Klik "LIKE" Untuk Terima Kemas Kini DCM di Facebook. Klik Butang "LIKE" di Bawah

Powered By | Blog Gadgets Via Blogger Widgets

Rakan DUNIACACAMARBA

Rakan DUNIACACAMARBA

Jadi Rakan TM

Follow tayadihmaysia on Twitter

BAGASI KIRIMAN POPULAR

Iklan & Tawaran

1. Mari sertai ChurpChurp, berinteraksi bersama-sama dengan taulan sambil menjanakan pendapatan, Percuma! Lanjut sila klik di sini.





Advertlet Hutang DCM RM1710

Advertlet Hutang DCM RM1710
Review http://duniacacamarba2.blogspot.com/ on alexa.com

Sponsored Ads

Cerita UG- Kerajaan Perpaduang

Agenda Unity Government (UG). Apa progresnya selepas ketiadaan TGNA?Video lain:1....

Posted by DUNIACACAMARBA on Saturday, October 17, 2015

,

Khamis, 11 Mac 2010

[KANTOI!] Mengapa Video Fitnah DSAI Itu Palsu?



Saya petik:
Baru-baru ini berlaku perang video antara Anwar dan lawan politik beliau, Anwar dengan VCD Fatwa dari Yusuf Qaradhawi, manakala musuh politik beliau mengedarkan video yang menunjukkan kononnya Anwar bersandiwara semasa di Penjara Sungai Buluh.

Video berjudul 'Sandiwara Anwar sebab-sebab MP PKR keluar parti, tengok sampai habis' itu dipercayai dirakamkan ketika Anwar mengadu dia mengalami sakit belakang dan sakit tengkuk.

Video itu menunjukkan Anwar dalam kesakitan ketika dibenarkan keluar menziarahi upacara pengebumian keluarganya.

Bagaimanapun, gambar di penjara pula menunjukkan bekas timbalan perdana menteri itu kelihatan sihat dan boleh berdiri dengan mudah.

Anda boleh lihat video tersebut di sini, sila klik untuk memainkan video berikut.



Baiklah sebelum itu mari kita belajar serba sedikit tentang sakit belakang yang dihidapi oleh Anwar Ibrahim. Anwar menghidap "Slipped Disk" sakit berkaitan tulang belakang. Penyakit ini berkaitan dengan cakera diska pada tulang belakang yang telah pecah.

“Keadaan ini menyebabkan pesakit berasa tidak selesa dan kesakitan pada bahagian berkenaan sekali gus menyebabkan mereka sukar menjalankan aktiviti harian'.

“Lazimnya, selepas disahkan diska menekan urat saraf, pesakit akan menjalani rawatan peringkat awal, iaitu rawatan konservatif. Pesakit akan dinasihatkan agar lebih banyak berehat, tidak melakukan kerja-kerja berat termasuk mengangkat barang,’’

Bagaimanapun, jika tidak ada sebarang perubahan selepas tempoh itu, doktor akan menasihatkan agar pesakit menjalani pembedahan discectomy.

“Melalui pembedahan ini, doktor akan mengeluarkan sedikit diska yang pecah supaya tekanan ke atas saraf dapat dikurangkan.

“Biasanya, selepas pembedahan, pesakit akan pulih dalam tempoh kira-kira dua minggu hingga satu bulan. Mereka juga berasa lebih selesa berbanding sebelumnya,’’

Bagaimanapun, pesakit dinasihatkan supaya bersenam dan tidak melakukan aktiviti bagi mengelakkan masalah sama berulang.

Sumber informasi slipped disk:
http://intim.wordpress.com/2008/03/04/jatuh-terduduk-punca-slip-disc/


Apa yang ingin CiLiK© tegaskan di sini, video ini adalah video yang telah diedit dan diputar belitkan untuk menghasilkan fitnah kepada DSAI. Kita dapat lihat dengan jelas bahawa si editor video ini memang sengaja menimbulkan fitnah kerana keraguan pada tarikh video-video cantuman ini.

Sekali imbas video ini seolah-olah menggambarkan Anwar terus menjadi sihat sebaik sahaja jauh dari pandangan penyokong-penyokongnya. Lihat baik-baik antara dua babak ini, iaitu sewaktu di tanah perkuburan dan sewaktu Anwar dilihat berjalan di dalam penjara.



4 April 2001 Anwar semasa di tanah perkuburan







3 Mei 2001 Anwar semasa dilihat berjalan di dalam penjara


Dari pemerhatian tentang tarikh di atas, selang masa antara dua babak tersebut ialah 4 April 2001 sehingga 3 Mei 2001 iaitu sebulan. Tiga puluh hari atau sebulan bukan masa yang sekejap, tak mustahil Anwar beransur sembuh dan boleh berjalan sedikit demi sedikit. Anwar bukan menghidap lumpuh, tetapi "slipped disk" Ada ke mana-mana doktor yang memberitahu bahawa penghidap "Slipped disk" tidak boleh berjalan atau mesti duduk di kerusi roda selama-lamanya? Selepas sebulan dan bebas dari saat kritikalnya Anwar beransur pulih dan boleh berjalan. Mana yang tipunya?

Sudahlah zombie-zombie UMNGOK, carilah modal lain yang lebih bijak! Menipu depan mata budak tadika pun tak percaya. - MILOSUAM

Antara komen orang yang menonton video itu di You Tube:

atras14 (10 hours ago)

apa ke bodohnya buat video ni? dia duduk tu bukan sakit ke? agak2 la nak fitnah..dulu dh penah kuar video ni..mcm xde modal lain..

NisaLavigne93 (12 hours ago)

hahahahahhah ni baru lawak daripada aku tengok raja lawak time tu...
maybe depa guna doraemon sebab tu masa dengan tarikh boleh berubah2 hahhaah

nak tipu pun tak jadi bengong la sape yg buat video ni, jaga ko kat akhirat

deibey87 (12 hours ago)

bingung........gate sbulan....pekena rawatan mesti la dah ok...tpi tgok time dia nk duduk tu rse ade lgi sakitnye....

scipack (12 hours ago)

sekian smua,ini la ape yg aku nmpk dlm video ni,klau ade yg salah tolong bgtau aku ye, mungkin aku yg x faham ttg video ni, aku x tau la sameade aku yg bangang ke video ni yg bangang,

scipack (12 hours ago)
kemudian,pd minit 2:03,jam mnunjukn 10:31,27 minit lebih awl dr td,tp tarikhnye plak dah bpatah balik 3.5.2001,mmg sah diorg ni mgunakan mesin pengimbas mase la,hehehehehe, pastu pd mnt 2:08,suare latar bkate " swaktu dtnh pkuburn,kulihat dirimu x b'upaya utk bdiri,jauh skali utk bjalan" hal yg same mcm td,sewaktu dtanah pkuburn kul 12 lebih,tarikh 4.4.2001,tp jam mnunjukn kul 10:31,tarikh 3.5.2001? ni mcm mane ni.......ape cer ni bro......mmg betul2 bapak bangang la yg buat video ni

scipack (12 hours ago)

Pd minit ke 1:28,suare latar bkate "Ku lihat dirimu berbeza dari sewaktu ditanah pkuburan" jam mnunjukkan kul 10:58,sedangkan mase kat tanah pkuburan td dah kul 12 lebih,tarikhnye plak mnunjukkan 9.5.2001,sedangkan swaktu ditanah pkuburan td bertarikh 4.4.2001,

scipack (12 hours ago)
Sory smua,hospital ke penjara? mane2 la k, pastu pd mnt 0:53,jam mnunjukn 14:42,iaitu 23 minit slps tu,tp tarikhnye dah 25.4.2001,dlm situasi yg same.kmudian pd mnt 1:15,jam mnunjukkan kul 10:58,aik! td dah kul 2ptg,ni patah balik kul 10pg?? tarikhnye pun dah bpatah balik ke 19.4.2001??. pastu pd mnt ke 1:27,jam mnunjukkan 10:28? 30 minit lebih awl dr td?? dan tarikhnye dah mlangkah jauh ke 9.5.2001? diorg ni gune mesin pengimbas mase ke???

scipack (13 hours ago)

Ok smua,ini ape yg dah aku teliti dr pandangan mate aku lepas tgk video ni, klau pandangan aku ni silap tolong bgtau k.Pada minit 0:22,jam mnunjukkan 12:49 bertarikh 4.4.2001,suara latar mngatakan mase tu kat tanah pkuburan,Pada minit 0:40,Anwar dah berada dihospital,pada jam 14:19,bberape jam selepas ditanah pkuburan tapi...tarikhnya 23.4.2001.perjalanan dari tanah pkuburan ke hospital telah mngambil mase sejam lebih 19 hari??? lamenye sampai 19 hari,dr kl ke terengganu pun x sampai 1 hari

Berkaitan:

VCD: Ia satu fitnah, kata Anwar

[MK] Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa rakaman VCD semasa beliau menjalani hukumannya di penjara Sungai Buluh antara April dan Oktober 2001 adalah satu fitnah.

"Semasa saya di mahkamah (1998) saya boleh jalan, saya boleh bangun. Di mahkamah saya tidak pernah pakai kerusi roda.

"Saya pakai kerusi roda bila jalannya jauh. Doktor melarang saya berjalan lebih daripada sepuluh tapak. Saya boleh berdiri, saya boleh berjalan. Maksimum sepuluh tapak.

"Jadi orang Umno nak buat fitnah, siapa suruh. Ada pembedahan dilakukan, cukuplah," katanya selepas menghadiri prosiding kes qazaf di Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur pagi ini.

Anwar diminta mengulas mengenai pengedaran VCD oleh kumpulan misteri yang kononnya menunjukkan rakaman semasa Anwar menjalani hukumannya di penjara Sungai Buluh antara April dan Oktober 2001.

Visual berkenaan dipercayai dimuat-turun dari internet dan diterbitkan serta diedarkan di rumah-rumah sekitar di Bandar Baru Bangi sejak Sabtu lalu.

Persoalan timbul bagaimana rakaman boleh dibuat di penjara dan dibawa keluar daripada penjara yang mempunyai tahap keselamatan yang canggih.

Video berjudul 'Sandiwara Anwar sebab-sebab MP PKR keluar parti, tengok sampai habis' itu dipercayai dirakamkan ketika Anwar mengadu dia mengalami sakit belakang dan sakit tengkuk.

Video itu menunjukkan Anwar dalam kesakitan ketika dibenarkan keluar menziarahi upacara pengebumian keluarganya....- Abdul Rahim Sabri

Fasal kesahihan video ini silalah baca kiriman MiloSuam dan orang yang menonton video itu di You Tube. Percanggahan tarikh, masa yang amat ketara.

Video
fitnah di atas disertakan suara latar seorang lelaki yang persis orang sedang membaca puisi. "Ditragiskan" lagi dengan alunan muzik latar. Macam....****!!!!

Sekarang 1Malaysia tertanya-tanya: bagaimana video yang diedit dan dimanipulasi ini dikeluarkan dan diperoleh oleh laman sesawang (anwaribrahimdotcom) yang menyebarkan video ini? Pelik & mencurigakan.

Namun, 1Malaysia tidak perlu berasa begitu, bayangkan enjin jet bernilai jutaan RM boleh hilang, rahsia ketenteraan yang tidak ternilai boleh bocor, inikan pula video cctv dari penjara...inikan pula demi musuh no. 1 kerajaan 1Malaysia...


Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Leave a comment

Sila lontarkan pandangan anda sama ada melalui komen di blog atau di laman Facebook.

Berikanlah pandangan yang bertanggungjawab,tidak berunsur fitnah, tanpa menggunakan kata-kata lucah & kesat melampau (dilepaskan jika sesuai), dan semolek-moleknya biarlah berkaitan dengan isi artikel.

Kepada "Anynomous", sila letakkan nama pena anda. Jangan berani bersuara, tetapi takut memperkenalkan diri!

PERHATIAN:
Komen yang disiarkan di blog atau di laman Facebook tidak semestinya menggambarkan pandangan atau pendirian Duniacacamarba (DCM).

Blog ini TIDAK BERTANGGUNGJAWAB terhadap setiap pandangan atau pendapat yang diutarakan melalui laman sosial FACEBOOK atau yang terlepas siar di RUANG KOMEN blog. Komen itu adalah pandangan peribadi pemilik akaun.

Terima kasih.

BAGASI KIRIMAN TERKINI

BAGASI KIRIMAN

PERHATIAN

Tulisan dalam blog ini sebahagian besarnya ialah respons/pendapat/ulasan RINGKAS/SPONTAN saya terhadap pelbagai isu dan perkara yang berlaku di serata negara mahupun di luar negara.

Sebahagiannya pula disalin & ditampal (
semoga dengan izin) dari blog, laman sesawang atau laman berita dari dalam dan dari luar negara. Hak cipta berita, artikel & makalah adalah milik laman sesawang atau blog tersebut.

Seboleh-bolehnya, saya cuba mengelak untuk menyiarkan mana-mana makalah/petikan/gambar tanpa restu pemilik asalnya. Jika mana-mana petikan/tulisan/gambar yang disiarkan dalam blog ini kurang disenangi pemilik asalnya, maka maklumkanlah segera kepada saya (di ruangan komen bahan terbabit) agar petikan/tulisan/gambar tersebut dapat dikeluarkan dengan kadar segera.

Untuk makluman, sebarang petikan, makalah, gambar yang dipetik dari laman berita atau dari blog /laman sesawang atau dari sumber internet yang lain tidak semestinya menggambarkan/mewakili pandangan saya dalam sesuatu isu yang berkaitan.

PENAFIAN:
Semua artikel atau berita yang disiar dalam blog ini adalah untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am. Ketepatan maklumat artikel atau berita itu perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan atau penyebaran maklumat palsu atau fitnah.

-tayadihmaysia@yahoo.com







TERIMA KASIH