Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

Sabtu, 28 Mac 2015

Kanak-Kanak 2 Tahun Ditemui dalam Hutan



KOTA KINABALU: Seorang kanak-kanak lelaki berusia dua tahun ditemui selamat selepas terpaksa bermalam di ladang getah bersendirian di daerah Tenom.

Healezry Zeandfly Henderi ditemui sedang tidur dalam kawasan belukar tebal kira-kira pukul 10.25 pagi Jumaat, selepas 18 jam dilaporkan hilang.

Selain terdapat kesan calar di pipinya, Healezry dalam keadaan baik walaupun dia kelihatan lemah dan takut sebaik sahaja melihat anggota bomba mendekatinya di ladang getah yang terletak kira-kira 300 meter dari rumahnya di Kg Kuala Tolokoson.

"Dia tidur di dalam kawasan belukar. Namun dia terjaga dan kelihatan takut apabila terlihat kami.

"Salah seorang anggota kami memberitahunya bahawa kami perlu membawa dia pulang ke rumah. Kanak-kanak tersebut kemudiannya bangun dan membenarkan dia untuk didukung," kata Pegawai Jabatan Bomba dan Penyelamat Daerah Tenom, Hairin Sarbin ketika dihubungi.

Dalam laporan polis yang dibuat kira-kira pukul 4 petang Khamis, ibu Healezry, Moina Barahin, 27, menyatakan dia baharu sahaja pulang dari pasar bandar Tenom dan mahu pergi ke tandas.

Kanak-kanak itu mahu mengikut ibunya ke tandas.

Sebaik sahaja ibunya keluar dari tandas, kelibat Healezry sudah tidak kelihatan.

Healezry, yang mempunyai seorang abang dilihat kali terakhir berada di rumah tersebut bersendirian oleh jirannya.


Keluarga Healezry menyuapkan makanan sebaik sahaja kanak-kanak itu ditemui.

Semasa operasi mencari Healezry di ladang getah di Kemabong, anggota bomba terdengar tangisan kanak-kanak sebanyak tiga kali antara pukul 8 malam dan 9 malam pada Khamis.

Namun, mereka gagal mengesan kanak-kanak tersebut pada hari yang sama.

"Kami menghentikan operasi pencarian kira-kira pukul 11 malam dan meneruskan operasi pada keesokan harinya," kata Hairin.


Sebaik sahaja tiba di rumah, Moira memberikan anaknya itu minuman dengan segera sebelum memberinya makanan.Kanak-kanak itu dibawa ke Hospital Kemabong untuk pemeriksaan kesihatan dan pemantauan.

Hairin berkata kanak-kanak itu dilihat masih ketakutan dan tidak banyak bercakap selepas diselamatkan.Namun, bapanya, Henderi Andiwang, 35, yang bekerja sebagai penoreh getah dan Moira mengucapkan terima kasih kepada anggota penyelamat yang berjaya membawa anaknya pulang. -Mugutan Vanar/MStar/28/3/15


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH