Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Isnin, 14 Mei 2012

[Gambar] Momen DS Nizar Sertai Ceramah "Nizar Pembohong Bersiri" Akan Dikenang Sampai Bila-bila!



Gambar yang merakamkan momen Datuk Seri Nizar Jamaludin menyertai ceramah UMNO yang menibainya malam tadi di Kampar bakal dikenang sampai bila-bila. Rata-rata pelayar internet memberikan tabik spring kepada beliau. Keberaniannya mempertahankan konsep berani kerana benar amat-amat membanggakan penyokong PR. 

Gambar yang saya petik dari internet juga telah dikongsi hampir 100 kali di FB sejak pagi tadi. Semua komen yang diberikan juga melahirkan rasa kagum terhadap keberanian beliau. 

Secara peribadi, TM menganggap momen ini bakal menjadi legenda dalam melahirkan suasana politik yang matang, politik yang tidak berlandaskan fitnah murahan untuk mengelirukan orang ramai.

Selebihnya, sila baca berita berkaitan yang saya petik daripada HD.

Apabila membicarakan hal ini juga, tentu pembaca DCM tidak melupakan keberanian DS Nizar melilitkan songkoknya dengan kain yang bertulis frasa "Bubarkan DUN" dan melaungkan frasa tersebut selepas selesai upacara mengangkat sumpah sebagai Ahli Parlimen Bukit Gantang. Momen itu juga bakal dikenang oleh penyokong PR dan rakyat Perak sampai bila-bila. Laporan lanjut tentang hal itu di sini.

Salut DS Nizar!







 Berita Berkaitan:

[HD] KUALA LUMPUR, 14 Mei: "Apa salahnya saya duduk dan dengar untuk tahu apa pembohongan yang mungkin saya sudah lupa," kata bekas Menteri Besar Perak, Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin.

Nizar berkata demikian apabila ditanya faktor yang mendorong beliau hadir ke ceramah anjuran Umno Kampar bertajuk 'Nizar Pembohong Bersiri' di Tualang Sekah, malam tadi.

"Bila saya dapat tahu ceramah itu memang untuk dedahkan pembohongan saya, eloklah saya pergi dengar sendiri supaya mereka berterus terang.

"Kebetulan giliran saya berceramah tidak jauh dari situ jam 11 malam. Jadi saya minta kawan hantarkan dengan motor ke ceramah mereka," kata beliau kepada Harakahdaily, hari ini.

Cerita Nizar, ketika beliau sampai dan duduk di meja utama, bekas Ketua Penerangan Parti Keadilan Nasional Hanafiah Man sedang 'mengumpat' beliau.

Namun apabila menyedari kehadiran Nizar, Hanafiah terdiam seketika dan terus menukar topik.

"Saya pun tak tahu kenapa mereka terkejut dan tak teruskan ucapan, tak tahu mereka rasa bersalah atau apa," katanya yang juga ahli jawatankuasa PAS Pusat.

Tambah Nizar lagi, kebanyakan orang luar yang hadir ke ceramah itu sebaliknya orang kampung tersebut hadir ke ceramah PAS yang hanya kira-kira 150 meter dari tapak ceramah Umno itu.

"Orang kampung situ memang kenal saya dan keluarga saya mungkin sebab itu mereka lebih berminat untuk hadir ke ceramah PAS," katanya yang juga Ahli Parlimen Bukit Gantang.

Katanya juga, kehadirannya menyebabkan matlamat Umno untuk memfitnahnya gagal dan menimbulkan rasa tidak senang penganjur.

"Saya duduk sebelah (Ketua Umno Bahagian Kampar ) Datuk Radzi (Manan). Beliau bisik kepada saya suruh beredar untuk mengelakkan pergaduhan.

"Katanya kalau orang Umno hadir ceramah saya, mesti saya pun tak suka. Saya kata, saya lagi suka kalau orang Umno hadir ceramah saya. Senang saya nak sampaikan maklumat," katanya lagi.

Ekoran tindakan beraninya itu, ramai pengikutnya di blog mikro Twitter memuji dan mengucapkan tahniah kepadanya.



 P/s: Kita memerlukan lebih banyak pemimpin yang berani seperti DS Nizar. Pemimpin yang berani kerana benar, bukannya pemimpin yang berani kerana melulu atau berani memfitnah kerana imbuhan tertentu.


  1. tengok video kebenaran cerita di http://politikputramerdeka.blogspot.com/2012/05/video-nizar-komunis-kena-belasah-depan.html
    tengok lah kebenaran..mudah mudahan anda mendapat manfaat darinya..!tq

    gravatar Comment by PUTRA MERDEKA @ Isnin, Mei 14, 2012 9:34:00 PTG      
  2. takkan tak berani keluarkan komen bro..

    gravatar Comment by PUTRA MERDEKA @ Isnin, Mei 14, 2012 9:48:00 PTG      
  3. Salam,

    Video yang didakwa oleh tukang komen "heavy edited". Mulut penceramah tutup, tapi ada suara berceramah...Usahlah nak pusinglah...penonton bukannya bodoh!

    gravatar Comment by Unknown @ Isnin, Mei 14, 2012 10:01:00 PTG      
  4. bangang la percaya video tu....hahahaha

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Selasa, Mei 15, 2012 12:13:00 PG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH