Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Isnin, 31 Januari 2011

Memang Betul Melayu di Luar Bandar Kurang Informasi dan Bergantung pada Sumber Maklumat yang Dikawal BN



Saya baca tulisan seorang jurublog tegar UMCO yang memberikan komen tentang isi kandungan Twitter Speaker Selangor di atas. Katanya: 
Saya tidak merasa terkejut sekiranya bait-bait perkataan di atas diucapkan oleh pemimpin-pemimpin "chauvinist" dan anti Melayu Islam DAP. Itu tujuan mereka dilahirkan di Malaysia. Mereka hanya bermuka-muka apabila mahu bekerjasama dengan orang-orang Melayu. Hakikatnya, mereka masih lagi menganggap orang-orang Melayu Islam terutamanya di luar bandar masih kolot, tidak berfikiran terbuka (dalam ertikata lain bodoh) dan senang dipengaruhi dengan penipuan dan ketakutan seolah-olah orang-orang Melayu luar bandar tidak dapat berfikir dengan rasional. Pendapat Dato' Teng juga turut menganggap bahawa Melayu Islam luar bandar lebih terbuka di dalam menerima perkahwinan songsang Pakatan Haram. 
Buat pengundi-pengundi luar bandar di Merlimau, inilah pandangan pemimpin DAP yang mewakili Pakatan Haram. Jangan terkejut apabila mereka turun beramai-ramai ke Merlimau hujung bulan ini, andalah Raja, andalah permata hati sedangkan hakikakatnya mereka memperlekehkan Melayu Islam luar bandar seperti mana mereka lakukan di Tenang. Waspadalah. Undi di tangan anda semua untuk menetukan nasib anak bangsa, Agama dan Tanahair. Bacaan lanjut di sini.

 Inilah mentaliti jurublog UMCO yang gemar menokok tambah dan memutarbelitkan sesuatu kenyataan agar dapat dijadikan "peluru" untuk kepentingan mereka. Cuba baca teks dalam Twitter itu, apa-apa yang ditulis oleh Datuk Teng itu adalah realiti sebenar masyarakat Melayu di luar bandar. Mereka hanya bergantung pada sumber tertentu untuk mendapatkan maklumat. Malangnya, sumber itu begitu condong kepada pemerintah dan berperanan meracuni minda masyarakat desa dengan pelbagai "penipuan" dan berita yang berat sebelah.

Seperti lazimnya, jurublog UMCO yang kekeringan isu dan idea masih lagi melabelkan Cina DAP sebagai  "chauvinist" atau pelampau kaum dan anti Melayu Islam sedangkan apa-apa yang telah dilakukan oleh Lim Guan Eng dan DAP membuktikan kenyataan dan pernyataan mereka hanyalah fitnah yang bertujuan untuk mempengaruhi orang Melayu agar menjauhi DAP. Walhal Islam dan Melayu Pulau Pinang kini lebih terbela melalui pemberian kontrak/tender, penambahan peruntukkan untuk agama Islam, dan perkongsian ekonomi melalui projek awam, dan sebagainya. Biarpun begitu, jurublog UMCO masih lagi mencanangkan ke seluruh negara bahawa DAP yang baru memerintah di Pulau Pinang sekitar 3-4 tahun telah menghalau Melayu dari pulau itu, sedangkan hakikatnya seperti yang diakui oleh pemimpin UMCO sendiri bahawa keadaan itu berlaku kerana kecuaian UMCO dan Gerakan yang memerintah pulau itu lebih daripada 50 tahun.

Kenyataan bahawa "mereka masih lagi menganggap orang-orang Melayu Islam terutamanya di luar bandar masih kolot, tidak berfikiran terbuka (dalam ertikata lain bodoh) dan senang dipengaruhi dengan penipuan dan ketakutan" sangat tidak bertanggungjawab dan jelas menunjukkan mereka memutarbelitkan kenyataan Speaker Selangor itu demi kepentingan politik parti yang terang dan jelas menderhaka kepada raja dan Allah. Sedangkan jelas bahawa kenyataan Twitter itu membawa maksud yang jauh menyimpang daripada pemahaman jurublog tersebut.

Cuba perhatikan poster di bawah ini:





Kita wajar berasa hairan kerana puak yang begitu tegar menyokong UMCO ini langsung tidak bersuara apabila pemimpin mereka menghina Islam, memperlekeh negara Islam. Mereka juga menikus apabila pemimpin parti komponen memperlekeh cara hidup dan hukum Islam. Bayangkan jika Lim Kit Siang yang mengeluarkan kata-kata yang tertulis dalam poster di atas, anda sudah tentu tahu reaksi mereka! Inilah sikap munafik yang merugikan bangsa dan agama.


* Jurublog: Anda berminat dengan artikel ini? Ambillah, tampallah, namun berilah kredit kepada blog ini. Terima kasih.

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH