Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Ahad, 25 September 2011

Najib Naik Bas Temui Rakyat? Cubalah Tengok Ruang Dalam Bas Tersebut!!!


NAJIB menaiki bas sempena lawatan kerja sehari ke Perak di Ipoh semalam. 




Kosmo PM dan suami serta anggota rombongan menaiki bas menelusuri jalan raya di Perak menuju ke destinasi yang telah diatur dalam lawatan kerjanya.

Kata Najib, "Dulu naik kereta, kali ini kita naik bas jumpa rakyat, mesejnya nak rasa bagaimana tidak ada protokol antara pemimpin dengan rakyat."

Fuh! Tanpa berfikir panjang sudah tentu mak cik dan pak cik di kampung "cair" dengan kata-kata PM ini. Kalau mereka membaca akhbar Kosmo hari ini tentu tersentuh dengan drama Najib.

Kata Najib lagi, "Tak boleh pisah antara satu sama lain dan ini akan bawa pemimpin dekat dengan rakyat," ketika menghadiri jamuan Aidilfitri bersama Perdana Menteri di Taman Soon Choon.

Lima buah bas digunakan dalam lawatan kerja Najib ke Perak itu bermula dari Ipoh ke Gopeng sehingga ke Sungai Siput sejauh kira-kira 50 kilometer untuk bertemu rakyat pelbagai bangsa termasuk masyarakat Orang Asli di Lasah, Sungai Siput.

Cuba lihat ruang dalaman bas yang dinaiki Najib di bawah ini. Gambar ini disiarkan dalam portal berita BH yang dipetik daripada Bernama semalam. Ironinya, gambar ini tidak kelihatan dalam mana-mana portal berita hari ini.


Adakah dengan menaiki bas mewah ini PM dapat merasai kesusahan rakyat? Adakah menaiki bas ini PM dapat membuang protokol antara pemimpin dengan rakyat? Bas macam ini biasanya dinaiki oleh orang-orang kaya dan selebriti terkenal.

Kalau benar PM mahu merasai kesusahan rakyat, mengurangkan protokol antara pemimpin dengan rakyat, cubalah naik bas seperti di bawah ini. 


 Untuk pengetahuan anda, Syarikat Wai Thong Omnibus ini adalah salah satu syarikat pengangkutan awam yang menyediakan perkhidmatan bas menghubungkan bandar Kuala Kangsar dengan beberapa daerah berhampiran.  Sudah puluhan tahun syarikat ini beroperasi, walaupun bermacam-macam rungutan telah dilontarkan oleh pengguna yang menggunakan khidmat basnya. Sumber gambar: Dango Mamamat.

Kalau tidak mahu menaiki bas di atas, naiklah bas di bawah ini, yang lazim digunakan oleh orang ramai untuk pulang ke kampung dan destinasi lain. -DCM


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH