Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 16 September 2011

[Gambar] Kartel Dadah Mexico SEKSA, BURAIKAN Perut, BUNUH, GANTUNG Jurublog, Mengapa?




Kartel dadah Mexico MEMANG terkenal dengan perbuatan ganas dan kejam mereka. Selalu kita baca di akhbar tentang pembunuhan kejam yang dilakukan oleh pengedar dadah ini terhadap pesaing, polis, dan pihak yang mencampuri urusan mereka.

Baru-baru ini, mayat lelaki dan wanita telah dijumpai tergantung dari sebuah jambatan di bandar Nuevo Laredo yang letaknya di kawasan sempadan Mexico. Yang mengerikan, kedua-dua mayat didapati dikelar dan isi perut mereka terburai lapor DM.

Motif serangan kejam ini adalah untuk memberi amaran kepada pengguna laman sosial/laman sesawang agar tidak mengkritik kartel dadah Mexico di internet.

Wanita yang dibunuh itu dipercayai berusia 20-an telah diikat tangan dan kakinya pada jambatan. Mayatnya dalam keadaan separa bogel dengan isi perut yang terkeluar. Manakala lelaki yang turut dibunuh itu juga dipercayai berusia awal 20-an, ditemukan tergantung dengan tangan terikat pada jambatan.

Laman blog di Mexico kini paling lantang melaporkan keganasan kartel Mexico, selepas beberapa media tradisional telah disenyapkan oleh ancaman pihak kartel.

Jurublog yang mendedahkan maklumat tentang pengedaran dadah menghadapi ancaman daripada pihak kartel pada masa lalu, tetapi kejadian ini mungkin amaran pertama kepada pengguna laman sosial/internet, lapor CNN.

Penyiasat Ricardo Mancillas Castillo memberitahu CNN bahawa bentuk penyeksaan ini, termasuk mengeluarkan isi perut, merupakan perbuatan lazim yang melibatkan keganasan antara kartel tetapi dia tidak pernah melihat keganasan yang serupa terhadap  pengguna internet.

Penyiasat itu berkata kebanyakan mangsa agak sukar dikenal pasti kerana mayat mereka dikelar dan dicacatkan dengan teruk dan tiada saksi yang boleh membantu.

Mayat lelaki dan wanita itu ditemukan pada pagi Selasa, selepas 36 jam dibunuh.


Mesej yang ditinggalkan di tempat mayat digantung: 'This is going to happen to all those posting funny things on the internet'

Kedua-dua blog yang menjadi target pihak kartel ini ialah Al Rojo Vivo dan Blog del Narco. Blog del Narco merupakan laman yang hanya menyiarkan berita berhubung dengan keganasan dadah Mexico.

Laman tersebut telah mengeluarkan satu kenyataan kepada CNN, dengan mengatakan bahawa Blog del Narco tidak bertujuan untuk mengkritik jenayah dan menambah: "Kami tidak memihak kepada atau terhadap mana-mana kumpulan jenayah, kami hanya memberitahu perkara yang telah berlaku."

Manakala Al Rojo Vivo pula ialah sebuah forum yang membolehkan penulis-penulis blog mengepos kiriman/tip tentang jenayah.

Dalam tempoh lima tahun,  lebih daripada 34 000 orang telah mati dalam keganasan berkaitan dengan dadah di negara ini. - DCM


P/s: GILA!



  1. Kesiannye..sampai mcm tu skali ganaz. Nak tegakkan keadilan pun susah/bahaya.

    Mcm ni la bila dah rasa diri tu besar sangat kat dunia ni. Semua org dia ingat boleh kontrol. Sekali rumah kena telan bumi baru tau!

    gravatar Comment by Manjeamusyuk @ Sabtu, September 17, 2011 1:16:00 PG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH