyebabkan ibunya mengalami patah tulang. Mereka bertengkar berkaitan dengan kerja-kerja yang perlu dilakukan setiap hari.

"Ibunya yang kecewa dengan sikap Wang mengambil keputusan untuk tinggal bersama-sama dengan anak perempuannya, meninggalkan Wang seorang diri di rumah."

Menurut Liu, Wang terlalu malas untuk berbuat apa-apa dan hanya merayau di sekitar kampung itu setiap hari.

"Apabila dia lapar, dia memetik sayur-sayuran, jagung atau kacang tanah dari ladang kami dan memakannya secara mentah. Jika dia terlalu lapar, dia makan buah-buahan yang belum masak yang dipetik dari pokok.

"Kadang-kadang, saudara perempuannya membeli makanan untuk dia atau kami akan memberinya wang untuk membeli mi segera."

Wang juga dipercayai terlalu malas untuk menukar cadar. Oleh sebab itu, dia tidur di atas katil kayu atau di dalam almari semasa musim sejuk.

Mengimbas kembali zaman lalu, Liu berkata bahawa Wang adalah seorang pelajar yang pintar dan merupakan ketua kelas dari tahun satu hingga enam.

"Dia memenangi tempat ketiga dalam Pertandingan Matematik wilayah," kata Liu.

"Saya sangat sedih atas kematiannya. Dalam kehidupannya yang lain, saya berharap dia menjadi orang yang rajin." -DCM






Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH