Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Khamis, 13 September 2012

Suspek Tetak Tangan Wanita Ditahan



[SH] KOTA BHARU – Mangsa ragut, Rohairani Abdullah @ Ibrahim mengharapkan penjenayah terbabit mendapat balasan setimpal dengan kecederaan dialami.

Rohairani berkata demikian susulan penahan dua suspek yang dipercayai terlibat meragut beg tangannya di Jalan Sultanah Zainab, di sini, 30 Ogos lalu.

“Saya bersyukur suspek sudah ditahan polis. Saya harap mereka dapat balasan sama dengan kecederaan pada tangan saya ini. Jangan pula perkara sama berlaku kepada orang lain,” katanya.

Mangsa yang juga pembantu klinik hampir putus pergelangan tangan kiri selepas ditetak menggunakan parang dalam kejadian itu.

Dia yang masih trauma berkata, selepas kejadian tersebut, dia sudah tidak lagi membawa beg tangan jika keluar ke mana-mana.

“Semasa lalu di tempat kejadian, saya masih lagi dapat merasai kejadian itu dan saya juga takut untuk berjalan sendirian,” katanya.

Rohairani bagaimanapun bersyukur sudah dapat mengerakkan bahagian depan jarinya walaupun masih berbalut dan berulang-alik mendapatkan rawatan di hospital.

Dalam pada itu, Polis Kelantan berjaya menahan dua suspek bersama beberapa senjata yang digunakan.

Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, setakat ini kedua-dua suspek masih dalam tahanan pihak polis.

“Saya percaya dalam masa terdekat, laporan akan dikemukakan kepada ketua polis negeri untuk tindakan selanjutnya. Kita percaya dapat menangkap orang yang bertanggungjawab ke atas jenayah yang dilakukan itu dan mereka akan menerima hukuman setimpal,” katanya kepada pemberita di sini semalam.

Ismail turut memuji kecekapan dan tindakan Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berhubung kes terbabit, yang berjaya menahan suspek hanya dalam masa dua minggu.

“Saya sudah mengarahkan Ketua Polis Kelantan mengambil inisiatif berlanjutan untuk mengesan kalau ada kawan suspek yang juga terlibat dalam kes seumpama itu.

“Ini bagi menyelesaikan perkara seumpama itu dari terus menghantui masyarakat di Kota Bharu khususnya dan mengambil tindakan susulan bagi menambahkan kawalan di sekitar bandar,” katanya.

Beliau berharap, perkara ini dapat tangani dan mengharapkan kerjasama orang ramai supaya dapat mengawal jenayah setempat.

Sementara itu, belia turut memuji tindakan Kontinjen Polis Kelantan yang turut menempatkan anggota wanita di sekitar kawasan membeli belah bagi mengurangkan kadar jenayah ragut. “Saya akan serah cadangan susulan berhubung perkara ini untuk dilaksanakan diperluaskan kepada daerah-daerah lain melalui ketua polis negeri dan ketua polis daerah untuk dinilai,” katanya.
 
 
Laporan awal di sini.
 
 

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH