Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 14 Februari 2013

Gadis Diperkosa di Depan Ibu




[HM] Batu Pahat: “Kami diseret 10 meter ke ladang sawit di belakang rumah sebelum anak perempuan bongsu saya dirogol seorang daripada penjenayah berkenaan,” kata seorang wanita dikenali sebagai Mah berusia 50-an di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 3.30 pagi itu, dua beranak itu turut dirompak dua penjenayah yang menceroboh rumah mereka di sebuah kampung di daerah ini.

Menceritakan kejadian itu, Mah berkata, mereka sedang tidur di ruang tamu rumah pusaka keluarga sebelum dikejutkan dengan kehadiran dua lelaki yang menutup muka dengan kain.

“Penjenayah yang bersenjatakan parang dan pisau itu memaksa kami mengambil barangan berharga selain berdiam diri jika tidak mahu leher dikelar.
MAH melakonkan semula bagaimana penjenayah mengugut untuk menyembelihnya.

“Mereka mengugut anak perempuan supaya menyerahkan wang dan barangan berharga atau disembelih sebelum anak menyerahkan wang simpanannya RM200,” katanya ketika.


Laporan Berkaitan:

[SH] BATU PAHAT – Seorang wanita dan anaknya bukan saja trauma akibat rumah mereka dirompak, malah salah seorang daripada mereka turut menjadi mangsa rogol dua penjenayah dalam kejadian awal pagi kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 3.30 pagi kelmarin, dua suspek bertopeng memecah masuk rumah mangsa, dan mengugut mereka menyerahkan wang tunai serta barang kemas.

Ramlah Ahmad (bukan nama sebenar), 59, ketika menceritakan detik cemas dilaluinya itu berkata, dia dan anaknya Mira (bukan nama sebenar) 27, sedang tidur di ruang tamu rumah sebelum dikejutkan dengan kehadiran suspek.

“Suspek meletakkan parang ke leher kami dengan ugut akan kelar jika kami menjerit. Kedua-dua tangan dan kaki kami turut diikat dengan wayar pengecas telefon bimbit dan sempat mengambil wang RM200 daripada saya.

Hamsah melakonkan semula adengan tangannya diikat sebelum diheret ke belakang rumah.

“Kami terus diseret beberapa meter ke belakang rumah, hendak menjerit tidak boleh kerana mulut kami juga disumbat dengan gumpalan selimut yang telah dikoyakkan,” katanya ketika ditemui Sinar Harian di kediamannya di Kampung Parit Haji Hassan, di sini, semalam.

Menurut Ramlah, salah seorang suspek telah memperkosa anaknya, hanya beberapa meter di tempat di mana dia diikat di ladang kelapa sawit di belakang rumahnya.

Hamsah menunjukkan lokasi anaknya diperkosa oleh salah seorang suspek.

Katanya, kedua-dua suspek kemudiannya bertindak menggeledah rumahnya, dan dia ketika itu berusaha melepaskan ikatan.

“Selepas berjaya membuka ikatan, saya terus mendapatkan anak saya yang ketika itu masih berbaju tidur dan diselimutkan dalam keadaan terlentang, dia trauma dan menangis.

“Saya kemudiannya bergegas berlari mendapatkan jiran berdekatan untuk meminta tolong,” katanya.

Berikutan kejadian tersebut menurutnya, Mira dirawat di Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) kerana mengalami trauma dan sering menangis.

Difahamkan, Mira adalah graduan dari institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan dan kini sedang mencari pekerjaan.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Din Ahmad berkata, pihaknya telah menubuhkan satu pasukan khas bagi menyiasat kejadian rompak dan rogol tersebut.

“Pasukan khas itu akan memburu suspek yang dipercayai warga tempatan.

“Saya berasa sangat simpati terhadap mangsa dan ibunya. Mereka diminta bersabar dan polis akan melipat gandakan usaha bagi menyelesaikan kes berkenaan,” katanya

Adun Parit Raja, Datuk Ab Aziz Kaprawi yang turut melawat Ramlah sekeluarga berkata, beliau akan membantu keluarga malang itu termasuk menyediakan sebuah rumah baru.

“Rumah usang yang didiami Ramlah berada di dalam senarai untuk dibaik pulih sebelum ini, namun saya akan berusaha jika boleh mendapatkan rumah baru untuknya.

“Selain itu, saya akan berusaha mendapatkan pekerjaan untuk mangsa supaya dia tidak mengalami trauma yang berpanjangan,” katanya.
 

P/s: Lahanat!




Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH