Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Ikuti DUNIACACAMARBA Melalui e-mel (Masukkan Alamat e-mel)

Jadi Rakan TM

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Khamis, 20 Januari 2011

[Video&Gambar] Kejamnya Wanita Ini!



Itulah tanggapan saya apabila melihat gambar ini buat kali pertama. Bahkan, itulah juga tanggapan beberapa laman sesawang yang turut mengulas isu ini.

Namun, wanita dalam gambar di atas mempunyai alasan kukuh apabila memperlakukan bayi-bayi tersebut begitu. Menurut Lena Fokina, warganegara Rusia, teknik hayunan seperti yang kelihatan dalam gambar di atas (juga dalam video di bawah) adalah sebahagian daripada teknik yoga untuk bayi. Malah, beliau menggunakan teknik senaman bayi ini sebagai perniagaan senaman/latihan/penjagaan bayi di Dahab, Mesir.

Teknik yang dipraktikkan oleh Lena ini dikritik hebat oleh pelayar internet yang menonton videonya. Rata-rata penonton videonya di Youtube/laman sesawang mengutuk aksi yang dilakukan oleh Lena terhadap bayi tersebut. Jadi tidak hairanlah apabila video ini beberapa kali dipadam oleh pihak Youtube kerana menyalahi polisi kandungan yang ditetapkan oleh hos video itu. Malah ada juga yang mendakwa video itu palsu. Saya yang menonton video itu pun turut mempersoal ketulenannya. Adakah video di bawah ini direkayasa atau memaparkan aksi Lena mempraktikkan teknik senaman yoga itu dengan menggunakan bayi sebenar?
Video:

Persoalan itu terjawab dalam satu temu bual antara Nathan Thornburgh, seorang jurublog dan penulis di majalah Time dengan Lena. Kata Lena,  "Bayi itu lahir di wilayah Laut Hitam. Namanya Platona dan dia berusia dua minggu ketika kami merakamkan video itu. Kami melatih banyak bayi seperti Platona di sini. Mereka adalah pembaca awal, penyanyi, pembicara, dan perenang hebat. Sudah tentu anda belum pernah melihat teknik latihan seperti ini di mana-mana! .... Datanglah ke Dahab!" 

Realitinya, Lena turut melatih dua orang anak perempuannya dengan teknik yang sama. Kedua-dua anak perempuannya yang kini sudah dewasa turut menjadi instruktur teknik senaman ini. 
Anak perempuan Lena Fokina sedang melatih bayi dengan menggunakan teknik senaman ini. (Bang, tengok sikit-sikit sudahlah!)
Apabila ditanya tentang asal usul teknik senaman ini, Lena menjawab "Kehidupan yang menciptanya, teknik ini disampaikan kepada kami oleh Igor Borisovich Charkovsky... Sejak 30 tahun lalu, teknik Charkovsky ini telah bertapak di Rusia dan berkembang di sana. Namun, bukan semua orang dapat menerimanya."

Ketika ditanya tentang responnya apabila video kontroversinya dipadam oleh pihak Youtube kerana melanggar polisi kandungan "shocking and disgusting", Lena menjawab, "Apakah mereka menyedari bahawa bayi tersebut tidak menangis, bahkan mereka ketawa. Sistem ini telah dipraktikkan selama lebih tiga puluh tahun di Rusia dan anak-anak yang menjalani senaman ini hidup dengan sihat? Jika anda memerlukan lebih banyak bukti, perkara terbaik yang wajar anda lakukan ialah melawat kami  di sini (Dahab, Mesir)".

 
* Jurublog: Anda berminat dengan artikel ini? Ambillah, tampallah, namun berilah kredit kepada blog ini. Terima kasih.

P/s: Ngeri tetapi meyakinkan!Err setuju?


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH