Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Rabu, 20 Februari 2013

[Gambar] TG Dr Haron Din dan Geng TOLAK Anwar Ibrahim???



Siapa Jibrail Disebalik Jibrail Dalam PAS?
MEMBONGKAR CERITA


[MSO] Pertemuan eksklusif di antara Timbalan Mursyidul Am PAS, Dr Haron Din dengan Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim beberapa hari sebelum saya meninggalkan negara kerana ke Madinah dan Makkah telah menjadi isu panas dan kontroversi.

Bukan pertemuan di antara dua umarak (politician) dan ulamak itu yang menjadi isu, tetapi intipati pertemuan itu yang menimbulkan kegelisahan dan kemarahan ramai. Yang menyebabkan orang merasa kurang senang, kesal dan terkilan yang amat sangat sehari dua ini.

Tidak hairanlah sejak beberapa malam lalu sudah ada orang bersolat hajat agar perkara ini - tujuan pertemuan itu - tidak akan menetas menjadi masalah kemudian akhirnya menguburkan harapan rakyat kepada Pakatan Rakyat untuk membentuk kerajaan baru yang adil, telus dan saksama. Mereka tidak mahu nyalaan api untuk membakar UBN akan menjadi layu dan terpadam sebelum tiba masanya.

Risau juga saya melihat perkembangan hari ini berpunca dari masalah itu kerana ada yang tidak menahan perasaan dan terlebih emosi sampai menangis memikirkan kemalangan dari apa yang meletus kini. "Tolonglah sheikh, kita sayang... kepada semua, dan apa yang dah ada ni colek dah," begitulah rayu dan desah seorang pembaca blog saya. Beliau rujuk kepada konsensus sepadu Pakatan Rakyat sebelum.



Anwar: Terkilan sangat...

Walaupun saya sudah dapat meneka tujuan pertemuan itu, tetapi saya sengaja tidak dedahkan. Jauh dilubuk hati saya menyelinap rasa sayu dan sedih dengan apa yang diketahui dan turut juga berdoa agar ia selamat. Lantas saya hanya bertanya apakah hajat besar Dr Haron Din maka beliau menemui Anwar dalam 'gelap' - maksudnya secara diam dan SULIT. Tujuan saya melontarkan itu memberi signal dan isyarat bahawa saya sudah tahu apa yang terbungkus dalam kilas Haron Din dengan harapan apa-apa yang dikilas itu tidak akan terburai di tengah jalan.

Ia juga memberi isyarat bahawa apa-apa yang berlaku termasuk dengan niat busuk tidak boleh disembunyikan kerana akhirnya ia akan terdedah juga kemudian memberi natijah buruk kepada diri sendiri - back fire.

Saya sengaja tidak mendedahkan agar orang ramai khasnya penyokong Pakatan Rakyat tidak 'terkanyak' dengan peristiwa itu. Saya tidak terlalu menganggu emosi dan semangat mereka. Biarlah mereka tenang dan terus mengumpul kekuatan rohani dan jasmani untuk menumbangkan UBN tanpa dikacau ganggu. Biarlah air yang tenang terus menjadi tenang dan jernih manakala gunung kekuatan untuk tumbangkan UBN terus tegak kukuh seperti awalnya. Dan kalau mereka mengetahuinya dari sumber lain itu adalah takdir dan inisiatif diri sendiri.

Bagaimana pun akhirnya seperti saya katakan dalam intri itu (rujuk sini) buah yang jenis berbau tidak boleh ditusukselindugkan. Apabila ia sudah masak ia akan mengeluarkan baunya dan lendir ketika itu ia tidak dapat disembunyikan lagi. Sesuatu keburukan dan kebatilan itu tidak boleh diselindungkan kerana akhirnya kebenaran akan mengambil tempat. Laksana bangkai yang terdedah maka akan berderulah dubuk datang mengoyak dan mengheretnya menjadi habuan perut mereka.

Bau itu kini sudah mengalir keluar dan sudah diecerkan. Ia menyendak ke dalam lubang hidung para pendokong Pakatan Rakyat. Ia sudah mulai membusuk keadaan. UBN sudah mengambil kesempatan menjaja untuk menceritakan Pakatan Rakyat bermasalah. Isu pertemuan dan cadangan itu telah meringankan beban asmara UBN. Jangan salahkan anjing kalau ia menggonggong tulang hanyir.

Yang hendak dicari kini atas apa yang berlaku ini, siapa yang boleh dipersalahkan? Siapakah yang patut menerima hukum karmanya. Secara umumnya ia boleh disalahkan kepada kedua individu yang bertemu itu; Anwar dan juga Haron Din. Merekalah yang perlu dipertanggungjawab ke atas tersebarnya rahsia pertemuan itu. Mereka berdualah berhak membuat press release kerana mereka saja yang kamil dan makrifah mengenainya.

Tetapi didalam soal ini, kalau Anwar yang menyebarkan ia adalah sebagai protection dirinya. Sebagai seorang manusia sekuat mana jiwanya dia tetap ada kelemahan sesuai sifatnya sebagai makhluk baru. Beliau tidak boleh dipersalahkan kerana bingkisan yang dibawa Haron itu boleh dianggap satu pemungkiran janji dan pengkhianatan. Ia memeranjatkan dirinya kerana dianggap sebagai gunting dalam lipatan. Haron telah memusnahkan konsensus awam. Justeru yang wajar dipersalahkan di sini Haron Ibni Din kerana beliau yang membawa niat itu, yang membuka mulut menyampaikan tujuan itu yang tidak bijak diluah saat Pakatan Rakyat sedang berganding bahu menyeberangi lautan untuk mengapai pulau kemenangan.

Tidak salah jika dianologikan apa dilakukan Haron kononnya atas kehendak Majlis Syura Ulamak (MSU) itu seperti membocorkan kapal yang sedang belayar yang mana tujuannya untuk membuang musuh yang ada bersama. Mereka seronok dengan perbuatan itu padahal mereka tidak sedar ia juga membahayakan diri sendiri. Haron Din tidak sedar kalau dia berjaya membocorkan kapal bukan saja Anwar tenggelem tetapi dia, dirinya sendiri akan kelemasan dan tenggelam. Apakah perkataan sesuai untuk dipadankan dengan fiil ini kalau bukan bodoh?

Apa hendak dilakukan MSU atau Haron Din itu bukan perkara baru sebenarnya. Ianya sudah ada sejarah dalam Islam lebih 1,400 tahun sebelum ini. Perhatikan apa yang berlaku dalam ritual ibadat di dalam Islam. Sudah berlaku pertukaran kiblat dari masjid al-Aqsa ke masjid Haram di Makkah. Kejadian ini berlaku dalam tahun kedua atau ketiga Hijrah. Kejadian itu memberi isyarat sesuatu yang sudah ditetapkan itu boleh diubah bila keadaan berkehendakkan begitu.

Mulanya kiblat orang Islam ialah ke arah masjid al-Aqsa di Baitumaqdis (Palestin) kemudian dipindah ke masjid Haram di Makkah (Arab Saudi). Perpindahan itu ada sebab musababnya. Antaranya kerana Nabi merasa malu dan hina apabila dipersendakan oleh Yahudi kononnya orang Islam meniru kiblat mereka. Nabi berdoa mohon Tuhan memberi petunjuk. Hinggalah pada satu hari semasa Nabi sedang mendirikan solat Zohor (di masjid Qiblatain) bersama beberapa orang kawan Jibrail turun menyampaikan perintah agar Nabi memalingkan diri (kiblat) dari arah masjid al-Aqsa ke masjid Haram. Ketika itu juga Nabi memusingkan badannya mengarah ke Makkah.

Barang kali sejarah itu dijadikan iktibar dan diguna pakai atau diambil sebagai justifikasi oleh Haron Din untuk melaksanakan misi gelapnya itu, memberi tahu Anwar bahawa PAS (bukan PAS sebenarnya ahli MSU) telah memindah kiblat sokongan kepadanya sebagai perdana menteri kepada orang lain. Di sini seolah-olah Haron Din seperti Jibrail yang menyampaikan mesej PAS kepada Anwar. Namun secara peribadi saya tidak percaya kalau Haron Din itu adalah batang tubuh Jibrail asal. Pasti ada Jibrail yang lebih Jibrail dari itu dan dialah yang mempunyai agenda mengenai pengubahan 'kiblat' berkenaan.

Siapakah dia?

Satu sisi Haron Din hanya adalah alat atau hanya Jibrail kecil saja di mana kesalahannya hanya kecil juga. Dia dijadikan utusan kerana dia adalah memanda tua yang dimalu mata. Apa yang perlu disediliki ialah mencari Jibrail yang mempunyai perancangan itu. Jirbail inilah lebih tahu kenapa dan dia tentu ada politiknya tersendiri menggunakan majlis syura ulamak dan Haron din sabagai galang gantinya. Jibrail inilah yang sepatutnya disula.

(Dalam catatan lain saya akan cuba mendedahkan siapa Jibrail di dalam PAS).

Apapun alasan mesej dan siapa yang empunya idea itu ia sungguh menyenak dan menyedihkan hati Anwar dan seluruh pendokong PKR dan Pakatan yang telah menerima konsensus awal. Mungkin Anwar boleh menerima apa yang disarankan itu atas kapasiti dia seorang pemimpin yang berjiwa besar, bertaraf 'ulul azmi' tetapi bagaimana orang dibawah, dengan penyokongnya.

Anwar boleh membujuk Azizah, Nurul Izzah tetapi dia tidak akan berdaya membujuk pemimpin PKR di sekelilingnya. Paling 'rohok' untuk Anwar ialah untuk memberi tahu kepada orang Cina, India, Dayak, Kadazan, Dusun di Sabah dan Sarawak yang sudah sepakat menjadikan dia sebagai 'kiblat'. Juga susah untuknya untuk memberi tahu kepada sekutunya DAP? Anwar atau sesiapa boleh menguasai kelompok sendiri tetapi tidak untuk menguasai kehendak rakyat.

Sambung di sini.


P/s: Tidak terbayang di hati jika perkara di atas benar dan disahkan oleh pihak yang terlibat. Dari satu segi, TM berharap pemimpin PAS yang cenderung dengan idea perpaduan agar mengisi borang UMNO dan berjuanglah demi Islam mengikut versi parti sekular itu.

Menurut maklumat yang diterima oleh Malaysia Waves, calon PM pilihan pihak ini ialah Tengku Razaleigh. Bagi TM, apa sumbangan Tengku Razaleigh kepada penubuhan dan kejayaan PR? Jelas dan terang, tanpa perjuangan Anwar Ibrahim, jangan bermimpilah PR akan mencapai kejayaan yang dikecapi hari ini. Tanpa auranya, jangan haraplah tapak ceramah PR akan dipenuhi rakyat. Tanpanya, DAP dan PAS mungkin tidak dapat duduk semeja dan seterusnya berkongsi kuasa di Kedah, Selangor, dan Pulau Pinang. Malah, beliau juga banyak membongkar penyelewengan BN dan lantang bersuara di Parlimen. Paling penting, beliau ialah calon pilihan rakyat pelbagai kaum di Malaysia.

Apa alasan penolakan tersebut? Liwat? Sudah dibicarakan di mahkamah. Video seks? Adakah Majlis Syura PAS sudah mendapat bukti forensik yang mengatakan bahawa video itu tulen, bukannya hasil rekayasa teknologi kini? Kalimah Allah? Bukankah beliau sudah bersetuju dengan pandangan Majlis Syura Ulama dan kenyataan Presiden PAS. Siapa yang meluluskan pengunaan kalimah Allah di Sabah dan di Sarawak? Baca di sini.

Apa sumbangan puak ini kepada kejayaan PR sehingga boleh mempengaruhi pemilihan Perdana Menteri? Berapa kalikah mereka naik ke pentas PR di seluruh negara menerangkan dasar PR dan mengajak rakyat menolak UMNO?

Tanpa sokongan PKR dan DAP, mampukah PAS mempertahankan Kelantan dan mentadbirkan Kedah serta menguasai kerusi DUN dan Parlimen di negeri lain?

Keterujaan TM menonton video ceramah Tim. Mursyidul Am Pas di sini terbantut. Memang antiklimaks!!!

Hasan Jati dan geng pula yang sedang teruja dan tersenyum gembira!

Dari sudut positifnya, pihak yang layak menentukan PM Malaysia jika Rejim BN tersungkur ialah RAKYAT. Kitalah yang mengundi menjatuhkan rejim itu, insya-Allah!
  



Menarik 
(Dikemas Kini):

  1. dah sampai tahap ni ka rupanya PAS la ni...Dato Haron Din pon org pas sendiri dah mula pandang sebelah mata saja...jahanam jahanam...tunggu la saat kehancuran kalau camni...

    sapa yg bagi sedikit maruah kat Anwar dulu masa dia kena pecat atas tuduhan meliwat kalau bukan Dato Haron Din...ramai org masih percaya kat Anwar masa tu pon sbb Dato Harun Din kata 'saya jumpak dan tanya dia adakah dia buat benda yg dituduh', dan anwar jawab dia tak buat depan Dato Haron Din..maknanya masa tu Dato Haron Din pon pecaya dia tak buat dan ramai org percaya dia tak buat sbb Dato Haron Din ..selamat lah maruah dia

    jgn lupa sapa yg sampai dulu kat rumah anwar console dia kalau bukan Arwah Fadhil Noor....sokongan anwar dapat sekarang pon asasnya dari pertolongan org org besar PAS jugak

    la ni nak eksen pulak cakap PAS bergantung kat PKR...puiii

    gravatar Comment by Penang Mali @ Rabu, Februari 20, 2013 5:37:00 PTG      
  2. pengaruh dsai jangan di lupakan. abgi saya dan segelintir kawan2, sekira nya dsai diketepikan,pas tidak akan pergi lebig jauh.
    tidak dinafikan dsai adalah kekuatan utama .

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Rabu, Februari 20, 2013 11:53:00 PTG      
  3. Apa gaduh2 PAS-PKR. Dah muak. Ingatlah rakyat sokong kerana percaya kpd pemimpin2 yg baik. Kalau belum dpt P.Jaya PAS-PKR berebut siapa nak jadi PM, rakyat tak sokong leh menang ke? Kalah jadi abu tau. Tolonglah jangan sampai rakyat tak caya politik.

    gravatar Comment by Tanpa Nama @ Khamis, Februari 21, 2013 8:03:00 PG      
  4. Mmg x dpt dinafikan x pernah tgk dato haron din bersama anwar atas 1 pentas. Kalu brsama mursidul am nik aziz dan presiden pas hadi awg selalu pulak.. Mgkin 1 hari haron din naik mjd mursyidul am anwar ditolak sbg pm dlm konsensus pakatan rakyat?? Hrp xbenar kata ku ini...

    gravatar Comment by malaysia @ Jumaat, Februari 22, 2013 6:01:00 PTG      
Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH