Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 21 Januari 2010

Marilah Beramai-ramai Datang Ke Malaysia!


 

Jangan malu-malu, jangan segan-segan. Pintu negara ini terbuka luas kepada sesiapa sahaja. Baik orang India mahupun orang China, baik orang Indonesia, mahupun orang Bangladesh. Lebih internasional, orang Afrika, orang Amerika Latin, orang Eropah pun dijemput datang. Mari-mari kerajaan 1Malaysia mengalu-alukan kedatangan anda semua. MALAYSIA untuk semua.

Dahulu kerajaan 1Malaysia menyeru orang China datang ke sini, sekarang kerajaan 1Malaysia menyeru orang India datang ke sini. Belum lagi jumpa 50 000 orang China (secara sah, yang tidak sah?) yang bersembunyi di sini, belum pun jumpa 40 000 orang India (secara sah, yang tidak sah?) yang hilang di ceruk-ceruk bandar dan kampung, kini PM 1Malaysia menyeru anda semua datang beramai-ramai ke sini. Balik atau tidak, itu bukan masalah besar. Yang penting datang beramai-ramai untuk memeriahkan negara berbilang bangsa ini. Itulah uniknya MALAYSIA

Jika di Sabah sudah penuh dengan golongan yang sewaktu dengan anda, jangan lupa anda juga boleh memenuhkan negeri-negeri di Semenanjung. Tidak cukup tempat tinggal, anda juga boleh bermastautin di bawah jambatan atau di mana-mana tempat yang difikirkan sesuai.


Berkaitan:

DATUK Seri Najib Razak berkata, kerajaan akan mempermudahkan urusan visa untuk kunjungan rakyat India ke Malaysia, khususnya bagi memudahkan ahli perniagaan negara itu berurusan secara lebih licin dan lancar.

Perdana Menteri berkata, walaupun ada kumpulan rakyat India yang tinggal lebih daripada had dibenarkan, urusan kemasukan rakyat negara itu, terutama ahli perniagaan perlu dipermudahkan untuk kepentingan kedua-dua negara.

"Kita akan berbincang bagi memastikan urusan visa untuk ahli perniagaan diambil kira bagi memudahkan mereka ke Malaysia," katanya pada ucaptama Forum Perniagaan Malaysia-India, bertajuk Membina Perkongsian Strategik yang dihadiri kira-kira 400 ahli perniagaan mewakili pelbagai sektor kedua-dua negara, di sini semalam.

Najib juga mencadangkan supaya lebih banyak destinasi penerbangan diwujudkan ke India selain bandar utama ketika ini bagi meningkatkan sektor pelancongan antara dua negara, selain kesediaan kerajaan menimbang permintaan sektor perbankan India yang berhasrat mengembangkan operasi bank komersial di Malaysia....

...“Where have all the graveyards gone?
Long time passing
Where have all the graveyards gone?
Long time ago
Where have all the graveyards gone?
Covered with flowers every one
When will we ever learn?
When will we ever learn?”

Well, our graveyards are not gone. But they’re pretty full and due partly to the deceased foreigners. It’s a life and death crisis, nevertheless. Literally not a day passes without murder and mayhem involving them.

And have you noticed the amount of rice an expatriate Indian eats for lunch? Reminds me of Lat’s nasi daun pisang cartoon. Now you know why our rice consumption is rising.

But will we ever learn? I doubt.

Some are too lazy to think.
Others prefer not to think
Especially of unpleasant things.
The masses are just incapable
Of constructive thinking.
But the most damaging
Are those who think of nothing
But money and expensive things.

In the name of tourism and the services industry, we allow easy entry of the teeming masses from poor populous countries who are looking for loopholes in international travel to escape to richer countries.

Unfortunately, to many of these visitors, we are a rich country thought we are not.

Thanks to the advent of cheap flights and low-cost airlines, everyone can travel, including the 40,000 odd Indian Indians and as many Chinese, Bangladeshis, Indonesians and even Africans and South Americans.

And since no less that the Prime Minister himself had raised the mystery of the missing Indians days before he makes a trip to Bharat, allow me to ask a few silly questions.

Where have all the Indians gone?
Where have they gone?
Have they taken a boat?
And are Australian-bound?
Or are they somewhere about?
But nowhere to be found?
Oh, what a mystery
A cock and bull story.

Where have all the Chinese gone?
Where have they gone?
Have they left for lands far beyond?
Or they are somewhere around
But nowhere to be found?
Oh, what a mystery
A tall tale story.

They are here as students and tourists
To see our country so beautiful, so rich
And going to college to learn English
But disappeared into thin air
Neither here nor there.

But stories are told
Of them searching for foothold
In potbellied men young and old
Growing ginger illegally
And stealing timber occasionally.

Where have all the Indonesians gone?
Where have they gone?
Have they taken the boat?
Back to Java and Ambon
And to the isles far beyond?
Or are they somewhere about?
And yet nowhere to be found?
Because for a few lousy ringgit,
Things can be sorted out?

Where have all the Bangladeshis gone?
The Arabs, the Africans and
The South American too?
Where have they gone?
Not a trace to be found
Yet we all know, they around
Somewhere right here in Kuala Lumpur town.

When will we ever learn?
When will we ever learn?

Perhaps never
We’re what we are
Can’t say we’re bums
But not very clever either.

So what’s there left for me to say?
But que sera sera
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH