Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Ikuti DUNIACACAMARBA Melalui e-mel (Masukkan Alamat e-mel)

Jadi Rakan TM

Google+ Badge

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

, ,

Jumaat, 20 Disember 2013

[Kemas Kini] Wanita Didakwa Terbabit dengan Skandal Artis Diceraikan Suami Talak Satu




Maruah Tercalar

[HM] Putrajaya: Ahli perniagaan, Amiruddin Osman semalam membuat kejutan apabila memberitahu sudah menceraikan isterinya, Nooraida Abd Mutalib yang sebelum ini didakwa saling menghantar gambar kurang sopan dengan pelakon, Adi Putra.

Kenyataan itu dianggap mengejutkan kerana baru seminggu lalu pasangan suami isteri berkenaan bersama-sama mengadakan sidang akhbar untuk menyatakan rasa tidak puas hati apabila polis memutuskan tidak meneruskan siasatan ke atas Adi.

Amiruddin yang bakal menyambut hari lahirnya ke-56 esok berkata, dia menceraikan Nooraida, 30, dengan talak satu, kelmarin.

Menurutnya, perceraian mereka berlangsung dengan cara baik di kediaman mereka di Johor Bahru antara jam 4.30 dan 5 pagi dengan persetujuan Nooraida tanpa perasaan marah atau dendam.

“Selama empat bulan ini keadaan kami memang tidak stabil, kadang-kadang gembira, kadang kala bergaduh. Jadi kami tak mahu keadaan ini berterusan dan mengambil keputusan ini (bercerai) supaya masing-masing dapat meneruskan kehidupan yang sempurna.

“Memang berat, tetapi sebagai seorang suami saya sudah memaafkannya (Nooraida), dia juga terima dengan hati terbuka, dan meminta saya memaafkan setiap kesalahan dilakukan sepanjang 10 tahun kami bersama.

“Memang suasana ketika itu sedih, tetapi masing-masing tidak menangis. Kami cuba untuk menyokong antara satu sama lain, malah saya percaya ini (perceraian) satu daripada pengorbanan Nooraida untuk melihat saya tenang,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang media selepas menyerahkan surat representasi atau rayuan ke Bahagian Perbicaraan dan Rayuan di Pejabat Peguam Negara di sini, semalam. Turut hadir dua peguamnya Muhammad Hasif Hassan dan Kassim Osman.

Amiruddin berkata, sebelum cerai dilafazkan dia dan Nooraida meluangkan masa bersama-sama dengan makan dan meronda sekitar bandar raya Johor Bahru kira-kira jam 2 pagi.

“Sebaik pulang ke rumah, kami berbincang secara hati ke hati dan profesional sebelum saya melafazkan cerai talak satu terhadap Nooraida, tak ada emosional sebab kami saling faham memahami.

“Mungkin setakat ini saja jodoh yang kita bina selama 10 tahun dan benda ini (perceraian) berlaku mungkin tanda sayang dia pada saya,” katanya.

Katanya, permohonan perceraian akan difailkan di mahkamah Syariah Johor Bahru dalam masa terdekat.

Menurutnya, anak perempuan tunggal mereka Noor Fasha Dania, 8, tahu mengenai keputusan itu dan memahami tindakan yang diambil mereka kerana anak mereka amat matang serta dapat menerima secara terbuka.

Ditanya sama ada kes skandal yang dikaitkan dengan Adi dan isterinya menjadi punca perceraian mereka, dia enggan mengulas lanjut dan orang ramai boleh menilai dan memikirkannya sendiri.

Amiruddin berkata, selepas ini dia ingin memulihkan maruah dirinya serta memulihkan perhubungannya dengan keluarga terutama ibu serta adik beradik yang amat tertekan dengan kes itu.

“Kes itu berlaku ketika saya masih suaminya, maruah dan moral saya tercalar. Perhubungan dengan ibu dan adik beradik saya menjadi tegang. Ibu saya sangat sedih dan tertekan, malah anak saya yang berumur lapan tahun juga terganggu,” katanya. - 21/12/13



Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH